پاسخ عجیب سخنگوی دولت به چرایی استفاده برخی مقامات از پلتفرم های فیلتر شده

پاسخ عجیب سخنگوی دولت به چرایی استفاده برخی مقامات از پلتفرم های فیلتر شده

این بحث که چرا علیرغم فیلتر بودن برخی شبکه های اجتماعی، برخی از مقامات دولتی و حکومتی در این پلتفرم ها حضور دارند و از آن استفاده می کنند همیشه وجود داشته است. به طور خاص، توییتر یکی از پلتفرم های اجتماعی است که در ایران فیلتر بوده اما بسیاری از مقامات ارشد کشور از وزارت امور خارجه تا برخی فرماندهان نظامی و نمایندگان مجلس از آن استفاده کرده و فعالیت توییتری دارند. بدین ترتیب بسیاری از حکومت و ارگان های دخیل در فیلترینگ این شبکه اجتماعی این سوال را دارند که اگر چنین پلتفرم هایی ممنوعیت دارند چرا خود حکومت از آن ها استفاده می کند؟ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سید ابراهیم رییسی در پاسخ به انتقاد دانشجویان دانشگاه تهران به این موضوع پاسخ داده و مدعی شده است که پلتفرم های فیلتر شده همانند اسلحه هستند که عموم مردم به آن دسترسی ندارند اما پلیس به آن دسترسی دارد.

پاسخ عجیب سخنگوی دولت به علت استفاده مسئولان از پلتفرم های فیلتر شده

سخنگوی دولت در پاسخ به انتقاد دانشجویان دانشگاه تهران مبنی بر حضور و فعالیت برخی مقامات و فرزندان آن‌ها در پلتفرم‌های فیلترشده اعلام کرد: «عموم مردم به سلاح دسترسی ندارند، اما پلیس به آن دسترسی دارد یا برای سلاح شکاری نیز می‌توان تحت شرایطی مجوز گرفت. درخصوص سکوها و پلتفرم‌ها هم این‌گونه است و در عموم کشورها این موضوع وجود دارد. یک پلتفرم اجازه فعالیت ندارد، اما مثلا وزارت امور خارجه برای بیان اظهار نظرهای خود اجازه دسترسی به آن را دارد. ما چند میلیون ایرانی خارج از کشور داریم؛ صرف‌نظر از خارجی‌هایی که می‌خواهیم برای آن‌ها اعلام موضع کنیم. مقامات رسمی باید بتوانند از طریق پلتفرم‌ها با آن‌ها صحبت و اظهارنظر رسمی کنند.‌»

پاسخ عجیب سخنگوی دولت به علت استفاده مسئولان از پلتفرم های فیلتر شده

«علی بهادری جهرمی» در ادامه گفت: «همان مرجع قانون‌گذار که ضابطه گذاری می کند، تبصره‌ای در ماده می‌زند و درخصوص مقامات، یک‌سری را استثنا در نظر می‌گیرد و به آن‌ها اجازه دسترسی به سکوها می‌دهد.» بهادری جهرمی تأکید کرد درخصوص فرزندان مقامات چنین چیزی وجود خارجی ندارد: «اگر هر موردی که دیدید، یک فرزند مقام است و دسترسی به سکوها دارد، مصداق فساد است. لذا به بازرس ویژه رئیس‌جمهور معرفی کنید تا با آن برخورد شود.ما هم اگر شناسایی کنیم برخورد می کنیم.»

پاسخ عجیب سخنگوی دولت به علت استفاده مسئولان از پلتفرم های فیلتر شده

گفتنی است ارائه اینترنت بدون فیلتر برای برخی مسئولان و مقامات دولتی و حکومتی مدتهاست که وجود دارد. خدمت ویژه ای که بسیاری آن را نوعی تبعیض می‌دانند و به زودی شاهد عمومی‌تر شدن آن با عنوان اینترنت حرفه‌ای یا طبقاتی خواهیم بود.

توییتر، شبکه اجتماعی که اگرچه فیلتر است اما مسئولان ایرانی بدون محدودیت در آن حاضرند. بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد بیش از ۲۶۰ مقام رسمی از اعضای هیئت دولت گرفته تا مجلس، شورای شهر تهران و سایر نهادهای سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و… در این پلتفرم فیلتر شده فعال هستند. جالب است بدانید نزدیک به ۶۰ درصد اعضای کمیسیون طرح صیانت و دیگر موافقان این طرح نیز حضوری فعال در توییتر دارند

بدون نظر

ورود