توضیحات جدید درباره خاطره سعید حدادیان از استاد مشهور دانشگاه تهران

توضیحات جدید درباره خاطره سعید حدادیان از استاد مشهور دانشگاه تهران

صفحه ی اینستاگرام منسوب به محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر و استاد ادبیات دانشگاه تهران، که پیش تر خاطره ی نقل شده توسط سعید حدادیان، مداح مشهور درباره ی کلاس درس شفیعی کدکنی در یک برنامه ی تلویزیونی را جعلی دانسته بود، با انتشار پستی جدید ضمن عذرخواهی از حدادیان، توضیحاتی در این رابطه ارائه کرده است.

چند روز قبل صفحه ی اینستاگرام منسوب به محمدرضا شفیعی کدکنی ویدئویی از سعید حدادیان، مداح اهل بیت که در دانشگاه تهران نیز به تدریس می پردازد، منتشر کرد که مربوط به برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» بود. این ویدئو نشان می داد حدادیان در بخشی از این برنامه خاطره ای از کلاس درس شفیعی کدکنی نقل کرده بود.

به ادعای حدادیان، شفیعی کدکنی سال ها قبل در یکی از روزهای ماه محرم، بیتی از حافظ را در رابطه با واقعه ی کربلا نقل کرده بود که این امر گریه ی این استاد دانشگاه و دانشجویانش را به همراه داشت.

صفحه ی اینستاگرام منتسب به محمدرضا شفیعی کدکنی در پست خود درباره ی این ویدئو نوشت که خاطره ی نقل شده از سوی سعید حدادیان جعلی است. به گفته ی این صفحه ی اینستاگرامی، شفیعی کدکنی بیت مذکور از حافظ و ارتباط آن با واقعه ی کربلا را تنها در یکی از کتاب های خود نقل کرده بود.

سعید حدادیان شفیعی کدکنی

حالا صفحه ی اینستاگرام منسوب به شفیعی کدکنی در پست جدیدی از سعید حدادیان عذرخواهی و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرده است.

به گفته ی این صفحه ی اینستاگرامی، پس از پیام های تعدادی از دانشجویان شفیعی کدکنی معلوم شده نقل بیت مذکور از حافظ در کلاس درس این استاد دانشگاه صحت داشته. با این حال، این صفحه ی اینستاگرامی باقی ادعاهای حدادیان درباره ی نقل این شعر در ایام محرم و گریه ی شفیعی کدکنی و دانشجویانش را کماکان نادرست دانسته است.

اواسط شهریور ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سعید حدادیان، مداح مشهور استاد دانشکده ی ادبیات دانشگاه تهران شده است.

این خبر با واکنش های زیادی رو به رو شد که مسئولان دانشگاه تهران را به ارائه ی توضیح در این خصوص واداشت.

عبدالرضا سیف، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران گفت سعید حدادیان دارای مدرک دکتری است و از سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد.

دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می شود.

به گفته ی عبدالرضا سیف، سعید حدادیان از سال ۹۶ با مجوز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دروس انقلاب اسلامی و آشنایی با دفاع مقدس را به صورت مدرس مدعو و حق‌التدریس در دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می کند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۳ نظر

ورود

  • Farid مهر ۱, ۱۴۰۲

    حدادیان: عیب نداره این دروغ ها در راه امام حسین هست، محکم تر بزن سینه رو. خود اسلام هم فدای امام حسین.

    • مقداد مهر ۲, ۱۴۰۲

      پیگیری قضایی در مورد این کامنت و توهین به مقدسات انجام میشود.

      • حامد مهر ۳, ۱۴۰۲

        ساندیس رو بنوش و دهنت رو ببند

      • احسان مهر ۴, ۱۴۰۲

        موفق باشید دوست عزیز توهین به مقدسات نشده و هزاران مورد داریم درباره دروغ پردازی واقعه عاشورا و محرم.و هیچوقت هم فرد مورد بازخواست قرار نگرفته.یه سرچ ساده بزنی متوجه میشی.

    • اصلاع رسانی مهر ۲, ۱۴۰۲

      آقا فرید عزیز، دفعه دیگه اگر خواستی نظرت رو آزادانه بگی، از tor browser استفاده کن تا یه مشت …، نتونن تهدیدت کنن.
      جهت اطلاع، tor browser یه مرورگر اینترنتی (مثل کروم، فایرفاکس و …) برای مخفی نگه داشتن هویت در اینترنته و ردیابی هویتت غیرممکن میشه و دیگه نگرانی نخواهی داشت.
      اگر دوست داشتی، درمورد این مرورگر توی اینترنت جستجو کن.

      • ... مهر ۴, ۱۴۰۲

        «اطلاع رسانی»: توهین آزادی بیان نیست

        • به روی حرف دل نگر نه روی حرف زبان مهر ۵, ۱۴۰۲

          اگر اون عینک بدبینی و تعصب رو از روی چشمات برداری و فقط ظاهر ماجرا رو نبینی، متوجه میشی اون چیزی که Farid گفت توهین نیست و درواقع داره به این واقعیت اشاره میکنه که چطور بعضی از آدما چقدر راحت دین رو برای اهداف خودشون مستمسک قرار میدن.
          شما و “مقداد” و “محمد” باید با امثال حدادیان برخورد کنید که چطور یه خاطره رو مصادره به مطلوب کرده و اونو برای خوشایند خودش تغییر داده.
          باید از اینجور آدما توضیح بخواین که چرا دین رو ابزاری برای پیشرفتشون کردن و برای خودشون برج و بارو ساختن.
          هرچند تنها کاری که می‌کنید اینه که امثال Farid رو متهم به غربگرایی (یا اصطلاح مورد وفاقتان، غرگدایی) و توهین به دین و تحت تأثیر رسانه‌های خارجی و لقمه حروم خوردن می‌کنید.

    • محمد مهر ۴, ۱۴۰۲

      امثال شما انقدر لقمه ی حرام خوردید که از توهین به دین خدا و مقدسات هیچ ابایی ندارید
      الحمدلله که خود آن رسانه ضمن پوزش از آقای حدادیان در پستی دیگر تایید کرد که خبر جعلی نیست و شما با عدم انتشار خبر روسیاه شدید

  • حاج محمود مهر ۲, ۱۴۰۲

    ایشان استاد فرحیخته و باسوادی هستند قدر ایشان را باید بدانیم دانشجویان باید از کلاس های این استاد، نهایت استفاده را ببرند خداوند ایشان را حفظ کند

    • شایان مهر ۳, ۱۴۰۲

      اول‌حرفاش جعلی‌از‌آب‌در‌بیاد‌نمیخواد‌دانش‌جوهاش‌نهایت‌استفاده‌از‌دروغ هاشو‌ببرن

    • ۳۱۳ مهر ۴, ۱۴۰۲

      آمین

  • ناصر مختاری مهر ۴, ۱۴۰۲

    چند روز قبل سعید حدادیان مداح اهل بیت، خاطر‌ه‌ای از شفیعی کدکنی شاعر مطرح کشور عنوان کرد که 🔹رسانه منسوب به استاد شفیعی کدکنی ابتدا این خاطره را جعلی خواند، اما اکنون در پستی جدید عنوان کرد پس از بررسی مشخص شد خاطره جعلی نیست و اشتباه از ما بوده است.

  • احسان مهر ۴, ۱۴۰۲

    وقتی به گند کشیده شدیم که دروغ و تهمت و دسیسه هرچیزی رو در مسیر خودمون که دین باشه قرار دادیم و گفتیم اشکال نداره.
    ما شدیم خود دین و از خونه مردم فرار کردیم.