چطور با سفر کردن ثروتمند شویم؟

چطور با سفر کردن ثروتمند شویم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که برای سفر باید هزینه زیادی صرف کنند. برخی از افراد ماه‌ها و حتی سال‌ها کار می‌کنند تا فقط چند روز در سال را برای تماشا و گردش در یک شهر داخلی یا خارجی بروند یا در یک هتلی مثل هتل تارا مشهد اقامت کنید. اما اگر کمی با روند و برنامه‌های سفر آشنا شوید، متوجه درآمدزایی از این طریق نیز خواهید شد. با این حال چطور با سفر کردن ثروتمند شویم؟ اگر برای برای پاسخ این سوال کنجکاو هستید و می‌خواهید به سفر و گردش بروید و درآمد بالایی در این مسیر داشته باشید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

روش کسب درآمد با سفر چگونه است؟

نگاهی به شهر و دنیای اطراف بیندازید. بسیاری از شغل‌های دنیا از سفر و کسب تجربه شکل گرفته‌اند. بنابراین در صورتی که راه درآمدزایی در سفر را بشناسید، دیگر سفر مساوی با صرف هزینه بالا نخواهد بود و شما نیز می‌توانید با سفر و تجربه‌های جدید، درآمد بیشتری کسب کنید.

حتی شما می‌توانید در سفر با شغل مورد علاقه‌تان آشنا شوید. در واقع هنگامی که به شغلتان علاقه‌مند باشید، راه درآمدزایی برایتان راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود. اما چطور با سفر کردن ثروتمند شویم؟ در ادامه مقاله چند ایده برایتان معرفی کرده‌ایم تا با یکی از این روش‌ها، در سفر کسب درآمد کنید.

۱. بلاگر سفر شوید!

سال‌های گذشته که وبلاگ نویسی بسیار مورد توجه قرار داشت، بسیاری از جهانگردان معروف دنیا، عکس‌ها و تجربیات خود را داخل وبلاگ شخصی خود قرار می‌دادند. اما این سال‌ها شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، عکس و فیلم‌های خود را منتشر کنید و تجربیاتتان را از سفر در اختیار دیگران قرار دهید.

در واقع اگر در کارتان تداوم داشته باشید و بازخورد صفحه‌تان نیز خوب باشد، ممکن است برندها برای تبلیغ محصولاتشان با شما قرارداد ببندند. همچنین برخی از تورها، آژانس‌های مسافرتی و برخی از شهرها و کشورها، از بلاگرهای معروف برای بازدید و گردش از شهر یا کشورشان دعوت می‌کنند. از این جهت شما می‌توانید به یک سفر رایگان بروید و برای معرفی شهر یا کشور مقصد تولید محتوا کنید.

۲. سوغاتی و صنایع دستی شهر مقصد را بشناسید!

تصور کنید که بلیط چارتر زاهدان مشهد را دارید و می‌خواهید به این سفر بروید و کسب درآمد نیز کنید. یکی از راه‌های کسب درآمد در سفر، شناخت سوغاتی و صنایع دستی شهر مقصد است. یعنی شما می‌توانید محصولات آن شهر را بررسی کنید و اگر در شهرتان این محصولات وجود نداشت و کمیاب بود، آن را تولید کنید. همچنین خرید عمده صنایع دستی از یک شهر و فروش آن در شهر دیگر نیز می‌تواند روش درآمدزایی در سفر باشد.

۳. با صنایع دستی شهر خودتان آشنا شوید!

تصور کنید که در شهری پر از صنایع دستی و سوغاتی زندگی می‌کنید، اما شهری که قصد سفر به آن را دارید، این محصولات را ندارد. شما می‌توانید با تحقیق درباره فروش محصولات و صنایع دستی شهرتان، آن را در شهر مقصد یا حتی کشورهای دیگر بفروشید. البته بهتر است بدانید که این کار نیاز به صبر و تحقیق زیاد دارد.

۴. با غذاهای شهرها آشنا شوید!

یکی از روش‌های قدیمی و مرسوم درآمدزایی در سفر با شناخت غذاهای شهرها و کشورهای مختلف است. مثلا شما در هتل تارا مشهد اقامت دارید و در رستوران هتل یا رستوران‌های شهر می‌توانید غذاهای محلی مشهد را میل کنید. در صورتی که این غذاها توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند، می‌توانید روش طبخ آن را بیاموزید و در شهر یا کشورهای دیگر آن را تولید کنید.

مثال واضحی که احتمالا با آن آشنا هستید، کباب ترکی فروشی‌های معروف در ایران است. به احتمال زیاد اولین فردی که اغذیه فروشی کباب ترکی را در ایران افتتاح کرد، در ترکیه کباب ترکی یا اسکندر کباب خورده بود و تصمیم گرفت در ایران این غذا را تهیه و تولید کند. بنابراین توصیه می‌کنیم این تجربه‌های کوچک را در سفر نادیده نگیرید.

۵. عکاسی کنید و بفروشید!

روش دیگر درآمدزایی در سفر، عکاسی است. برای مثال شما یک بلیط چارتر زاهدان مشهد دارید و می‌خواهید در این سفر علاوه بر گشت و گذار، درآمدی نیز داشته باشید. از این جهت یک دوربین بردارید و عکس‌های باکیفیت از شهر و طبیعت زیبا بگیرید. این عکس‌ها را می‌توانید به مجله‌ها و سایت‌ها بفروشید و از این طریق کسب درآمد کنید. ساده‌ترین روش این است که عکس‌های سفر را داخل صفحه‌ یکی از شبکه‌های مجازی شخصی‌تان قرار دهید و به مرور زمان از راه تبلیغات، درآمد داشته باشید.

۶. فریلنسر شوید!

در این چند سال اخیر، شغل فریلنسری بسیار پرطرفدارتر از سال‌های گذشته شده است. اما فریلنسینگ به چه معنا است؟ به طور خلاصه فریلنسر به فردی می‌گویند که به صورت پروژه‌ای یا دورکاری برای یک یا چندین شرکت کار می‌کند. بنابراین شما می‌توانید در خانه یا سفر یا هر زمان از شبانه روز کار کنید و درآمد داشته باشید. از این جهت فریلنسینگ شغل مناسبی برای افراد علاقه‌مند به سفر خواهد بود تا در سفر و بدون نیاز به مرخصی نیز کار کنند و درآمد داشته باشند.

۷. راهنمای تور شوید!

اگر به سفر علاقه زیادی دارید، می‌توانید راهنمای تور یا سفر شوید. با این حال بهتر است بدانید که برای این شغل باید رشته یا کلاس‌های تخصصی را بگذرانید تا بتوانید این شغل را برای کسب درآمد انتخاب کنید. راهنمای تور یک شغل در سفر است و به اصطلاح هم فال و هم تماشا خواهد بود.

۸. مترجم شوید!

یکی از روش‌های کسب درآمد در سفر، ترجمه است. شما می‌توانید با تحصیل در رشته مترجمی زبان (هر زبانی که علاقه دارید)، به سفرهای مختلف بروید و همراه با گردش، کسب درآمد نیز کنید. با این حال بهتر است بدانید که شغل مترجمی هم‌زمان، نیاز به تلاش و کسب تجربه زیادی دارد و باید در رشته‌تان بیشتر و بهتر کسب علم و تجربه کنید.

۹. نوازنده خیابانی شوید!

اگر به ساز و موسیقی علاقه دارید، می‌توانید نوازنده خیابانی شوید. اگر در این حرفه موفق باشید و خلاقیت داشته باشید، می‌توانید به هر شهری که سفر می‌کنید نیز درآمد داشته باشید. با این حال بهتر است بدانید که در برخی از شهرها و کشورها، اجرای موسیقی در خیابان، نیاز به مجوز دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از اجرا در هر محل، درباره قوانین شهر یا کشور و اجراهای خیابانی، تحقیقات بیشتری کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود