شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، راهنمای جامع ۲۰۲۳

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، راهنمای جامع ۲۰۲۳

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از بهترین راه های ورود به ایالت متحده آمریکا دریافت ویزای تحصیلی آمریکاست. اینکه بخواهید برای تحصیل در چه مقطع و چه رشته هایی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید؛ بسیار مهم است. چون مدت زمان و شرایط هر مقطع متفاوت می باشد. اگر می خواهید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدامات کنید؛ می بایست حتما از یک مرکز خوب و مطمئن و با سابقه درخواست ویزا کنید. اینجاست که می توانید ویزا فوری را انتخاب کنید. کارشناسان ما در ویزا فوری، تمام هم و غم خود را در راستای اخذ ویزای سریع و بی دردسر برای شما به کار می گیرند. اگر در روند ویزای تحصیلی آمریکا مشکلی داشته باشید یا مدارک شما ناقص باشند؛ ما مشکلات شما را رفع خواهیم کرد. کادر مجرب و کارکشته ویزا فوری همه روزه در خدمت شماست. می توانید ۲۴ ساعته در هر هفت روز هفته با کارشناسان ما در ویزا فوری در ارتباط باشید تا روند دریافت ویزای شما سریعتر و قانونی پیش رود.

انواع ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا در وهله نخست می بایست با انواع ویزای تحصیلی آشنا باشید تا متناسب با آن نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنید. اگر بخواهیم این نوع ویزا را به انواع مختلف و متفاوتی تقسیم بندی کنیم؛ آن ها در دسته بندی زیر جای می گیرند:

۱- ویزای F

اولین و مهمترین نوع دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، ویزای F می باشد که خود نیز به دو نوع F-1 و F-2 تقسیم می شود. ویزای F، ویژه تمامی دانشجویان و دانش آموزانی است که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مدارس آمریکا دارند. آن ها برای دریافت این ویزای غیر مهاجرتی، پس از اخذ شرایط لازم آن می بایست فرم تقاضا را پر کنند. هزینه مربوط به آن را پرداخت کرده و در پایان نیز مصاحبه شوند. ویزای F-2 مربوط به همسر صاحب ویزای F-1 می باشد. بدین ترتیب که اگر فرد متقاضی بخواهد با همسرش به آمریکا برود؛ باید برای خود ویزایF-1 و برای همسرش ویزای F-2 بگیرد. البته اگر همسرش هم بخواهد در آمریکا تحصیل کند؛ در این صورت همسرش باید نوع ویزای خود را تغییر دهد. به طور کلی این ویزا برای تحصیل در دانشگاه، دبیرستان، مدرسه ابتدایی خصوصی، هنرستان و تمام موسسات دانشگاهی از جمله آموزشگاه های زبان است.

۲- ویزای M

دومین نوع ویزای تحصیلی آمریکا، مربوط به دانشجو و دانش آموزانی است که تمایل به تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای در آمریکا دارند. باید توجه داشت که با احراز این ویزا، شما در آمریکا اجازه کار کردن ندارید. چون نوع ویزا فقط مربوط به تحصیل در مراکز فنی و حرفه ای و موسسه های غیر آکادمیک به غیر از آموزشگاه های زبان است. این نوع ویزا نیز همانند ویزای F به دو نوع M-1 و M-2 تقسیم می شود که نوع دوم آن مربوط به همسر دارنده ویزای نخست است. پس برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می بایست دقت نموده تا حتما ویزای مربوط به رشته و نیاز خود را دریافت نمایید.

۳- ویزای J

ویزای J نیز نوعی دیگر از انواع ویزای تحصیلی آمریکاست. این ویزا مخصوص کسانی است که تمایل به فرصت مطالعاتی در آمریکا دارند. یعنی فردی بخواهد برای یک دوره خاص مثلا: در یک بازه زمانی محدود به منظور تبادل اطلاعات به آمریکا عزیمت نماید. چنین فردی از طرف کشور مبدأ خود، حمایت مالی شده تا بتواند در طول این مدت، به دانش خود بیفزاید. این دانشجویانی می توانند با داشتن ویزای J به مدت ۱۸ ماه آموزش دانشگاهی داشته باشند. اگر رساله دکتری هم داشته باشند؛ به مدت سه سال شرایط احراز این ویزا را خواهند داشت. همسر یا فرزندان وی نیز می توانند با دریافت ویزای J-2 در آمریکا، تحصیل نمایند.

بنابراین در هنگام دریافت ویزای تحصیلی آمریکا بایستی دقت داشت.

مراحل دریافت ویزا تحصیلی آمریکا

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا حتما بایستی مراحل زیر به ترتیب طی شوند:

۱. پذیرش از مراکز و دانشگاه های تحصیلی آمریکا مورد تایید SEVP

به عنوان اولین گام برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، بایستی از طرف یکی از مراکز آموزشی یا دانشگاه ها و موسسات مورد تایید توسط SEVP پذیرش شوید. منظور از SEVP؛ برنامه ساماندهی دانشجویان و گردشگران است. این برنامه مسئول ساماندهی دانشجویانی است که تمایل به ادامه تحصیل در آمریکا دارند.

۲. بررسی بهترین گزینه از موسسات آموزشی

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، شما این امکان را دارید که همزمان درخواست خود را در چندین دانشگاه و موسسه ثبت کنید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

۳. ثبت اطلاعات در سامانه SEVIS

باید در این مرحله در سامانه SEVIS آنلاین تشکیل پرونده دهید. کارمزد تکمیل فرم خود را هم باید پرداخت کنید.

۴. درخواست فرم i20 و تکمیل فرم DS-160

در چهارمین مرحله دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، می بایست درخواست فرم i20 کنید. فرمی که دانشگاه مورد پذیرش شما آن را آماده خواهد کرد و شما بایستی تمکن مالی خود را ارائه دهید. پس از دریافت این فرم، می بایست به منظور درخواست ویزا، فرم DS-160 را تکمیل نمایید. برای تشکیل پرونده در این مرحله، هزینه هایی باید پرداخت شود. این فرم شامل سوابق شغلی، تحصیلی و… شماست که بایستی کامل و دقیق تکمیل گردد. پس از تکمیل فرم، آنلاین درخواست ویزا می کنید.

۵. تکمیل مدارک

در این مرحله از دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، بایستی مدارک خود را به سفارت کامل و آماده کنید. در ادامه این مدارک را به شما معرفی خواهیم نمود.

پس از انتهای این مراحل، در مصاحبه ویزا، شرکت خواهید کرد و همه این مدارک را به همراه خود خواهید آورد تا بتوانید در نهایت ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت نمایید. با دریافت ویزا، می توانید برای دریافت بلیط و عزیمت به آمریکا خود را آماده کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، نیاز به فراهم آوردن مدارک زیر را خواهید داشت:

• نامه تاییدیه پذیرش دانشگاه و مرکز آموزشی

• ارائه اصل فرم i-20 تایید شده توسط دانشجو و دانشگاه

• ارائه رسید پرداخت هزینه SEVIS

• تاییدیه فرم DS-160 با بارکد آن به همراه رسید پرداخت هزینه آن

• ارائه نامه رزرو وقت از سفارت آمریکا

• پاسپورت معتبر دارای حداقل ۶ ماه اعتبار بیشتر از زمان تحصیل در آمریکا

• ترجمه شناسنامه خود در دارالترجمه های رسمی

• یک قطعه عکس

• ارائه مدارک اثبات تمکن مالی

• ترجمه سند ازدواج در صورت تأهل

• کارنامه زبان و جی آر آی در صورت وجود

• ارائه رزومه انگلیسی خود

• ترجمه تمامی مدارک و ریز نمرات خود به صورت رسمی

• تاییدیه چاپ مقالات خود ویژه دانشجویان ارشد و دکتری و کپی مقالات چاپ شده

با ارائه این مدارک، می توانید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای خود اقدام کنید.

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا از کجا شروع کنیم؟

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا بایستی به دنبال بهترین مرکز باشید. چون پروسه دریافت این ویزا برای ایرانیان دارای پیچیدگی هایی است. به همین جهت می توانید درخواست خود را در ویزا فوری ثبت کنید. در ویزا فوری از این خدمات بهره مند خواهید شد:

• بهره مندی از کادری مجرب و کارکشته

• شناخت نسبت به قوانین کشور و سفارتخانه آمریکا

• دریافت ویزا در سریعترین زمان ممکن

• امکان تماس تلفنی و مشاوره حضوری رایگان

• ارتباطات خوب این مرکز با سفارت خانه های خارجی

• تمرکز بالا و تلاش بی وقفه مدیریت و کارشناسان ویزا فوری در زمینه دریافت ویزاهای مهم

• پیشبرد دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به صحیح ترین شکل قانونی

• بررسی دقیق تمامی درخواست های شما و رفع نواقص اسناد و مدارک

• افزایش شانس اخذ ویزا

• تسهیل و تسریع روال دریافت ویزا با تکیه بر تجربه و تخصص

• قیمت های معقول و به صرفه

به همین جهت ویزا فوری، بهترین برای ویزای تحصیلی آمریکا گزینه است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود