نتیجه یک نظرسنجی جدید؛ روی گردانی جوانان آمریکایی از بایدن و چرخش به سوی ترامپ

نتیجه یک نظرسنجی جدید؛ روی گردانی جوانان آمریکایی از بایدن و چرخش به سوی ترامپ

نظرسنجی جدیدی در آمریکا نشان داده دونالد ترامپ در میان رأی دهندگان زیر ۳۵ سال این کشور از محبوبیت بیشتری در مقایسه با جو بایدن برخوردار است.

در این نظرسنجی جدید که توسط شبکه خبری NBC از تمامی گروه های سنی رأی دهندگان آمریکا صورت گرفته، ترامپ در مجموع ۲ درصد جلوتر از بایدن بوده است، به طوری که ۴۶ درصد شرکت کنندگان نظرسنجی ترامپ را انتخاب کرده اند و بایدن انتخاب ۴۴ درصد آن ها بوده است.

این چندمین باری است که بایدن در نظرسنجی ها مغلوب ترامپ می شود. در نظرسنجی شبکه NBC، ترامپ در میان تمامی گروه های سنی رأی دهندگان از محبوبیت بیشتری در مقایسه با بایدن برخوردار بوده، جز شهروندان مسن آمریکایی که رئیس جمهور فعلی آمریکا را ترجیح می دهند.

وقتی نظرسنجی شبکه NBC در ماه ژوئیه انجام شد بایدن ۴ درصد از ترامپ جلوتر بود، اما نظرسنجی ماه سپتامبر این شبکه هیچ برنده ای نداشت.

با این حال، بزرگ ترین غافلگیری نظرسنجی جدید شبکه NBC مربوط به رأی دهندگان ۱۸ تا ۳۴ سال است که ۴۶ درصد آن ها ترامپ را انتخاب کرده اند و ۴۲ درصدشان بایدن را. این اتفاق در حالی رخ داده که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا بایدن در میان رأی دهندگان جوان این کشور، ۲۶ درصد محبوب تر از ترامپ بود.

یک دلیل این مسأله ممکن است رویکرد بایدن نسبت به درگیری اخیر اسرائیل و حماس باشد. این درگیری به شکلی فزاینده باعث شکل گیری مواضع ضد اسرائیلی رادیکال در میان جوانان آمریکایی شده است، به طوری که ۷۰ درصد آمریکایی های ۱۸ تا ۳۴ سال مخالف رویکرد بایدن در برابر این مسأله هستند و تنها ۲۰ درصد آن ها موضع رئیس جمهور آمریکا را در این مورد قبول دارند.

رأی دهندگان بالای ۶۵ سال تنها گروه سنی هستند که از نحوه ی برخورد بایدن با درگیری اخیر اسرائیل و حماس رضایت دارند.

بایدن در میان رأی دهندگان سیاهپوست، زن و سفیدپوست دانشگاه رفته کماکان از محبوبیت بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است، اما ترامپ در میان رأی دهندگان سفیدپوست، مرد و روستایی دست بالاتر را دارد.

در نظرسنجی مربوط به رقابت‌ های مقدماتی ریاست‌ جمهوری حزب جمهوری‌ خواه آمریکا (که پانزدهم ژانویه ی ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد) ترامپ ۵۸ درصد آراء را به خود اختصاص داده است. او همچنین انتخاب دوم ۱۳ درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی بوده است.

در این نظرسنجی، بعد از ترامپ، رون دیسنتیس، فرماندار فعلی ایالت فلوریدا در رتبه ی دوم قرار دارد که با فاصله ای زیاد از رئیس جمهور سابق آمریکا، ۱۸ درصد آراء شرکت کنندگان نظرسنجی را به خود اختصاص داده است.

رتبه ی سوم این نظرسنجی هم به نیکی هیلی تعلق دارد که در دوران ریاست جمهوری ترامپ مدتی سفیر آمریکا در سازمان ملل بود. ۱۳ درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی، هیلی را انتخاب کرده اند.

اما در مورد رئیس جمهور فعلی آمریکا، جدیدترین نظرسنجی شبکه NBC نشان می دهد که در حالی که کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، روز به روز بیشتر از جمعیت طرفداران او کاسته می شود.

دولت بایدن معتقد است با کاهش نرخ تورم پس از همه‌گیری کرونا عملکرد موفقی در زمینه ی اقتصاد آمریکا داشته است. رئیس جمهور آمریکا نیز در صحبت های خود بارها به اقدامات اقتصادی اش در جهت تقویت بخش صنعت و ایجاد مشاغلی با دستمزدهای مناسب تأکید کرده است.

با این حال، یک نظرسنجی ماهانه ی جدید که برای روزنامه ی فایننشال تایمز و دانشگاه میشیگان صورت گرفته نشان می دهد که اغلب شرکت کنندگان نظرسنجی بیشتر ترامپ را قبول دارند تا بایدن.

این نظرسنجی با شرکت ۱۰۰۴ نفر از سرتاسر آمریکا و توسط دو مؤسسه ی تحقیقاتی Global Strategy Group و North Star Opinion Research انجام شد که اولی حامی حزب دموکرات و دومی حامی حزب جمهوری خواه است. تنها ۲۶ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی سیاست های اقتصادی بایدن را کمک کننده دانستند.

وقتی از شرکت کنندگان نظرسنجی سؤال شده بود که چه چیزی بزرگ ترین فشار اقتصادی را بر آن ها دارد، ۸۲ درصد از شرکت کنندگان از افزایش قیمت ها نام برده بودند.

اریک گوردون، استاد دانشگاه میشیگان می گوید: «همه ی گروه ها، چه دموکرات، چه جمهوری خواه و چه مستقل، افزایش قیمت ها را بزرگ ترین تهدید اقتصادی و بزرگ منبع فشار اقتصادی می دانند. این خبر بدی برای بایدن محسوب می شود و این در حالی است که او تا روز انتخابات کار زیادی نمی تواند برای کاهش قیمت ها انجام دهد.»

کارزار انتخاباتی بایدن اما این نظرسنجی های ناخوشایند را صرفاً «جار و جنجال» دانسته و مشابه پیش بینی های منفی ای دانسته که یک سال پیش از پیروزی دوباره ی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ آمریکا مطرح می شد.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • کامران آبان ۲۹, ۱۴۰۲

    واقعا حزب دموکرات کاندیدای بدرد بخور دیگه ای غیر از این بایدن نداره؟ بدبخت بیشتر وقتها نه میدونه کجاست نه میدونه چیکار داره می‌کنه نه میدونه چی داره میگه. زرت و زرت هم که میخوره زمین. واقعا نگه داشتنش به عنوان رییس جمهور مصداق خشونت در حق سالمندان هست. مشاوران و اطرافیانش هم آدم‌های بدرد بخوری نیستند اون کاملا هریس که کلا شاس میزنه و سخنرانی‌هاش مایه خنده آمریکایی هاست. بقیه افراد دولتش هم بیشتر بر اساس داشتن دایورسیتی (سیاه و لاتین و آسیایی و زن و ترنس و همجنسگرا و …) انتخاب شدند تا صلاحیت. با اینکه جمهوری‌خواهان همیشه نسبت به ایران سیاست تحریم‌ شدیدتر و تهدید به جنگ رو داشتند ولی حداقل مثل دموکرات‌ها دورو نیستند و حرف و عملشون یکیه.