گشتی در میان جت های شخصی سلبریتی ها؛ از تیلور سوییفت تا تایسون فیوری

گشتی در میان جت های شخصی سلبریتی ها؛ از تیلور سوییفت تا تایسون فیوری

بسیاری از سلبریتی ها برای سفرهای خود از جت شخصی استفاده می کنند، امری که آن ها را به دلیل انتشار گاز کربن دی اکسید از سوی حامیان محیط زیست مورد انتقاد قرار داده است.

در ادامه نگاهی به جت های شخصی برخی از این سلبریتی ها خواهیم داشت.

تیلور سوییفت

تیلور سوییفت از میان ۲ جت شخصی اش، به تازگی جت کوچک تر خود را فروخته است. او بعد از آن تصمیم به این کار گرفت که در گزارشی اعلام شد سوییفت طی برگزاری تور کنسرت اخیرش، در عرض ۱۰ روز ۳۰،۹۰۰ کیلومتر با جت های شخصی خود سفر هوایی انجام داده بود.

او از جت شخصی خود برای حضور در مسابقات تراویس کلس، عشق جدیدش نیز استفاده می کند.

سوییفت گرچه جت شخصی کوچک تر خود که ۱۲ نفره و از نوع Dassault Falcon 900 به ارزش ۳۵ میلیون پوند بود را فروخت، اما جت شخصی دیگر او ۱۶ نفره است.

اینطور که گفته می شود او بسیاری از اوقات جت شخصی خود را به دوستان سلبریتی اش قرض می دهد.

جت شخصی ای که سوییفت به تازگی آن را فروخته است، عدد شانس او یعنی عدد ۱۳ را در قسمت جلوی خود داشت و علامت ثبت این جت نیز N898TS، ترکیبی از حرف اول نام و نام خانوادگی او و سال تولدش بود.

سوییفت بعد از سفر به نقاط مختلف دنیا برای وقت گذراندن با تراویس کلس، عشق جدیدش، برای کاهش میزان کربن دی اکسید منتشره از سفرهای هوایی اش، تحت فشار قرار گرفت.

گفته می شود او جت شخصی کوچک ترش را در سال ۲۰۱۱ به مبلغ ۴۰ میلیون دلار خریداری کرده بود. اما جت شخصی دیگر سوییفت که هنوز آن را دارد از نوع Dassault Falcon 7X است و حالا خرید یک نوی آن ۵۴ میلیون دلار هزینه دارد.

کیم کارداشیان

کیم کارداشیان جت شخصی خود که به آن «کیم اِیر» می گوید را به مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند خریداری کرده است.

او در ریالیتی شوی «کارداشیان ها» (The Kardashians) گفت که همه ی صندلی های این جت شخصی به شارژر تلفن همراه مجهزند و روکش تمامی آن ها از جنس پارچه ی کشمیر است.

این جت شخصی ۱۸ نفره، از نوع Gulfstream G65OER و با قیمت پایه ی ۹۵ میلیون دلار است، گرچه تصور می شود کارداشیان صفر تا صد فضای داخلی این جت را طبق سلیقه ی خود بازسازی کرده باشد، به طوری که کار طراحی داخلی این جت یک سال تمام زمان برد.

و اینطور که گفته می شود کارداشیان مسافران جت شخصی اش را با دستور العمل های سختگیرانه ای به داخل آن راه می دهد: «نفس کشیدن ممنوع. به هیچ چیزی هم دست نمی زنید.»

به مهمانان جت شخصی کارداشیان یک جفت کفش راحتی و یک دست لباس راحتی از برند SKIMS که به خود او تعلق دارد، برای استفاده در طی سفر داده می شود. رنگ کرمی که از آن در طراحی فضای داخلی جت شخصی کارداشیان استفاده شده همان رنگ استفاده شده در خانه ی او است.

کایلی جنر

خواهر کیم کارداشیان، کایلی جنر هم یک جت شخصی Global Express به مبلغ ۷۲/۸ میلیون دلار برای خود خریده که در طراحیفضای داخلی از رنگ صورتی استفاده شده است.

او در سال ۲۰۲۲ بعد از انتشار تصویری از ۲ جت شخصی متعلق به خود و شریک زندگی آن زمانش، تراویس اسکات، از سوی کاربران فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفت. او در شرح این عکس نوشته بود: «مال من رو میخوای یا مال خودت رو؟»

کایلی جنر همچنین یک بار به دلیل انجام یک سفر ۱۲ دقیقه ای با جت شخصی خود برای طی کردن یک مسیر ۴۱ کیلومتری که با خودرو تنها ۳۹ دقیقه زمان می برد، با انتقادات زیادی مواجه شد.

کانیه وست

کانیه وست، همسر سابق کیم کارداشیان، یک جت شخصی ۲ طبقه از نوع Boeing 747 با ظرفیت ۶۶۰ مسافر دارد.

این جت شخصی یک سوییت ۲ تختخوابه ی لوکس، یک حمام و  دستشویی مرمری، چند فضای نشیمن مختلف و همینطور چند مهمانخانه دارد.

به گفته ی کیم کارداشیان، این جت شخصی که از فضای غذاخوری وسیعی نیز برخوردار است، هدیه ی شرکت آدیداس به کانیه وست به دلیل همکاری شان در راه اندازی برند کفش Yeezy بود.

این جت یک بار ِ مخصوص خوراکی هم دارد که کانیه وست و کیم کارداشیان قبلاً برای سفرهای خود آن را مملوء از خوراکی های مختلف می کردند.

دریک

دریک یک جت شخصی بسیار بزرگ از نوع Boeing 767 که یک هواپیمای باربری است، برای خود خریداری کرده است.

این جت شخصی دیوارهایی طلایی، با یک سالن لانژ لوکس، یک اتاق خواب و همینطور مبلمانی از جنس چرم و مخمل دارد.

دریک در سال ۲۰۲۲ یکی از پر رفت و آمدترین سلبریتی ها با جت شخصی بود، به طوری که در عرض ۶ هفته ۳ پرواز کمتر از ۲۰ دقیقه ای با جت شخصی خود انجام داده بود.

او چندی قبل تصویری از داخل کابین جت شخصی خود در اینستاگرامش منتشر کرد.

بیانسه و جی زی

بیانسه و همسرش جی زی یک جت شخصی ۴۰ میلیون پوندی از نوع Bombardier Challenger 850 Learjet دارند که گفته می شود هدیه ای از سوی جی زی به بیانسه در سال ۲۰۱۲ بوده است.

این جت شخصی که یک اتاق خواب بزرگ، ۲ حمام و دستشویی و آشپزخانه ی ای مملوء از مواد غذایی دارد، ۷ نفره است.

لیدی گاکا

لیدی گاگا نیز یک جت شخصی دارد که ارزش آن ۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

تام کروز

تام کروز که خود از سال ۱۹۸۴ گواهینامه ی خلبانی دارد، گفته می شود ۵ جت شخصی از جمله یک Gulfstream IV نوزده نفره ی ۲۰ میلیون دلاری دارد که به اتاق نمایش فیلم و جکوزی مجهز است.

گفته می شود کروز در سال ۲۰۲۱ از یکی از جت های شخصی خود برای فرستادن ۳۰۰ کیک از لس آنجلس به آمریکا به عنوان هدیه ی کریسمس برای عوامل فیلم «مأموریت غیر ممکن» استفاده کرده بود.

دواین جانسون

دواین جانسون یک جت شخصی ۵۳ میلیون دلاری از نوع Gulfstream G650 دارد که گفته می شود یکی از سریع ترین هواپیماهای شخصی دنیا است.

جانسون از این جت شخصی نه فقط برای خود، بلکه برای انتقال حیوانات خانگی اش هم استفاده می کند.

این جت شخصی ۱۰ نفره به ۴ فضای نشیمن مختلف و ۱۶ پنجره ی پانورامیک مجهز است.

تایسون فیوری

تایسون فیوری یک جت شخصی از نوع Airbus ACJ319 دارد که ۱۹ نفره است و با سرعت ۸۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

این جت شخصی همچنین به یک اتاق خواب ۲ تختخوابه، حمام و دستشویی خصوصی و یک سالن لانژ دارای میز غذاخوری مجهز است، ۹۰ چمدان بزرگ در آن جای می گیرد و از امکان اتصال به اینترنت برخوردار است.

تیم خدمه ی آن نیز از ۲ خلبان، ۲ مهماندار و یک مهندس پرواز تشکیل شده است.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود