چهره های مشهوری که نمی دانستید ازدواج فامیلی داشتند

چهره های مشهوری که نمی دانستید ازدواج فامیلی داشتند

برخی از مشهورترین چهره های تاریخ با اقوام خود ازدواج کرده اند، از چهره های سیاسی گرفته تا چهره های هنری و علمی.

ملکه الیزابت دوم

الیزابت دوم، ملکه ی فقید انگلیس و همسرش پرنس فیلیپ که در سال ۱۹۴۷ باهم ازدواج کردند، نسبت فامیلی دوری با یکدیگر داشتند.

زندگی مشترک ۷۰ ساله ی آن ها تا زمان مرگ پرنس فیلیپ در سال ۲۰۲۱ ادامه یافت. گرچه شایعاتی درباره ی روابط خارج از ازدواج پرنس فیلیپ وجود داشته، اما این ادعاها هرگز به اثبات نرسیدند و گفته می شد ملکه در تمام طول دوران زندگی مشترک شان عاشقانه همسرش را دوست داشت.

کوین بیکن

کوین بیکن و همسرش کایرا سجویک از اقوام دور یکدیگر هستند. آن ها در سال ۱۹۸۸ باهم ازدواج کردند.

این زوج البته تا سال ها از نسبت فامیلی خود بی خبر بودند و تازه در سال ۲۰۱۲ در یکی از قسمت های یک برنامه ی تلویزیونی به نام «یافتن ریشه های خود» (Finding Your Roots) بود که معلوم شد آن ها با یکدیگر نسبت دوری دارند.

آلبرت اینشتین

آلبرت اینشتین، فیزیکدان مشهور در سال ۱۹۱۹ با السا لوونتال ازدواج کرد که از سمت هم مادری و هم پدری با او نسبت داشت. این دومین ازدواج اینشتین بود.

زندگی مشترک آن ها تا زمان مرگ السا در سال ۱۹۳۶ ادامه داشت. گرچه اینشتین روابط خارج از ازدواجی داشت، اما وقت هایی که برای انجام سخنرانی به سفر می رفت برای السا نامه های مفصلی می نوشت.

چارلز داروین

چارلز داروین، صاحب نظریه ی «تکامل» در سال ۱۸۳۹ با دختر دایی خود، اِما هجوود ازدواج کرد. زندگی مشترک آن ها تا زمان مرگ داروین در سال ۱۸۸۲ ادامه یافت و ثمره ی آن ۱۰ فرزند بود که ۳ تای آن ها در دوران خردسالی از دنیا رفتند.

اِما و داروین از کودکی رابطه ی صمیمانه ای با یکدیگر داشتند. داروین بارها از اِما خواستگاری کرد اما او که از مادر و خواهر بیمارش در خانه مراقبت می کرد پیشنهاد ازدواج داروین را رد می کرد. با این حال، بالاخره اِما در ۳۰ سالگی به خواستگاری داروین جواب مثبت داد و آن ها ۴۳ سال با یکدیگر زندگی کردند.

فرانکلین روزولت

فرانکلین روزولت، از رؤسای جمهور سابق آمریکا پس از ۲ سال رابطه عاشقانه ی مخفیانه با النور روزولت که نسبت فامیلی دوری با او داشت، در سال ۱۹۰۵ با او ازدواج کرد. ثمره ی زندگی مشترک ۴۰ ساله ی آن ها ۶ فرزند بود.

روزولت در سال ۱۹۱۸ وارد یک رابطه ی خارج از ازدواج شد که النور را بسیار رنجاند. زندگی مشترک آن ها دوستانه و حمایتگرانه ادامه یافت اما پسر روزولت، جیمز یک بار آن را «یک آتش بس موقت» توصیف کرده بود.

ملکه ویکتوریا

ملکه ویکتوریای انگلیس در سال ۱۸۴۰ با پسرعموی خود پرنس آلبرت ازدواج کرد. آن ها بعداً صاحب ۹ فرزند شدند.

ویکتوریا ازدواج شان را «سعادتی باورنکردنی» توصیف کرده بود و مرگ آلبرت در سال ۱۹۶۱ او را فرو ریخت. پس از آن، ویکتوریا تا پایان عمر لباس مشکی به تن کرد.

یوهان سباستین باخ

یوهان سباستین باخ، آهنگساز شهیر آلمانی در سال ۱۷۰۱ با دختر ِ پسرعموی خود، ماریا باربارا که یک خواننده بود، ازدواج کرد. این زوج صاحب ۷ فرزند شدند.

بعد از مرگ ماریا در سال ۱۷۲۰، باخ با خواننده ی دیگری به نام آنا ماگدالنا ازدواج کرد.

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • پرستار مرداد ۷, ۱۴۰۲

    من یه پرستارم. توصیه میکنم ازدواج فامیلی نکنین.
    اگه شرق مملکتین با یکی از غرب مملکت ازدواج کنین. اگه شمال مملکتین با یکی از جنوب مملکت ازدواج کنین. طرف مقابل اگه خارجی باشه که چه بهتر. فرزنداتون دعا گو خواهد بود.