زنان سلبریتی که استانداردهای زیبایی برای آن ها اهمیتی ندارد

زنان سلبریتی که استانداردهای زیبایی برای آن ها اهمیتی ندارد

در جامعه انتظاراتی در رابطه با ظاهر افراد وجود دارد، با آنکه همه ی ما از جهت ظاهر باهم متفاوت و منحصر به فرد هستیم. سلبریتی ها هم با این انتظارات مواجه اند و از آنجایی که به دلیل شهرت خود زیر ذره بین قرار دارند این امر می تواند خود واقعی بودن را برای آن چالش برانگیز تر کند. با این حال، سلبریتی هایی هستند که ویژگی های طبیعی شان را پذیرفته اند و با خود صادق بوده اند.

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز، تنیسور موفق و مشهور از نشان دادن اندام عضلانی اش که نتیجه ی تمرینات ورزشی او است، ابایی ندارد. او معتقد است متفاوت بودن ایرادی ندارد و نباید از آن خجالت کشید. او بدن خود را همانطور که هست پذیرفته است.

جنیفر لارنس

جنیفر لارنس حاضر به کاهش وزن خود برای بازی در نقش کتنیس در فیلم های «بازی های مرگبار» (Hunger Games) نشد. او از شهرت رمان هایی که این مجموعه فیلم بر اساس آن ها ساخته شده آگاه بود و می دانست که شخصیت کتنیس در کتاب دختری بسیار لاغر اندام توصیف شده است. با این حال، او مخاطبان این فیلم ها که عمده ی آن ها دختران جوان بودند را نیز در نظر داشت.

لارنس نگران آن بود که دختران جوانی که بعداً مایل به لباس پوشیدن مانند کتنیس باشند به دلیل انتظاراتی که در مورد وزن آن ها وجود خواهد داشت، خود را تحت فشار و محدودیت احساس کنند. به گفته ی لارنس، بسیار مهم است که دختران جوان اجازه ندهند چنین طرز فکری نگرش آن ها را تحت تأثیر قرار دهد.

کامیلا کابیو

کامیلا کابیو درباره ی تأثیرات استانداردهای زیبایی بر وضعیت سلامت روانش در مواقعی که در ساحل لباس شنا به تن می کند، بی پرده صحبت کرده است. او در اینباره گفته: «دلم می خواست درباره ی این موضوع صحبت کنم چون ما تصاویر زنان را می بینیم و آن ها را به خاطر ظاهر به نظر خوب، متناسب یا سالم شان تحسین می کنیم. اما وقتی همه ی دغدغه تان این باشد که ظاهرتان چه شکلی است، تا حدی که سلامت روان تان آسیب ببیند و نتوانید از زندگی تان لذت ببرید، این دیگر سالم محسوب نمی شود.»

لیزو

لیزو همیشه تلاش کرده با آثار خود مروج مقوله ی مثبت نگری به بدن باشد و تعجبی ندارد که در مصاحبه های خود هم حمایت خود را از این جنبش ابراز می کند. او معتقد است که همه ی افراد جامعه لایق حمایت هستند، چرا که پیام اصلی هنر او همه شمول بودن است.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز عضلات خود را با افتخار به رخ می کشد و گفته احساس می کند یک سوپروومن است. او با اشتراک گذاشتن تصاویر اندام ورزشکاری خود کلیشه ها را به چالش می کشد و نشان می دهد که زنانگی و عضلانی بودن منافاتی با یکدیگر ندارند.

اندی مک داول

اندی مک داول ۶۳ ساله در مصاحبه ای از سؤال عجیبی گفته که یک بار از او درباره ی بالا رفتن سنش و از دست دادن زیبایی های خود از او شده بود. به گفته ی مک داول، این سؤال او را شوکه کرده بود و او در پاسخ گفته بود که احساس نمی کند زیبایی هایش را از دست داده، بلکه فکر می کند در این دوران در حال تجربه ی شکل دیگری از زیبایی است. به عقیده ی مک داول، بالا رفتن سن به معنای از دست دادن زیبایی های خود نیست و او حالا بیش از هر وقت دیگری احساس زیبایی می کند.

ریس ویترسپون

به گفته ی ریس ویترسپون او حالا در دهه ی ۴۰ زندگی خود بیشتر از دهه ی ۲۰ زندگی اش احساس راحتی می کند. او معتقد است که ۴۳ سال تجربه اش از زندگی دید ویژه ای نسبت به دنیا به او بخشیده و چیزهای ارزشمندی برای گفتن دارد. او که مشکلی با چین و چروک ها و موهای سفیدش ندارند، قدر خرد و رشد فردی ای که بالا رفتن سن با خود به همراه دارد را می داند و این مرحله از زندگی اش را به زمانی که دختری بیست و چند ساله بود ترجیح می دهد.

اشلی گراهام

اشلی گراهام، مشهورترین مدل سایز بزرگ دنیا، با فعالیت خود در عرصه ی مدلینگ استانداردهای زیبایی را به چالش کشیده است. او پس از بارداری و مادر شدن نیز به اشتراک گذاری صادقانه ی تجربیات خود ادامه داده و از انتشار تصاویر دستکاری نشده از خود که به اصطلاح «نقص» های ظاهری او مثل ترک های پوستی یا سلولیت هایش را نشان می دهد، ابایی ندارد.

هیلاری داف

هیلاری داف با وجود درخشش در مراسم های فرش قرمز، ابایی از انتشار تصاویر بدون آرایش خود با عزیزانش ندارد، تصاویری که زیبایی طبیعی او را به رخ می کشند.

کلی کلارکسون

کلی کلارکسون در تمام زندگی اش با اظهارنظرهای دیگران درباره ی ظاهر خود مواجه بوده است. او زمانی که به عنوان داور در مسابقه استعدادیابی «امریکن آیدل» (American Idol) حضور داشت، نظرات ناخوشایندی درباره ی خود  دریافت می کرد. اما هیچ یک از این ها نتوانسته خدشه ای به اعتماد به نفس کلارکسون وارد کند، اعتماد به نفسی که آن را از جنبه های مثبت زندگی خود می گرفته است.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Aslihan تیر ۲, ۱۴۰۲

    چرا شما بدن طرف رو سانسور میکنین وقتی میزارین درست بذارین یا بهتره که اصلا نذارین 🤢🤢