چرا زوج های ژاپنی جدا از یکدیگر می خوابند؟

چرا زوج های ژاپنی جدا از یکدیگر می خوابند؟

کوچکی خانه ها در ژاپن، بسیاری از زوج ها را در این کشور از خوابیدن در تخت ها یا اتاق های جداگانه منصرف نساخته است. این امر ناشی از به مشکل خوردن زندگی مشترک زوج های ژاپنی نیست، بلکه آن ها این کار را برای خود خوب می دانند. اما دلیلش چیست؟

۱- برنامه ی خواب متفاوتی دارند

اولین چیزی که زوج های ژاپنی را بر آن می دارد که تصمیم به جدا کردن جای خواب خود بگیرند، متفاوت بودن برنامه ی کاری آن ها است. بیدار کردن شریک زندگی خود صرفاً به این خاطر که دیر وقت به خانه برگشته اید یا باید صبح زود خانه را ترک کنید، فرصت استراحت را از او خواهد گرفت. به همین دلیل جدا کردن جای خواب منطقی است. این کار به هر دوی آن ها این امکان را می دهد که خواب بدون مزاحمت و باکیفیت تری داشته باشند.

۲- بچه ها با مادرشان می خوابند

مادران ژاپنی با نوزاد خود می خوابند و در ژاپن این امر بسیار مهم دانسته می شود، به همین دلیل، پدر باید انتخاب کند که با آن ها در یک تخت بخوابد با جای خوابش را جدا کند. حتی علم هم ثابت کرده خوابیدن با یکدیگر به والدین و نوزاد کمک می کند، خواب باکیفیت تری داشته باشند. این کار به نوزاد کمک می کند دما و ضربان ثابتی داشته باشد (امری که در دوران نوزادی اهمیت زیادی دارد) و در عین حال، احتمال وقوع سندرم مرگ ناگهانی نوزادان را کاهش می دهد. این کار همچنین به کودک کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند، سریع تر خودکفا شود و در مدرسه عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشد.

۳- جدا خوابیدن را نشانه ی خوبی می دانند

گرچه بسیاری از زوج ها تصور می کنند جدا خوابیدن مقدمه ی جدایی و طلاق است، ژاپنی ها نگاه متفاوتی به این امر دارند. آنها اهمیت زیادی برای خواب خود قائل اند و دوست ندارند کسی مزاحم خواب شان شود. این بدان معنی است که آن ها دوست ندارند با صدای خروپف یا غلت زدن مداوم یکدیگر سر و کله بزنند.

۴- جدا خوابیدن زوج های ژاپنی سابقه ی تاریخی دارد

تشک های خواب ژاپنی مملوء از پنبه اند و به همین دلیل راحتی و تکیه گاه خوبی ایجاد می کنند. در گذشته، تنها از تشک های تک نفره برای خوابیدن استفاده می شد. به همین دلیل، ژاپنی ها حتی اگر می خواستند کنار شریک زندگی خود بخوابند هم در نهایت بین دو تشک قرار می گرفتند که احساس راحتی را از آن ها می گرفت. امروزه هم هنوز خانواده هایی در ژاپن هستند که از این نوع تشک ها استفاده می کنند، به خصوص به این خاطر که جای زیادی نمی گیرند و نگه داشتن آن ها ساده است.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود