واکنش دانشگاه هنر به خبر حذف رشته های سینما و مجسمه سازی از دفترچه کنکور

واکنش دانشگاه هنر به خبر حذف رشته های سینما و مجسمه سازی از دفترچه کنکور

در پی انتشار خبری مبنی بر حذف رشته های سینما و مجسمه سازی از فهرست رشته های دانشگاه هنر تهران از دفترچه‌ انتخاب رشته آزمون سراسری امسال (۱۴۰۲) معاون آموزشی دانشگاه هنر از بروز اشتباه سیستمی از سوی سازمان سنجش در دفترچه های انتحاب رشته خبر داد و گفت این موضوع به زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد.

دلیل حذف رشته های سینما و مجسمه سازی از دانشگاه هنر تهران چیست؟

پس از اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ در طول هفته گذشته، نوبت به انتخاب رشته دانش‌آموزان رشته‌های مختلف رسیده است. اما پیش‌تر گزارش هایی مبنی بر حذف دو رشته سینما و مجسمه سازی از فهرست رشته های دانشگاه تهران منتشر شد که منجر به واکنش دانشگاه هنر شد.

دلیل حذف رشته های سینما و مجسمه سازی از دانشگاه هنر تهران چیست؟

واکنش دانشگاه هنر به حذف دو رشته پرمتقاضی از دفترچه کنکور هنر

در پی انتشار این خبر معاون آموزشی دانشگاه هنر از بروز اشتباه در دفترچه انتخاب رشته خبر داد و گفت دلیلی برای حذف این رشته ها وجود ندارد.

دکتر سید سعید سید احمدی زاویه در گفتگو با ایسنا، گفت: «رشته سینما از دهه ۴۰ در دانشگاه هنر دایر است و حدود ۵۰ سال است که ما به عنوان تنها دانشگاه دولتی در این رشته دانشجو پذیرش می‌کنیم. بر این اساس «سینما» یکی از رشته های اصلی و قدیمی دانشگاه هنر است و هیچ دلیلی برای حذف این رشته وجود ندارد.»

دلیل حذف رشته های سینما و مجسمه سازی از دانشگاه هنر تهران چیست؟

او در ادامه تاکید کرد: «ما همانند سایر دانشگاه‌ها از چند ماه پیش درخواست و مستندات خود را برای پذیرش دانشجو در رشته سینما و مجسمه سازی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کردیم و اشتباه این سازمان بود که رشته ها را در دفترچه ذکر نکرده است. اگر هم درخواست ما برای پذیرش در رشته‌ای از نظر سازمان سنجش با مشکل مواجه بود، باید به ما اطلاع می‌دادند اگر چه ما هیچ مشکلی برای پذیرش دانشجو در رشته‌های فوق نداریم.»

دکتر زاویه با بیان اینکه رشته های سینما و مجسمه سازی طی روزهای آتی در اصلاحیه دفترچه کنکور به دفترچه باز‌می‌گردند و با توجه به اینکه هنوز انتخاب رشته داوطلبان شروع نشده است گفت «هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.»

او همچنین گفت: «مشکل حذف یک سری از رشته ها در دفترچه انتخاب رشته کنکور فقط به دو رشته ما یعنی سینما و مجسمه سازی محدود نمی‌شود و این مشکل برای رشته های دیگر هم اتفاق افتاده است.»

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود