اجرای تخصصی سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

اجرای تخصصی سقف وافل یک طرفه و دو طرفه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 اجرای سقف وافل یک طرفه و دو طرفه با هم فرق می کند بنابراین این کار باید توسط تیم کاملاً حرفه ای و کاربلد صورت گیرد. در مجموعه سهند سازه بتن در ابتدا وضعیت تیرهای میانی سازه بررسی می شود و این موضوع در نهایت می تواند بهترین نتیجه را فراهم سازد.

شیوه اجرای سقف وافل یک طرفه و دوطرفه

 قالب وافل در اجرای سقف بسیار مهم است اما تفاوت اصلی سقف وافل یک طرفه و دوطرفه چیز دیگری است. برای اجرای سقف های نوع یک طرفه شرایط برای حذف تیرهای میانی وجود ندارد. این سقف ها روی تیر قرار می گیرند و میلگردهایی که در تیرچه ها به کار می روند در یک جهت خواهند بود. سقف وافل یک طرفه دارای دو تکیه گاه ستونی است و شرایط به صورتی است که بار از سقف به ستون منتقل می شود. این سقف ها تفاوتی با سقف های تیرچه ای ندارند. در واقع اصلی ترین تفاوت سقف وافل یک طرفه با تیرچه مربوط به نوع اجرا است. در سقف وافل یک طرفه نیازی به تیرچه و یونولیت و همینطور بلوک نخواهد بود.

سقف وافل دو طرفه که در مجموعه سهند سازه بتن اجرا می شود در هر دو سمت خود دارای تیر و ستون است. در واقع تیر و ستون نقش تکیه گاه را ایفا می کنند. در این سقف ها از ۴ تکیه گاه برای انتقال بار استفاده می شود و بارها به ستون منتقل می شوند. در سقف وافل یک طرفه معمولاً میلگردهای حرارتی استفاده می شود اما در مدل های دو طرفه می توان از میلگردهای اصلی که به شکل شبکه طراحی شده اند استفاده کرد. هزینه طراحی سقف وافل یک طرفه به نسبت دو طرفه ارزانتر است اما مدل های دو طرفه از نظر سطح دهانه موقعیت بهتری دارند. همینطور شرایط به صورتی است که می توان تیرهای میانی در سقف دو طرفه را حذف کرد.

سقف وافل

اجرای سقف وافل دو طرفه در اسکلت فلزی

وقتی صحبت از سقف وافل می شود معمولاً منظور سقف مشبک است. این سقف ها در انواع سوله های صنعتی و کتابخانه ها اجرا می شوند. سقف وافل شرایط اجرا در سازه های فولادی را دارد. سقف وافل یک طرفه عملکردی مشابه با سقف یونولیت در سازه های فولادی دارد. البته مدل های یک طرفه و دو طرفه هر دو در سازه های فولادی اجرا می شوند. استفاده از سقف های دو طرفه در سازه های فولادی سبب می شود تا دهانه های سازه بزرگتر شود و در نهایت مقطع ستون ها کمتر می شود. این روند سب می شود تا هزینه نهایی اجرای سقف وافل یک طرفه کاهش یابد.

زمانی که سقف وافل یک طرفه برای اسکلت فلزی اجرا شود نیازی به تهیه مصالح فلزی نیست و این موضوع در نهایت می توان هزینه ها را به نسبت سقف های عرشه فولادی کاهش دهد. شرایط به شکلی است که می توان تیرهای فرعی را حذف کرد و همینطور شرایط اجرای سقف به صورت کامپوزیت نیز وجود دارد. برای اجرای سقف وافل دو طرفه می توان سقف و ستون را مستقیم متصل کرد و نیازی به تیر مستقیم نیست. زمانی که اسکلت فلزی بدون تیر میانی اجرا شود در نهایت اجرا آسانتر و هزینه ها کاهش می یابد.

 حداکثر دهانه سقف وافل دو طرفه

در طراحی سقف های دو طرفه تیرچه هایی که مورد استفاده قرار می گیرند هیچ تکیه گاهی ندارند بیشترین طول دهانه برای سقف های وافل دو طرفه ۱۲ متر اعلام شده است اگر شرایط به صورتی باشد که نیاز به اجرای دهانه بیش از ۱۲ متر باشد در نهایت می توان از تیرهای آویزدار استفاده کرد. فاصله ستون ها در سقف های وافل ۱۷ متر اعلام شده است و اگر قرار به اجرای فاصله بیشتر باشد باید یک سری تمهیدات در نظر گرفت. بیشترین کاربرد سقف وافل دو طرفه مربوط به دهانه ۱۲ متر است.

یک سری نکات برای اجرای سقف وافل یک طرفه و دوطرفه وجود دارد. ترجیح این است که ستون در سازه با سقف وافل در داخل دیوار قرار بگیرند. البته الزامی به این موضوع نیست. نیازی نیست که فاصله ستون ها یکسان باشد. بهتر است نظم ستون ها و فاصله ها دقیقاً تنظیم شود. این پروسه سبب می شود تا سازه نامنظم نباشد. هرچه میان فاصله ستون ها در سقف وافل بیشتر باشد در نهایت ابعاد نیز بزرگتر است.

سقف مشبک

مقدار بتن برای اجرای سقف های وافل

اندازه دهانه سقف از مهمترین فاکتورهایی است که میزان بتن مصرفی وافل را مشخص می کند. در ابتدا نیاز است تا ضخامت دال به طور دقیق مشخص شود و وافل ها نیز جایگذاری شوند. پس از آن می توان میزان وافل بتن مصرفی در سقف وافل یک طرفه و دو طرفه را محاسبه کرد. هرچه دهانه وسیع تر باشد درنهایت نیاز به بتن بیشتری خواهد بود.

یک موضوع این است که شما یک بار هزینه برای قالب ها پرداخت می کنید و می توانید بارها و بارها از آن استفاده کنید. قالب های وافل قفل دار به راحتی قابل اجرا هستند و این کار توسط افراد کاربلد به طور دقیق صورت می گیرد.  

هزینه ها را کاهش دهید!

در صورتی که اجرای سقف وافل یک طرفه و دوطرفه توسط تیم حرفه ای سهند سازه بتن صورت بگیرد هزینه های اضافی در خصوص نوع و وزن قالب، کیفیت مواد اولیه و تعداد سقف ها وجود نخواهد داشت. تجهیزات زیرسازی قالب نیز به شکل کاملاً کاربردی دنبال می شود. تعداد سقف و طراحی سقف نیز از پارامترهای مهمی است که روی قیمت نهایی تاثیر می گذارد. اگر کار به کاردان سپرده شود در نهایت اجرای سقف وافل تقسیم بندی می شود و بهترین نتایج را فراهم می سازد.

 پروژه های زیادی توسط تیم های سازه بتنی صورت گرفته است که بررسی هر یک می توانید از کیفیت کار اطلاعات کافی داشته باشید. کیفیت محصولات و همینطور موقعیت اجرای آنها به صورتی است که تضمین نهایی به کارفرمایان داده می شود. وزن قالب و کیفیت مواد اولیه قالب نیز از مواردی است باید به شکل اصولی بررسی شود. هزینه ها نیز کاملاً منصفانه ارزیابی می شود و هیچ واسطه ای در میان نخواهد بود به طوری که مراحل پروژه نیز ارائه می شود.

منبع: https://sahandsazeh.co

دیجیاتو
بدون نظر

ورود