فناوری های نوین در اسپرسو سازها: تاثیرات بر کیفیت و طعم

فناوری های نوین در اسپرسو سازها: تاثیرات بر کیفیت و طعم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

محبوبیتی که قهوه در سراسر جهان دارد باعث افزایش تولید انواع اسپرسوساز شده است. تولیدکنندگان نیز همواره به‌دنبال این هستند که با استفاده از فناوری‌های جدید این دستگاه را ارتقاء دهند تا افراد بتوانند قهوه‌ای باکیفیت به ‌دست بیاورند.

هرچه یک اسپرسوساز بتواند عملکرد بهتری داشته باشد نتیجه‌ای که روی طعم قهوه دارد بهتر خواهد شد. به همین دلیل باید با این عملکرد و در واقع فناوری‌ها آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

اسپرسو چیست و عملکرد اسپرسوساز چگونه است؟ 

اسپرسو یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که تاریخچه آن به ایتالیا برمی‌گردد. این نوع قهوه با طعم خاص خود می‌تواند پایه‌ای برای تولید کاپوچینو یا لاته باشد. همچنین مصرف یک شات آن به‌صورت تنها نیز امکان‌پذیر است و برای دوستداران این دانه‌های خوش‌طعم می‌تواند بسیار جذاب باشد.

با توجه به اهمیت این نوشیدنی و نقشی که در تولید سایر قهوه‌ها دارد دستگاه‌های متنوعی برای تولید آن به ‌وجود آمد که به‌صورت خانگی یا صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها را با نام اسپرسوساز می‌شناسیم.

عملکرد دستگاه اسپرسوساز به این صورت است که ابتدا آب باید نزدیک نقطه‌جوش برسد و سپس با فشار زیاد از محفظه‌ای که قهوه در آن قرار دارد عبور کند. در نهایت نیز یک شات اسپرسو به‌ دست می‌آید که حالت خامه‌ای دارد.

شاید این عملکرد از نظر شما ساده باشد؛ اما باید بدانید که میزان فشار و درجه حرارت آب تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت طعم قهوه دارند. پس لازم است تولیدکننده‌ها از فناوری‌های جدیدی استفاده کنند تا این فشار و دما همواره ثابت بماند.

فناوری های نوین در اسپرسو سازها: تاثیرات بر کیفیت و طعم

نگاهی به تکنولوژی های مورد استفاده در اسپرسوسازها

اگر با تکنولوژی‌های قدیمی در تولید قهوه آشنا باشید حتما می‌دانید که در دستگاه‌های قدیمی آب داغ موردنیاز برای عبور از محفظه قهوه، به‌صورت مستقیم ازطریق بویلر تامین می‌شد.

این فناوری بسیار قدیمی است؛ اما هنوز هم در بسیاری از دستگاه‌ها دیده می‌شود. البته فناوری E61 که امروز مورداستفاده قرار می‌گیرد دارای تغییرات بسیاری نسبت به گذشته است که عملکرد بهتر دستگاه را به‌دنبال دارد.

فناوری دیگری که در تولید اسپرسوسازها مورداستفاده قرار گرفت مکانیزم مبدل حرارتی است. در این راهکار آب موردنیاز ازطریق استوانه‌ای که مبدل حرارتی نام دارد تامین خواهد شد.

این استوانه با قرارگیری در مجاورت آب داغ درون بویلر به نقطه نزدیک جوش می‌رسد تا بتواند با عبور از محفظه قهوه یک شات نوشیدنی خوش‌طعم و عطر به شما هدیه دهد. هرکدام از این راهکارها دارای معایب و مزایایی هستند و یک باریستا باید با توجه به آن‌ها محصول مناسب‌تر را تهیه کند.

تکنولوژی T در تولید اسپرسوسازها

از جدیدترین تکنولوژی‌های مورداستفاده در تولید دستگاه‌های اسپرسوساز باید به تکنولوژی T اشاره کرد. در این تکنولوژی آب با فشار مشخصی با استفاده از یک پمپ روتاری وارد دستگاه می‌شود.

درون بویلر یک لوله‌ U شکل تعبیه شده تا آب ازطریق آن بتواند بدون تماس مستقیم با آب درون بویلر، نزدیک به دمای موردنیاز برسد. این ویژگی باعث شده مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. پس استفاده از این نمونه محصول نه فقط در خانه بلکه در مصارف صنعتی نیز کاربردی است.

فناوری Grinding برای آسیاب کردن قهوه

آسیاب دستگاه بخش مهمی از آن به‌ شمار می‌آید که از فناوری‌های مختلف برای این بخش استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین این تکنولوژی‌ها Grinding است که می‌تواند دانه‌های قهوه را به‌صورت کاملا یکدست پودر کند. در این فناوری دانه‌ها به مخزنی هدایت می‌شوند که تیغه در آن قرار دارد و این موضوع سبب عملکرد بهتر دستگاه می‌شود.

سیستم Tubeless در دستگاه اسپرسوساز

این سیستم از آنجایی اهمیت دارد که آسیاب‌کردن قهوه به‌میزان زیاد و ماندن آن باعث از دست دادن عطر این دانه‌ها می‌شود. دستگاه‌هایی مانند دلونگی با بهره‌مندی از سیستم Tubeless می‌‌توانند تنها در اندازه نیاز دانه‌ها را آسیاب کنند تا بهترین کیفیت را از نوشیدنی ببینید.

فناوری های نوین در اسپرسو سازها: تاثیرات بر کیفیت و طعم

فناوری های مختلف در دستگاه اسپرسوساز

امروز دستگاه‌های اسپرسوساز در مدل‌های مختلف با جدیدترین تکنولوژی‌ها تولید می‌شوند. اگر بهترین محصول را می‌خواهید باید به کارایی آن توجه کنید برای مثال بهره‌مندی از فناوری‌های جدید مانند تولید کف شیر، هات‌چاکلت، شکلات‌ساز، صفحه گرم‌کننده فنجان، سیستم پاک‌کننده رسوب، خاموش شدن خودکار برای مصرف انرژی کم‌تر، صفحه حرارتی ترموبلاک و فیلتر آب در مخزن آب اشاره کرد.

خرید دستگاه های اسپرسوساز

شناخت بهترین برندهای تولیدکننده این دستگاه در کنار توجه به فناوری‌های مورداستفاده در آن‌ها مهم است. همچنین مراجعه به فروشگاهی که انواع این محصولات را عرضه می‌کند به شما در داشتن حق انتخاب بیشتر کمک خواهد کرد.

در خصوص برندهای تولیدکننده می‌توانیم بگوییم اسپرسوساز دلونگی یکی از بهترین‌های این زمینه است که در چین تولید می‌شود؛ اما در حقیقت متعلق به کشور ایتالیا است و کیفت بالایی در تولید قهوه دارد.

البته برندهای معتبر دیگری نیز در این حوزه وجود دارد که از تکنولوژی‌های مختلف در تولید محصولات استفاده می‌کنند تا افراد با توجه به نیاز خود بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

 لازم است بگوییم انواع محصولات در اسنپ شاپ موجود بوده و پس‌از مراجعه به این فروشگاه می‌توانید با درنظرگرفتن بودجه خود، برند و تکنولوژی مورداستفاده در آن‌ها بهترین اسپرسوساز را خریداری کنید.

جمع‌بندی

استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در تولید دستگاه‌های اسپرسوساز به‌دلیل کنترل بهتر فشار و دمای آب باعث بهبود کیفیت، عطروطعم قهوه می‌شود. به همین دلیل بهتر است دستگاه‌هایی خریداری کنید که با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها تولید شده‌اند. برای خرید این محصولات می‌توانید به اسنپ شاپ مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا تکنولوژی‌های جدید روی طعم قهوه تاثیر دارند؟

با توجه به اینکه فشار و حرارت آب عصاره‌گیری، مهم‌ترین عوامل در کیفیت طعم و عطر قهوه هستند باید گفت فناوری‌هایی که باعث بهبود عملکرد دستگاه شوند قطعا روی کیفیت نهایی قهوه تاثیر دارند.

در تولید دستگاه اسپرسوساز از چه تکنولوژی های استفاده می‌شود؟

از مهم‌ترین فناوری‌ها باید به تکنولوژی E61، مکانیزم حرارتی، T، تولید کف شیر، آسیاب یکدست دانه‌ها و امکان تولید سایر نوشیدنی‌ها اشاره کرد. هرکدام از این فناوری‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بهترین فناوری برای تولید دستگا اسپرسوساز کدام است؟

هر فناوری مزایای خاص خود را دارد؛ اما دستگاهی که از فناوری‌های مختلف مانند تنظیم درجه آسیاب، یکدست آسیاب کردن دانه‌های قهوه و مصرف برق کم بهره‌مند باشد گزینه بهتری برای خرید است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود