بازیگران مشهوری که قرار بود در فیلم های «گرگ و میش» بازی کنند

بازیگران مشهوری که قرار بود در فیلم های «گرگ و میش» بازی کنند

مجموعه فیلم «گرگ و میش» (Twilight) در زمان انتشار خود با استقبال زیادی رو به رو شد و توانست طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کند. این فرانشایز شهرت و محبوبیت زیادی به بازیگران خود بخشید. اما آیا می دانستید بازیگران زیاد دیگری هم برای حضور در این مجموعه فیلم تست بازیگری داده بودند که حالا جزء ستاره های مشهور هالیوود هستند؟

تیلور سوییفت دلش می خواست در این فرانشایز باشد

تیلور سوییفت برای حضور در فیلم دوم این مجموعه فیلم یعنی «گرگ و میش: ماه نو» (The Twilight Saga: New Moon) ابراز تمایل کرده و خود را از طرفداران پر و پاقرص مجموعه کتاب «گرگ و میش» خوانده بود. به گفته ی کریس ویتز، کارگردان فیلم «گرگ و میش ۲»، ایجنت سوییفت از علاقه ی او به حضور در این فیلم پرده برداشته و تأکید کرده بود که سوییفت دوست دارد حتی به اندازه ی یک نقش کوچک در این فیلم حضور داشته باشد. با آنکه ایجنت سوییفت اطمینان داده بود که خانم خواننده می تواند از پس هر نقشی بربیاید، ویتز در نهایت سوییفت را برای بازی در فیلم خود انتخاب نکرد.

چنینگ تیتوم انتخاب فیلمنامه نویس برای نقش رایلی بایرز بود

فیلمنامه نویس مجموعه فیلم «گرگ و میش»، ملیسا روزنبرگ، چنینگ تیتوم را انتخابی ایده آل برای بازی در نقش رایلی، خون آشام شرور قسمت سوم این فرانشایز یعنی «گرگ و میش: خسوف» (The Twilight Saga: Eclipse) می دانست. روزنبرگ مطمئن بود که تیتوم می تواند از پس پیچیدگی ها و ابعاد تراژیک این نقش، به ویژه در سکانس های مبارزه بربیاید. با این حال، آن زمان تیتوم مشغول پروژه های دیگری بود و به همین دلیل نتوانست در این فیلم حضور یابد.

کیلیان مورفی برای یکی از نقش های شرور فرانشایز در نظر گرفته شده بود

استفانی میر، نویسنده ی مجموعه کتاب «گرگ و میش» در ابتدا جاشوا جکسون را برای نقش جیمز در نظر گرفته بود. با این حال، بعد از دیدن کیلیان مورفی، به ویژه بازی او در فیلم «بتمن آغاز می کند» (Batman Begins) به کارگردانی کریستوفر نولان، نظرش تغییر کرد و مورفی به انتخاب اصلی او برای این نقش بدل شد. با این وجود، نقش جیمز، خون آشام شرور، در نهایت به کم ژیگاندی رسید.

لیلی کالینز برای نقش بلا سوان تست بازیگری داده بود

لیلی کالینز یک بار در مصاحبه ای فاش کرد که او پیش از کریستن استوارت برای نقش بلا سوان در مجموعه فیلم «گرگ و میش» تست بازیگری داده بود. گرچه کالینز برای این نقش پذیرفته نشد، اما جالب است که این دو بازیگر بعداً نقش «سفید برفی» را در فیلم های مختلفی ایفا کردند.

هنری کویل انتخاب اول برای نقش ادوارد کالن بود

انتخاب اصلی استفانی میر، نویسنده ی مجموعه کتاب «گرگ و میش» برای نقش ادوارد کالن در این فرانشایز هنری کویل بود. میر کویل را انتخابی ایده آل برای این نقش می دانست. در سال ۲۰۰۷ میر در مصاحبه ای فاش کرد که ناامیدکننده ترین چیز برای او از دست دادن «بی نقص ترین ادوارد» بود، چرا که کویل آن زمان ۲۴ ساله بود که برای نقش ادوارد سن زیادی محسوب می شد.

جالب است که کویل آن زمان از این موضوع بی خبر بود و حتی از او برای شرکت در تست بازیگری این نقش دعوت نشده بود. با این حال، وقتی بعدها متوجه شد که برای نقش ادوارد کالن در نظر گرفته شده بود، گفت که فکر می کند بازی در این نقش تجربه ی جالبی برایش می شد.

گفته می شد ونسا هاجنز برای نقش لیا کلیرواتر تست بازیگری داده بود

شایعه شده بود ونسا هاجنز برای نقش لیا کلیرواتر، تنها زن تغییر شکل دهنده در فرانشایز «گرگ و میش»، تست بازیگری داده بود. علیرغم گمانه زنی های اولیه، این نقش در نهایت به جولیا جونز رسید.

لوسی هیل ۲ بار تست بازیگری داده بود

لوسی هیل از طرفداران پر و پاقرص مجموعه کتاب «گرگ و میش» بود. او که مشتاق حضور در اقتباس سینمایی این مجموعه کتاب بود، نه یک بار، بلکه ۲ بار، برای نقش های مختلفی در این فرانشایز تست بازیگری داد. اولین تلاش ناموفق او برای نقش آلیس کالن بود، اما علیرغم انتخاب نشدنش برای این نقش، پا پس نکشید و یک بار دیگر برای نقش جین در فیلم دوم این فرانشایز یعنی «گرگ و میش: ماه نو» تست بازیگری داد. علیرغم اشتیاق و استقامت هیل، او باز هم موفق به حضور در این مجموعه فیلم نشد.

جنیفر لارنس برای نقش بلا سوان تست بازیگری داده بود

جنیفر لارنس گرچه از بازی در نقش بلا سوان بازماند اما به گفته ی خودش، از این اتفاق ناراحت نیست. لارنس برای این نقش تست بازیگری داده بود اما پذیرفته نشد. او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «آن ها درجا ردم کرده بودند. حتی به من زنگ نزدند که خبرش را بدهند. ولی اگر برای این نقش انتخاب می شدم مسیر زندگی ام به کلی طور دیگری می شد. یک سال بعد از آن، برای بازی در مجموعه فیلم “بازی های مرگبار” (Hunger Games) انتخاب شدم.»

جیمز فرانکو برای نقش یک خون آشام در نظر گرفته شده بود

بیل کاندن، کارگردان فیلم چهارم این فرانشایز یعنی «گرگ و میش: سپیده دم» (The Twilight Saga: Breaking Dawn) یک بار فاش کرد که جیمز فرانکو را برای بازی در نقش یک خون آشام در این فیلم در نظر گرفته بود. با این حال، به دلیل شهرت زیاد فرانکو و توجه فراوانی که به او می شد، نظر کاندن درباره ی حضور او در این فیلم تغییر کرد، چرا که به گفته ی خودش، نگران بود حضور او سبب زیر ذره بین رفتن این فیلم شود. کاندن توضیح داد که انتخاب فرانکو برای چنین نقشی به معنای حضور طولانی مدت او سر صحنه ی فیلمبرداری بود که می توانست باعث تجمع مردم و در نتیجه، دشوار شدن کار کردن برای آن ها شود.

بعدها وقتی صحبت از ساخت یک اقتباس تئاتری از کتاب های «گرگ و میش» و حضور فرانکو در این نمایش به میان آمد، فرانکو اعلام کرد که از حضور در این نمایش و نقش داشتن در پروژه ای مرتبط به پدیده ی «گرگ و میش» خوشحال می شود.

طرفداران «گرگ و میش» ایان سامرهلدر را برای نقش جاسپر انتخاب کرده بودند

گرچه استفانی میر، نویسنده ی مجموعه کتاب «گرگ و میش» هرگز درباره ی انتخاب خود برای برخی نقش های این فرانشایز از جمله شخصیت جاسپر هیل صحبتی نکرده، اما او برخی از بازیگران پیشنهادی طرفداران این مجموعه فیلم را که مورد علاقه ی خود او نیز بوده اند را فاش کرده است. در میان آن ها، ایان سامرهلدر قرار دارد که یکی از محبوب ترین پیشنهادها بود. البته او صرفاً پیشنهاد طرفداران این فرانشایز بود، نه گزینه ی رسمی سازندگان آن.

جالب است که سامرهلدر در سال ۲۰۰۹ برای نقش دیمون در سریال درام فانتزی «خاطرات خون آشام» (The Vampire Diaries) انتخاب شد، نقشی که به او شهرتی بسیار بیشتر از آن نقش در فرانشایز «گرگ و میش» بخشید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود