روایت گیتی خامنه از خواستگاران فراوان و عاشق شدنش + ویدئو

روایت گیتی خامنه از خواستگاران فراوان و عاشق شدنش + ویدئو

گیتی خامنه، مجری سابق کودک در دهه ی ۶۰، در برنامه ی اینترنتی «ای کاش» از تعرض‌ها، آزارهای کلامی، خواستگاری‌ های متعدد، نامه‌ های عاشقانه فراوان و تعقیب‌ شدن توسط مردانِ حتی متأهل گفت.

خامنه در اینباره گفت: «امکان نداشت مسیری را طی کنم بدون اینکه تعقیب شوم. مثلا فرد ارتشی با محافظانش آمد به محله ما در امیریه و خواستگاری کرد. به اشکال مختلف هدیه می‌آوردند. روزی ۱۰ مورد پیشنهاد ازدواج داشتم. به خانه می‌آمدم مامانم می‌پرسیدند امروز چندتا؟ یک مرد متاهل به خانواده‌اش آنقدر فشار آورد که دخترش کمک کرد برای نوشتن نامه و ابراز علاقه کرد. اجرایم به همین دلیل عبوس شد. به تمام پیشنهادها فقط یک کلمه جواب می‌دادم: نه!»

گیتی خامنه

خامنه همچنین درباره ی عاشق شدنش گفت علت نرفتن به برنامه «دورهمی» مهران مدیری، این بود که نمی خواست به این سؤال پاسخ دهد. او در ادامه از سه بار عاشق شدنش گفت و اینکه اولین بار آن منجر به چاپ کتاب اشعارش به نام «آبی آبی آیینه» شد.

بیوگرافی گیتی خامنه

گیتی خامنه متولد سال ۱۳۴۳ در تهران و دارای لیسانس رشته هنر با گرایش کارگردانی و فوق لیسانس تهیه‌ کنندگی، ادبیات نمایشی و روانشناسی از دانشگاه نورتریج کالیفرنیا است.

در سال ۱۳۵۸ وقتی ۱۵ ساله بود اولین اجرای خود را در گروه کودک و نوجوان صدا و سیما با حقوق ۲۵۰۰ تومان آغاز کرد، سپس تحصیلات خود را در دبیرستان به تمام رساند.

او در مصاحبه ای درباره ی نحوه ی ورودش به کار اجرا گفته: «ادای احترامی می کنم به آقای هاشم محمدزاده (کارگردان تلویزیون) که به مدرسه ما آمدند و من را انتخاب کردند و باعث شدند اینگونه زندگی کاری من تا امروز رقم بخورد.»

گیتی خامنه

پس از تحصیلات دبیرستان، وارد دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را در رشته زبان انگلیسی آغاز کرد، ولی بعداً تغییر رشته داد و به تحصیل در هنر با گرایش کارگردانی سینما و تلویزیون پرداخت. در خلال سال‌های تحصیل، او به ساخت فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند و همچنین نویسندگی و کارگردانی انیمیشن پرداخت.

بعد از اخذ لیسانس اولین تجربه ساخت فیلم درباره کودک را تجربه کرد ، سپس نقش دستیار کارگردان در برخی از فیلم ها را برعهده داشت.

سال ۱۳۷۱ در ۲۸ سالگی در فیلم «چرخه تا راین» صدا پیشگی را تجربه کرد سپس با حوزه هنری وزارت ارشاد در رابطه با بازبینی و انتخاب فیلم کودک همکاری داشت.

داستان‌های کوتاه و اشعار و مقالات او در زمینه کودک و بزرگسال در مجلات ادبی همزمان به چاپ می‌رسیدند. او همچنین عضو انجمن شاعران حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود.

او به مدت ۱۵ سال در سازمان صدا و سیما به فعالیت پرداخت و سپس در سال ۱۳۷۳ وقتی ۳۰ ساله بود برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد.

گیتی خامنه

گیتی خامنه

بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه نورتریج کالیفرنیا، دوره فشرگده تهیه کنندگی برای انیمیشن را از دانشگاه UCLA کالیفرنیا به پایان رساند. همچنین به مدت ۳ سال در دوره‌ های روانشناسی مرکز بهزیستی شهر بورلی هیلز مشغول بود. او به عنوان مدرس تئاتر و زبان فارسی به کودکان و نوجوانان دو زبانه ایرانی آمریکایی در چند موسسه غیرانتفاعی فرهنگی هم فعالیت داشت. مدتی هم بعنوان مدیر برنامه‌ ریزی مرکز اسلامی فرهنگی شمال کالیفرنیا در اکلند مشغول به کار بود.

در سال ۱۳۸۹ دوباره به ایران بازگشت. پس از بازگشت، در شبکه تهران به اجرای برنامه «بچه‌های دیروز» مشغول شد که به بیان خاطرات کودکان دهه ۶۰ اختصاص داشت. همچنین، در مجموعه مستند «میراث ایران»، به‌عنوان جهانگرد، میراث تمدن و فرهنگ شمال‌غرب ایران را برای بینندگان شبکه سحر روایت می‌کرد. او سپس اجرای برنامه «تا همیشه» در شبکه دوم سیما را بر عهده گرفت. همچنین در گروه کودک شبکه دو، همکاری با شورای بررسی فیلمنامه‌های کودک و نوجوان با بنیاد سینمایی فارابی را آغاز کرد.

در سال ۱۳۹۵، پس از نزدیک به ۲۰ سال، دوباره به حیطه مجری‌گری کودک بازگشت و این بار مجری میان‌برنامه‌های شبکه پویا شد.

در نهایت در سال ۱۳۹۵ وقتی ۵۲ ساله بود از صدا و سیما بازنشسته شد.

او همچنین داوری چندین جشنواره را نیز بر عهده داشته‌است. مجموعه شعر گیتی خامنه، تحت عنوان «آبی، آبی. آیینه» در بهار سال ۱۳۹۲ به چاپ رسید.

از وضعیت تأهل گیتی خامنه اطلاعی در دست نیست.

مطالب مرتبط
۴ نظر

ورود

  • مهلا آبان ۲۳, ۱۴۰۲

    دقت کنید همه پیر دخترهای ترشیده از این خاطره ها دارند. همه‌شون روزی ۱۰ تا خواستگار داشتند. حالا بری واقعیت رو ببینی …هم محلشون نمی‌گذاشته.

    • دلبر آبان ۲۵, ۱۴۰۲

      اگه یه نگاهی به بر و روی خانم خامنه بندازی میبینی بیراه هم نمیگه. مثل بعضی ها هلاک شوهر نبوده

  • دختر شیرازی بهمن ۲, ۱۴۰۲

    خانم گیتی خامنه سلام :
    آیا فکر کردید که کار درستی کردید؟ خانم این کار شما که به خواستگاران تون جواب رد دادید، مربوط به زندگی شخصی خودتون نمیشود. آیا میدانستید شما باعث چه فسادی در جامعه شده اید؟ همینطور باعث دلشکستگی خیلی از مردان خواستگارانتان. این کار شما بهش می‌گویند خود ابتکاری. چقدر گناه کردید! چقدر مردان را به دنبال خودتان کشیدید و نا امیدشان کردید‌. خب،همین مردها می‌شوند متجاوز گر نه! همین مردان می‌شوند وحشی و قاتل . شهوت پراکنی میکنند‌ شما یکی از عاملین فساد در دنیا هستید‌ فکر نکنید که کار درستی کردید و با نجابت هستید. شما در روند قانون غریزه جنسی در طبیعت خدادادی دست کاری کردید.

  • دختر شیرازی بهمن ۹, ۱۴۰۲

    ببخشید! من میخواستم ویرایش کنم‌. این کار بهش می‌گویند :.
    همینطور که اجناس در انبار ها می‌مانند و تاریخ مصرف شون رو به اتمام هست و مردم چشم انتظار را در حسرت به دل میگذارند را؛ این حالت خانم …ایی ..همین هست.
    چقدر گناه کردند‌! 😧