ارزش پرتفو سهام عدالت ۴۶ میلیون نفر، ۲۲ برابر شد

ارزش پرتفو سهام عدالت ۴۶ میلیون نفر، ۲۲ برابر شد

ارزش پرتفو سهام عدالت ، ۲۲ برابر شد. ارزش پرتفو سهام عدالت ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از هموطنان از سال ۱۳۸۸ تا به امروز بیش از ۲۲ برابر افزایش یافته است. ارزش پرتفو سهام عدالت ۱۰.۶ میلیون تومان شده است و تا پایان سال ۹۹ بالای ۲۰ میلیون تومان خواهد شد.

به طور میانگین ارزش هر سهم عدالت ۲۲.۶ برابر شده و سهام ۵۳۲ هزار تومانی امروز به ۱۰ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۲۲ تومان افزایش یافته است.

سهام عدالت از اردیبهشت ماه با ابلاغ رهبری، آزاد شد و مشمولانش توانستند پس از گذشت ۱۰ سال، نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند. برای اولین بار در تاریخ بورس ایران، ظرف ۳ ماه، برای بیش از ۳۰ میلیون نفر، کد بورس اختصاص یافت و شمار دارندگان کدبورس در ایران از مرز ۶۰ میلیون نفر گذشت تا ۸۰ درصد جامعه ایران، صاحب کد بورس شوند.

تا پیش از آزاد سازی سهام عدالت، ۱۲ میلیون تن از هموطنان، کد بورس داشتند. ۳۰ درصد سهام عدالت تا ۶ ماه آینده قابلیت خرید و فروش دارد. با افزایش شاخص کل بورس و افزایش تورم که ناشی از تحریم های بین المللی و کرونا و افزایش دلار به کانال ۲۰ هزار تومانی بود، قیمت سهام از جمله شرکت های حاضر در پرتفو سهام عدالت افزایش یافت.

پرتفو سهام عدالت همانطور که تا کنون در سلسله گزارش های روزیاتو اشاره کردیم، شامل ۳۶ سهم بورسی و ۱۳ سهم غیر بورسی است. رشد ۲۲ برابری ارزش شرکت های بورسی سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ به نسبت سال ۱۳۸۸، خبر با ارزش بودن سهام بورسی در پرتفو سهام عدالت دارد. همواره بر این نکته تاکید داشتیم که عزیزانی که سهام عدالت دارند و به پول آن نیاز ندارند، از فروش سهام در سال ۱۳۹۹ پرهیز کنند و سهامداری را جدی بگیرند.

ارزش پرتفو سهام عدالت
پرتفو سهام عدالت در سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی

طبق اعلام سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، افرادی که ۱۰ خرداد ۹۹ نسبت به فروش سهام عدالت خود اقدام کردند تا به امروز، بیش از ۱۶ درصد ضرر کرده اند. برای اطلاع از قیمت روز سهام در پرتفو سهام عدالت، بایستی به سامانه tsetmc.com بروید و نام نماد را وارد و قیمت روز را در تابلو معاملاتی نماد مشاهده کنید. با دریافت کد معاملات آنلاین از طریق کارگزاری ها، می توانید پرتفو سهام عدالت را در پرتفو خود مشاهده کنید.

ارزش پرتفو سهام عدالت
اگر روش سهامداری مستقیم را انتخاب کردید، می توانید خود نسبت به خرید و فروش سهام عدالت اقدام کنید

معاون سازمان خصوصی‌سازی در خرداد ۹۹ گفته بود که قرار است تا شورای عالی بورس در طی یک سال و به صورت تدریجی اقدامات لازم برای آزادسازی باقی سهام عدالت را انجام دهد، اما نحوه اجرای آن تاکنون به ما ابلاغ نشده است. تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت تا ۳۱ تیر انجام میشود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بررسی طرح دوفوریتی جاماندگان سهام عدالت تا دو هفته آینده در کمیسیون اقتصادی به اتمام برسد.

ارزش پرتفو سهام عدالت
تابلو معاملاتی شرکت ایران خودرو در ۳ تیر ۹۹ که قیمت هر سهم در ۳۵۲ تومان به صف خرید ۳۹۴ میلیون سهمی همراه شد

ارزش پرتفو سهام عدالت سال به سال با افزایش قیمت سهام ۳۶ شرکت بورسی آن، افزایش می یابد. مثلا هر سهم «خودرو» که مربوط به شرکت ایران خودرو است، ۳ تیر ماه با قیمت ۳۵۲ تومان به فروش می رسید که انتظار داریم تا سال آینده بالای ۱۴۰۰ تومان به فروش برسد. در پرتفو سهام عدالت، تعداد ۶۱ سهم ایران خودرو موجود است.

ارزش پرتفو سهام عدالت
سهم هر سهامدار از ۳۶ شرکت بورسی در پرتفو سهام عدالت

ارزش پرتفو سهام عدالت را می توانید در سامانه معاملات آنلاین کارگزاری خود مشاهده کنید. در صورتی که درباره ارزش پرتفو سهام عدالت سوالی دارید، با واحد معاملات آنلاین کارگزاری خود تماس بگیرید. ثبت نام در سجام و احراز هویت، الزامی است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود