محصولات رایج اما بیهوده ای که پول خود را برای آن ها هدر می دهیم

محصولات رایج اما بیهوده ای که پول خود را برای آن ها هدر می دهیم

شرکت ها به کمک تبلیغات رنگارنگ موفق می شوند چیزهای کاملاً بیهوده ای را به ما بفروشند. ما با هیجان فراوان در فروشگاه ها به دنبال این اجناس می گردیم، پول زیادی را صرف خریدشان می کنیم، آن ها را به خانواده و دوستان مان توصیه می کنیم و وقتی متوجه می شویم به کلی بی مصرف اند، دلسرد و ناامید می شویم. در مواردی هم این محصولات بی تأثیر نیستند اما گران تر از آن هستند که ارزش صرف پول را داشته باشند.

مام های زنانه

تبلیغاتی که در آن ها ادعا می شود فرمولاسیون مام های زنانه و مردانه تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارد، صحت ندارند. در حقیقت، شرکت ها تنها از رایحه های متفاوتی در تولید این محصولات استفاده می کنند اما ترکیبات شیمیایی ای که بوی عرق را خنثی می کنند، در تمامی مام ها تقریباً یکسان هستند. بنابراین خریدن مامی که مخصوص زنان تولید شده باشد، بی معنی است.

مکمل های غذایی

بسیاری از افراد برای تقویت دستگاه ایمنی بدن و ارتقاء سلامت خود، مکمل های غذایی مصرف می کنند. اما حقیقت این است که اگر کسی رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشد، هیچ نیازی به مکمل نخواهد داشت.

به گفته ی پزشکان، این مکمل ها مضر نیستند اما مفید بودن شان هم مورد تردید است. این مکمل ها در هر صورت نمی توانند جایگزینی برای یک تغذیه ی مناسب باشند.

محلول های لوله باز کن

محلول های لوله باز کن برای رفع گرفتگی لوله ها طراحی شده اند، اما ضرر آن ها بیشتر از فایده شان است. هیدروکلریک اسید درون این محصولات می تواند نه تنها چربی ها و آلودگی ها، بلکه خود لوله ها را هم حل کند. به علاوه، این محلول ها می توانند لعاب چینی توالت را هم از میان ببرند.

و اگر گرفتگی لوله به دلیل گیر کردن یک جسم سخت باشد که بر حسب تصادف درون چاه افتاده، این محلول ها به کلی بی فایده خواهند بود. بهتر است از یک متخصص چاه باز کنی کمک بگیرید.

اسپری های تمیز کننده ی موبابل

این اسپری ها مؤثرند اما هزینه ی اضافی هستند، چرا که به گفته ی کارشناسان، از آب ساده هم می توان برای تمیز کردن مانیتور و صفحه ی وسایل الکترونیک استفاده کرد. کافی است یک دستمال میکروفایبر که اندکی مرطوب شده می تواند به همان اندازه ی این اسپری ها مؤثر باشد.

ادویه جات زیاد

خرید ادویه جات در حجم زیاد شاید ایده ی خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها به نظر برسد. اما برخلاف تصور رایج، ادویه جات هم مانند دیگر مواد غذایی، تاریخ انقضای محدودی دارند. و این در حالی است که ما به ندرت از آن ها در مقدار زیاد استفاده می کنیم. بنابراین این احتمال وجود دارد که قبل از اینکه فرصت تمام کردن شان را پیدا کنید، تاریخ انقضای آن ها به پایان برسد. بنابراین بهتر است ادویه جات را در مقدار کم خریداری کنید.

ماسک های ورقه ای

ماسک ها ورقه ای در سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. برخی می گویند پوست شان بعد از استفاده از این ماسک ها واقعاً بهتر به نظر می رسد. اما حقیقت این است که تأثیر این ماسک ها موقتی است، در حالی که قیمت بالایی دارند. در عین خال، آن تأثیری که از ماسک های ورقه ای انتظار دارید را کرم های مرطوب کننده و لوسیون ها هم دارند، بنابراین صرف هزینه ی زیاد برای آن ها از نظر اقتصادی منطقی نیست.

کرم های مرطوب کننده

استفاده ی زیاد از کرم های مرطوب کننده نه تنها کمکی نمی کند، بلکه در مواردی به پوست صدمه هم می زند. متخصصان پوست می گویند افراط در استفاده از کرم های مرطوب کننده می توانند لایه برداری سلول های مرده ی پوست را دشوار کند، تعادل آبی طبیعی پوست را بر هم بزند و روند طبیعی تولید لیپید و پروتئین را کاهش دهد. اگر پوست تان خشک به نظر می رسد، سعی کنید در کنار استفاده از کرم مرطوب کننده، آب کافی هم بنوشید.

به علاوه، هیچ لزومی به صرف پول بیشتر برای خرید کرم مرطوب کننده ای که حاوی ویتامین هم باشد، نیست. معمولاً مقدار ویتامین موجود در این کرم ها کمتر از آن است که بتواند تأثیری روی وضعیت پوست داشته باشد. اما حتی اگر مقدار ویتامین موجود در ترکیب این کرم ها زیاد باشد هم این امر یک مزیت محسوب نمی شود، چون ویتامین ها اغلب خیلی زود در اثر نور خورشید و اکسیژن، تجزیه می شوند.

شوینده های بهداشتی مخصوص نواحی تناسلی زنان

نواحی تناسلی زنان نیازی به شوینده های ویژه ندارند. به علاوه، شوینده های معطر می توانند سد محافظتی طبیعی ای که از بدن زنان در برابر باکتری و عفونت محافظت می کند را از میان ببرند و باعث تحریک پوست این نواحی هم شوند.

بهتر است برای شستشوی نواحی تناسلی از آب ساده استفاده شود. یا می توانید از صابون های مخصوص پوست های حساس که هیچ افزودنی و رایحه ای ندارند، استفاده کنید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود