جزییات قرارداد ۲۵ میلیون دلاری لیونل مسی با عربستان

جزییات قرارداد ۲۵ میلیون دلاری لیونل مسی با عربستان

«لیونل مسی»، فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، ۲۵ میلیون دلار برای تبلیغ گردشگری عربستان دریافت می‌کند، اما این قرارداد پیش‌شرط‌هایی دارد.

پلیونل مسی، یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان، در سال ۲۰۲۱ قرارداد پرسودی را با سازمان گردشگری عربستان سعودی امضا کرد تا این کشور را تبلیغ کند.

جزئیات این قرارداد که اخیراً منتشر شده و توسط مجله تایمز بررسی شده است، نشان می‌دهد که این بازیکن فوتبال آرژانتینی می‌تواند تا ۲۵ میلیون دلار در مدت سه سال دریافت کند تا به عنوان سفیر برای صنعت گردشگری در حال رشد عربستان سعودی عمل کند.

بخشی از این قرارداد مستلزم این است که مسی سفرهای خود به عربستان سعودی را در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود که در حال حاضر ۴۷۲ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، منتشر کند. برخی از اولین پست‌های اینستاگرام او در این کشور به می ۲۰۲۲ بازمی‌گردد.

طبق مفاد این قرارداد، مسی همچنین از گفتن هر چیزی که ممکن است عربستان سعودی را «لکه‌دار» کند، منع شده که با توجه به سابقه بد حقوق بشری عربستان، یک شرط مهم در این قرارداد محسوب می‌شود.

سندی که توسط مجله تایمز بررسی شده، همچنین نشان می‌دهد که مسی برای اجرای هر قرارداد چقدر دستمزد می‌گیرد، از جمله حدود دو میلیون دلار برای گذراندن یک مرخصی سالانه خانوادگی به مدت پنج روز یا دو تعطیلات سالانۀ سه‌روزه که دولت عربستان هزینه سفر مسی و حداکثر ۲۰ عضو خانواده و دوستانش را پرداخت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

منبع: isna
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود