معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان که باید بدانید!

معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان که باید بدانید!

زندگی در کانادا علیرغم بهره‌مندی از مزیت‌هایی مثل سیستم آموزشی به‌روز، دسترسی به تجارت‌های بین‌المللی و درآمد بالا، معایبی نیز به همراه دارد. شناخت معایب و مشکلات زندگی در کانادا به مهاجران برای انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی کمک خواهد کرد. البته معایب زندگی در کانادا برای همه افراد یک چالش به شمار نمی‌رود؛ چراکه اهداف افراد مختلف برای مهاجرت به این کشور چند‌فرهنگی متفاوت خواهد بود. ازاین‌رو در این مقاله قصد داریم معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان و زندگی در این کشور آمریکا شمالی را شرح دهیم. اگر شما نیز از متقاضیان ورود به کانادا هستید، مطالعه این مطلب را برای بررسی همه جوانب زندگی در کانادا و در نهایت تصمیم‌گیری بهتر از دست ندهید. 

هزینه بالای زندگی؛ یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

هزینه زندگی در کانادا به‌ویژه در برخی از ایالت‌ها مثل تورنتو بالا است؛ این نکته بیشتر به دلیل گران بودن هزینه مسکن و مالیات اتفاق می‌افتد. بالا بودن مخارج زندگی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از روش‌های مختلف، همیشه چالش نیست. برای مثال متقاضیان سرمایه‌گذاری در این کشور کمتر با مشکلات مالی برای تامین مخارج روزمره زندگی مواجه خواهند شد. درحالی‌که بالا بودن هزینه مسکن و سایر مخارج زندگی در کانادا برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. 

در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا پیشنهاد می‌کنیم در شهرهای کوچک و نزدیک به دانشگاه برای تهیه مسکن اقدام کنید. شهرها یا مناطق کوچکتر خارج از شهرها، مانند ولفویل در نوا اسکوشیا یا پرث در انتاریو بسیار ارزان‌تر خواهند بود.

با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و گرفتن هم‌اتاقی یا زندگی دورتر از مرکز شهر، این هزینه‌ها را کاهش دهید. علاوه‌بر این، کانادا فرصت‌های تحصیلی متعددی را در اختیار دانشجویان ممتاز بین‌المللی با ارائه بورسیه قرار می‌دهد؛ رزومه خود را برای استفاده از این فرصت‌ها تقویت کنید. 

معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان که باید بدانید!

آب‌وهوای سرد؛ یکی از معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان که در همه شهرها وجود ندارد

کشور کانادا آب‌وهوای سردی به دلیل نزدیکی به قطب دارد؛ البته این موضوع برای همه مناطق این کشور پهناور صدق نمی‌کند. برخی از شهرهای کانادا در زمستان ممکن است دمای منفی بیست درجه سانتی‌گراد را تجربه کنند؛ درحالی‌که برخی از شهرهای جنوبی‌تر معمولا در طول سال روزهای آفتابی بیشتری دارند. ونکوور، تورنتو و اتاوا به‌عنوان مهم‌ترین شهرهای کانادا دمای بالایی دارند؛ اگر برنامه مهاجرت به این کشور را دارید، باید تغییرات آب‌وهوایی بیشتر شهرهای کانادا در مقایسه با ایران را در نظر داشته باشید. 

مهاجرت به کانادا و وفق‌پذیری با دمای این کشور ممکن است تا هفته‌ها برای مهاجر به طول بینجامد. هوای سرد منفی بیست درجه سانتی‌گراد برای همه افراد به‌عنوان یک مشکل شناخته نمی‌شود. این آب‌وهوا شرایط بسیار ایده‌آلی برای انجام فعالیت‌های ورزشی زمستانی مثل اسکی و پاتیناژ را فراهم می‌کند. 

افزایش میزان نا‌امنی در کانادا؛ این کشور همچنان در لیست امن‌ترین‌ها قرار دارد

برای بررسی امنیت کشورهای آزادی مثل کانادا فاکتورهای اجازه حمل اسلحه و میزان رخداد جرم و جنایت در نظر گرفته شود. باتوجه‌به همه این عوامل کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است؛ به همین دلیل مقصد مناسبی برای مهاجرت افراد تنها به شمار می‌رود.

بااین‌حال میزان جرم و جنایت در کانادا از سال ۲۰۲۱ به میزان ۵ درصد افزایش یافته است. هر چند که این میزان از رشد جرم و جنایت برای کانادا بی‌سابقه است؛ این کشور همچنان در لیست یکی از امن ترین کشور ها برای مهاجرت قرار دارد. 

دسترسی دیر به سیستم درمانی؛ یکی از معایب زندگی در کانادا

سیستم درمانی کانادا یکی از بهترین نظام‌های درمانی در سراسر جهان است که از طریق مالیات دریافتی از افراد جامعه کار می‌کند. دولت کانادا بر این باور است که هم افراد حق استفاده از سیستم درمانی بهداشتی عالی با شرایط مطلوب را دارند. بااین‌حال امکان دسترسی به پزشک متخصص در این کشور یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. تفاوتی ندارد که شهروند باشید یا مهاجر، در هر صورت باید زمان چند‌ماهه را در انتظار ویزیت پزشک متخصص بگذرانید. 

بعد از مهاجرت به کانادا، اعتبار حساب کشور مبدا از بین می‌رود

اعتبار حساب در کانادا بعد از مهاجرت از نو ساخته می‌شود. چرا در نظر گرفتن اعتبار حساب از ابتدا یکی از معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان است؟ همانطور که گفتیم قصد همه افراد از مهاجرت به کانادا یکسان نیست. 

برخی برای تحصیل و دستیابی به فرصت‌های علمی بین‌المللی وارد این کشور می‌شوند؛ در مقابل مهاجرانی هستند که متقاضی سرمایه‌گذاری در کانادا خواهند بود. نکته کاهش اعتبار حساب برای این افراد یک چالش به شمار می‌رود؛ چر‌اکه در برخی از مراحل قانونی سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی بیزینس و خرید ملک در این کشور با مشکل مواجه خواهند شد.

زمان خرید در کانادا، قیمت روی برچسب‌ها واقعی نیست

وقتی چیزی را از یک فروشگاه کانادایی می‌خرید، قیمتی روی برچسب دارد؛ این قیمت واقعی نیست. علاوه‌بر این قیمت، باید مالیات فروش را نیز بپردازید. برخلاف اروپا، بریتانیا و نیوزلند که برچسب قیمت شامل مالیات نیز می‌شود، در کانادا باید علاوه‌بر قیمت روی برچسب، مالیات نیز پرداخت کنید. این مالیات در استان‌های مختلف کانادا، متفاوت خواهد بود.  

دسترسی به خدمات در خارج از شهرهای کانادا دشوار است

کانادا سومین کشور بزرگ جهان است؛ این نکته باعث کاهش سطح دسترسی همه ساکنین این کشور برای استفاده از خدمات شده است. اکثریت کانادا خالی از سکنه است و یک‌سوم افرادی که در مرز ایالات متحده زندگی نمی‌کنند، باید برای واردات مواد غذایی حق بیمه بپردازند. 

چند‌زبانه بودن کانادا؛ در برخی از شهرها باید فرانسوی حرف بزنید

به‌طورکلی بیشتر ساکنین کانادا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ بااین‌حال صحبت به زبان فرانسوی در برخی از شهرها مثل کبک و اتاوا رایج تر است. صحبت کردن به زبان فرانسوی و انگلیسی نه‌تنها به بهبود ارتباط فرد با افراد جامعه کمک خواهد کرد، بلکه در مواردی شانس متقاضی را برای رسیدن به موقعیت‌های شغلی نیز افزایش خواهد داد. توجه داشته باشید که برخی مشاغل در کانادا به ارائه هر دو گواهی زبان فرانسه و انگلیسی نیاز دارند. 

بالا بودن هزینه‌های پرواز؛ یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

یکی از معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان، بالا بودن هزینه پرواز به شمار می‌رود. برای مثال پرواز ۲ ساعته از تورنتو به هالیفاکس برای رفت و برگشت به‌طور میانگین برابر با ۴۰۰ دلار کانادا است. این نکته برای مهاجران عاشق سفر یک چالش به شمار می‌رود. علاوه‌بر این، انجام سفرهای کاری، تحقیقاتی و درسی نیز با این قیمت‌ها یکی از مشکلات مهاجرت به کانادا برای ایرانیان است. 

معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان که باید بدانید!

تماس با موسسه آکادمی اپلای؛ اولین گام مطمئن در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا

در انتخاب مقصد مهاجرتی علاوه‌بر توجه به مزایا، باید مشکلات کشور مورد‌نظر را نیز بررسی کنید. نتیجه این بررسی به شما در تصمیم‌گیری نهایی و انتخاب کشور مقصد کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید که برخی از معایب زندگی در کانادا برای ایرانیان به‌مرور زمان به چالش‌های اساسی تبدیل خواهند شد. کانادا به‌عنوان یک مقصد مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری معایبی مثل هزینه بالای زندگی، دسترسی دیر به سیستم درمانی و آب‌وهوای سرد را شامل می‌شود. 

ازآنجایی‌که مشکلات زندگی در کانادا برای همه مهاجران به‌عنوان چالش شناخته نخواهد شد، برای مهاجرت تحصیلی به این کشور با موسسه آکادمی اپلای تماس بگیرید. کارشناسان مهاجرتی این موسسه بهترین راهکار برای دریافت بورسیه تحصیلی و مهاجرت ارزان به کانادا را نیز به شما ارائه خواهند داد. برای استفاده از خدمات مهاجرتی آکادمی اپلای به سایت این موسسه مراجعه کنید.

یک نظر

ورود

  • علیرضا دی ۲۷, ۱۴۰۲

    یکی رو میشناختم رفت کانادا. سال پیش برگشت. الان رفته المان. تعریف خوبی نمیکرد. همینا رو میگفت. مخصوصا از قیمت خونه مینالید . کانادا بزرگترین حباب قیمت مسکن تو دنیا رو داره. یعنی اینکه خونه ایی که مثلا ۴۰۰ هزار دلار ارزشش هست رو ۱ میلیون دلار قیمت میزنن. این وضع از سالها پیش بود. و الان میگن وضع مسکن و خرید خونه و اجاره خیلی بدتر شده. چون کانادا این چندساله حدود ۱ میلیون مهاجر گرفته ولی یادشون رفته مسکن بسازن. برا همین اجاره ها دو سه برابر شده. حتی ایالتی مثل البرتا که همیشه معروف به ارزونی خونه و زندگی بود، کرایه ها ۲ برابر شده. رویای کانادا یه زمانی درست بود. الان هرکی دیدم رفته، پشیمونه. مگه اینکه ننه بابای پولدار داشته یا با پول رفته. چندتا مهندس از بچه های قدیم دانشگاه کانادا بودن و الان مهاجرت کردن امریکا. یکی برگشت ایران و رفت المان.