چرا برای خشک کردن صورت نباید از حوله استفاده کرد؟

چرا برای خشک کردن صورت نباید از حوله استفاده کرد؟

شاید تصور کنید آلوده ترین نقطه در خانه ی شما کاسه ی توالت است اما اینطور نیست. در حقیقت این حوله هایتان هستند که بیشترین باکتری را روی خود دارند و اگر از آن ها برای خشک کردن صورت تان استفاده می کنید، احتمالاً در حال آسیب زدن به پوست خود هستید. و گرچه خشک کردن صورت با حوله کاری منطقی به نظر می رسد اما ضرر این کار بیشتر از فایده ی آن است.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا نباید صورت خود را با حوله خشک کنیم.

۱- ممکن است جوش بزنید

اگر از همان حوله ی بدن تان برای خشک کردن صورت تان هم استفاده می کنید، باید بدانید که ضرر زیادی به پوست خود وارد می کنید. حوله ها محل انباشت باکتری ها هستند و از آنجایی که بسیاری از ما آن ها را در محیط مرطوب حمام نگه می داریم، مکان مناسبی برای رشد باکتری ها بر روی آن ها فراهم می شود. وقتی حوله را به صورت خود می کشید، همه ی آن باکتری ها را مستقیماً به پوست می مالید، امری که می تواند منجر به زدن جوش و مسدود شدن منافذ پوست شود. حتی اگر از حوله های جداگانه برای خشک کردن بدن و صورت خود استفاده می کنید هم احتمالاً هر روز حوله ی صورت تان را نمی شویید، بنابراین باکتری ها کماکان می توانند به پوست صورت تان راه پیدا کنند.

۲- ممکن است پوست سریع تر پیر شود

حوله ها برای پوست حساس صورت زیاد از حد زبرند و استفاده از آن ها می تواند باعث ایجاد پارگی های ریز درون پوست تان شود، امری که پوست را در برابر عفونت و چین و چروک آسیب پذیر می کند. حوله ها هر چه بیشتر شسته می شوند، بافت زبرتری پیدا می کنند و سایشی که روی پوست ایجاد می کنند همچون لایه برداری می ماند که برای پوست صورت بیش از حد قوی است.

۳- تأثیر محصولات پوستی را کم می کند

گرچه خشک کردن صورت بعد از شستشوی آن امری طبیعی است، اما در حقیقت این کار مانع از آن می شود که پوست نهایت استفاده را از محصولاتی که به آن زده اید ببرد. کرم مرطوب کننده زمانی بهتر در پوست نفوذ می کند که پوست هنوز مرطوب باشد. با استفاده نکردن از حوله به محصولات پوستی خود اجازه می دهید درون رطوبتی محبوس شوند که پوست تان برای حفظ جوانی و درخشندگی خود به آن نیاز دارد.

۴- می تواند پوست را تحریک کند

اگر پوست حساسی دارید، استفاده از حوله برای خشک کردن صورت تان گزینه ی مناسبی برای شما نیست. چون جنس اغلب حوله ها برای پوست صورت بیش از حد زبر است و به همین دلیل خشک کردن صورت با حوله می تواند باعث قرمز و تحریک شدن پوست شود.

۵- می تواند پوست را چرب کند

شاید متناقض به نظر برسد اما خشک کردن پوست صورت با حوله می تواند چربی آن را بیشتر کند. از آنجایی که زبری حوله می تواند باعث از میان رفتن چربی طبیعی ای شود که پوست برای سالم ماندن به آن نیاز دارد، غدد چربی ای که در زیر سطح پوست قرار دارند مجبور می شوند چربی بیشتری تولید کنند تا خشکی به وجود آمده را متعادل کنند، امری که به چرب شدن بیش از اندازه ی پوست می انجامد.

چطور صورت خود را بدون حوله خشک کنیم

به جای خشک کردن صورت با حوله، اجازه دهید صورت تان خود به خود با هوا خوردن خشک شود. این شیوه بهداشتی تر و ملایم تری برای خشک کردن صورت است و گرچه در مقایسه با خشک کردن با حوله، زمان بیشتری می برد، اما پوست تان بابت آن از شما ممنون خواهد بود.

برای این منظور صورت تان را مانند همیشه بشویید. اجازه دهید پوست تان خود به خود خشک شود و سپس از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود