با این اشتباهات تا پایان عمر فقیر خواهید ماند

با این اشتباهات تا پایان عمر فقیر خواهید ماند

چیزی که پس انداز پول را برای شما امکان پذیر می کند یادگیری این نکته است که چگونه و چه زمانی پول خود را حساب شده خرج کنید، گرچه ممکن است در ابتدا تصور کنید دلیل منطقی ای برای خرج کردن آن پول دارید.

۱- لیاقت خرج کردن برای خودم را دارم

گاهی با گفتن اینکه «روزهای سختی داشتم و می توانم برای خودم خرج کنم» خودمان را دلداری می دهیم. این خرج تنها زمانی قابل توجیه است که پول کافی داشته باشید و یکباره تمام پول های خود را از دست ندهید. به علاوه، گرفتن قرض یا وام برای چنین خرج هایی عاقلانه نیست.

درست است که باید کارهایی برای شادتر شدن خودمان انجام دهید اما باید به این فکر کنیم که آیا این خرج اضافه واقعاً برایمان شادی بخش خواهد بود یا خیر. به علاوه، این کار می تواند مشکلات بیشتری برایتان ایجاد کند، مثل افزایش هزینه های ماهانه و نگرانی برای بازپرداخت به موقع قرض یا وام خود.

۲- یک بار بیشتر عروسی نمی کنم پس گرفتن وام یا قرض برای آن ایرادی ندارد

این جمله که «عروسی یک بار بیشتر اتفاق نمی افتد» مثل یک ورد جادویی می ماند و آدم ها حاضرند برای این کار قرض و وام بگیرند، بدون اینکه به منطقی نبودن آن فکر کنند. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که مراسم عروسی چیزی نیست که پول بیشتری عایدتان کند و هیچ تضمینی نیست که اصلاً ازدواج تان به نتیجه برسد. آن قرض یا وام با شما خواهد ماند و شما باید زندگی مشترک خود را با قرضی غیرضرور شروع کنید که به طور قطع چیزی نیست که یک تازه عروس و داماد دل شان بخواهد. به علاوه، مسائل مالی یکی از دلایل اصلی اختلافات میزان زوجین هستند.

۳- همه ی روز را کار می کنم، توان پرداختش را دارم

برای به دست آوردن پول خوب نیازی به ۱۲ ساعت کار نیست؛ تنهای کاری که باید انجام داد بالا بردن مهارت های خود است. ممکن است صرفاً به خاطر آنکه تمام روز را کار می کنید، این احساس را پیدا کنید که زندگی تان مثل همستری شده که بی وقفه روی یک چرخ و فلک می دود. هیچ فرصتی برای فکر کردن درباره ی ارتقای زندگی تان و دیگر ملزومات و سرگرمی ها برایتان باقی نمی ماند. وقتی به خانه برمی گردید هیچ انرژی ای برایتان باقی نمانده و حس یک لیموی فشرده شده را دارید.

وقتی یاد بگیرید که بین شغل و تفریح کردن تان تعادل برقرار کنید و روش زندگی تان را اندکی تغییر دهید، می توانید وظایف شغلی تان را بدون صدمه زدن به کیفیت زندگی تان انجام دهید. شما وقت آزاد پیدا خواهید کرد که می توانید آن را صرف هم تفریح کردن و هم آموزش خود کنید و به این ترتیب در شغل خود هم پیشرفت کنید.

۴- فقط یک بار زندگی می کنم برای همین پول هایم را برای بعداً نگه نمی دارم

این جمله را اغلب قبل از خرج کردن تمام درآمدمان می گوییم. در اینجا یک واقعیت هست: ما واقعاً نمی دانیم که فردا چه چیزی در انتظارمان است و وقتی می توانیم پول مان را امروز خرج کنیم و از آن لذت ببریم، پس انداز کردن بی معنی است. اما می توانید با کمتر خرج کردن و تمام نکردن بی محابای تمام درآمد خود و خالی نکردن حساب بانکی تان هم همین کار را انجام دهید.

درست است که اغلب اتفاقات پیش بینی ناپذیرند اما بیشتر ما می خواهیم زندگی طولانی و شادی داشته باشیم و برای این منظور به پول نیاز داریم. به همین دلیل خوب است که به فکر آینده ی دور هم باشیم و به جای خرج کردن حساب نشده ی همه ی پول های خود، یک حساب پس انداز برای خود داشته باشیم.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود