بی تفاوتی محمدرضا گلزار به مرگ داریوش مهرجویی خبرساز شد

بی تفاوتی محمدرضا گلزار به مرگ داریوش مهرجویی خبرساز شد

از زمان انتشار خبر قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر بسیاری از چهره های مشهور به این فاجعه واکنش نشان داده اند. در این میان اما بی تفاوتی محمدرضا گلزار به این حادثه ی هولناک واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است.

گلزار بعد از انتشار خبر قتل بی رحمانه ی کارگردان بزرگ سینمای ایران تنها یک استوری ساده از تصویر زنده یاد مهرجویی در اینستاگرامش منتشر کرد که همان را هم از قرار معلوم بعد از چند ساعت پاک کرد. بعد از آن گلزار به روال معمول اینستاگرامش انتشار تصاویر خودنمایانه از استایل، خودروها و تفریحات لوکسش را از سر گرفت که این اقدام او با واکنش منفی کاربران فضای مجازی مواجه شد.

محمدرضا گلزار داریوش مهرجویی

بسیاری از کاربران این رفتار گلزار را به بی‌ خیالی او و به اصطلاح «توی باغ نبودنش» تعبیر کرده اند. گرچه این بی تفاوتی محمدرضا گلزار تازگی ندارد. پس از درگذشت مرحوم آتیلا پسیانی و مرحوم فردوس کاویانی هم شاهد چنین رفتاری از گلزار بودیم و او آن زمان هم تسلیتی منتشر نکرده بود. اما انتظار این بود که گلزار به مرگ یکی از بزرگ ترین کارگردان‌ های تاریخ سینمای ایران واکنش بیشتری نشان دهد.

یکی از کاربران در فضای مجازی نوشته: «این تو باغ نیست؟ یا خودشو به اون راه می‌زنه؟»

کاربر دیگری هم نوشته: «اینو ولش کنید..»

یکی از کاربران فضای مجازی هم اینطور واکنش نشان داده: «مثل اینکه آقای سوپراستار خودش رو تافته جدا بافته می‌دونه و خیلی دوست نداره دخالتی در این نوع ماجراها داشته باشه.»

دلیل بی تفاوتی گلزار چیست؟

این بی تفاوتی گلزار می تواند دلایل مختلفی داشته، اما شاید یک انگیزه ی تاریخی در پس آن باشد.

ماجرا از این قرار است که گلزار قرار بود یکی از نقش‌ های مهم فیلم مهمان مامان داریوش مهرجویی را بازی کند، مرد معتادی که نقش همسرش به نسرین مقانلو رسید. محمدرضا شریفی‌ نیا که مسئول انتخاب بازیگران این فیلم بود درباره ی این نقش با گلزار صحبت کرده بود. او با مهرجویی هم دراینباره حرف زده بود و قرارها گذاشته شده بود. این نقش می‌ توانست اتفاق بزرگی در کارنامه ی بازیگری گلزار باشد و فرصت بازی در فیلم یکی از کارگردان‌ های بزرگ کشور را برایش فراهم کند.

اما از قرار معلوم، از چند روز مانده به آغاز فیلمبرداری ارتباط گلزار با شریفی‌ نیا قطع شد. پس از آن ساخت فیلم شروع شد و پارسا پیروزفر ایفاگر نقشی شد که قرار بود به گلزار برسد.

محمدرضا گلزار داریوش مهرجویی

ظاهراً شریفی‌ نیا بعداً به گلزار گفته بود که تو را پیدا نکردیم و مجبور به انتخاب پیروزفر شدیم. مهرجویی هم از دلیل این تغییر اظهار بی‌اطلاعی کرده بود و آن را تصمیم شریفی‌ نیا می‌ دانست.

پارسا پیروزفر در نقش مرد معتاد فیلم مهمان مامان خوش درخشید و این کار تبدیل به یکی از بهترین اتفاقات کارنامه ی هنری اش شد. اما رابطه ی گلزار و شریفی‌ نیا از آن زمان شکرآب شد و با وجود پرکار بودن هر دو نفر، دیگر باهم در یک قاب دیده نشدند. خبرنگاران سینمایی احتمالاً خاطراتی از صحبت‌ های این دو درباره ی یکدیگر و نقل دلخوری‌ های متقابل دارند.

اینکه آیا گلزار به خاطر این ماجرا همچنان دل‌ چرکین است و این موضوع پشت‌پرده ی بی‌ تفاوتی او نسبت به مرگ مهرجویی بوده یا نه البته سؤالی است که شاید در آینده پاسخی برای آن پیدا شود.

بدون نظر

ورود