ماجرای حمله به سفارت ایران در فرانسه چیست؟ + ویدئو

ماجرای حمله به سفارت ایران در فرانسه چیست؟ + ویدئو

صبح دیروز شنبه ۱۸ شهریور ماه سفارت ایران در پاریس پایتخت فرانسه هدف حمله ی گروهی از افراد ناشناس قرار گرفت. در این حمله، درب ورودی بخش کنسولی سفارت به آتش کشیده شد.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان دهنده ی آثار سوختگی روی درب و دود گرفتگی پنجره‌های ساختمان سفارت است، اما شدت آتش سوزی به اندازه‌ای نبوده که آسیب جدی به ساختمان وارد سازد.

حمله به سفارت ایران در فرانسه

حمله به سفارت ایران در فرانسه

بر اساس کنوانسیون وین، پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه موظف به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران هستند؛ اما موفق به دفع این حمله نشدند.

خبرگزاری ایرنا در این رابطه نوشته: «بامداد دیروز شنبه افرادی ناشناس منتسب به گروه‌های معاند و ضد انقلاب در تلاشی مذبوحانه اقدام به آتش کشیدن چند حلقه لاستیک در مقابل درب ورودی ساختمان بخش کنسولی این سفارت کرده و به درب ورودی این ساختمان آسیب جزیی وارد نمودند.»

یک سخنگوی سفارت کشورمان در فرانسه با بیان به اینکه اوضاع ساختمان کنسول‌گری ایران در پاریس، در پی حمله ی گروهی از عناصر ضدانقلاب تحت کنترل است، گفت: خللی در روند فعالیت‌های آن وارد نشده است.

حمله به سفارت ایران در فرانسه

حمله به سفارت ایران در فرانسه

حمله به سفارت ایران در فرانسه

رایزن رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس اعلام کرد: عوامل حمله بزدلانه عناصر ضد انقلاب به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس تحت تعقیب هستند.

وی افزود: این حریق بعد از دقایقی با حضور پلیس و نیروهای آتش نشانی اطفا گردید و پیگیری‌های لازم نزد وزارت امور خارجه فرانسه و مقامات مسئول پلیس برای گشایش تحقیقات قضایی و شناسایی عاملان این عمل جنایتکارانه در دست انجام می‌باشد.

تا این لحظه، شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و در خبرگزاری‌های رسمی فرانسه نیز هنوز در مورد چگونگی و عامل یا عاملین این آتش‌سوزی اطلاع‌‌رسانی نشده است.

در حالی که خبرگزاری ایرنا اعلام کرده مهاجمان افرادی ناشناس بوده و با آتش زدن چند حلقه لاستیک اقدام به برپایی حریق کرده بودند، خبرگزاری میزان، رسانه ی رسمی قوه قضاییه مدعی شده این حمله توسط تعدادی از عناصر گروهک منافقین با بمب های آتش زا صورت گرفته بود.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود