ستارگان زن قدیمی سینما که نماد اغواگری بودند حالا چه شکلی هستند؟

ستارگان زن قدیمی سینما که نماد اغواگری بودند حالا چه شکلی هستند؟

نمادهای جاذبه جنسی در هر دوره ای از دنیای سینما متفاوت بوده اند. این ستارگان زن حالا دیگر پا به سن گذاشته اند. و حالا می خواهیم ببینیم آن ها چه تغییری کرده اند.

میشل مرسیه

میشل مرسیه، بازیگر فرانسوی در دهه ی ۱۹۶۰ با بازی در فیلم «آنژلیک، مارکیز فرشتگان» (Angélique, the Marquise of the Angels) در نقش آنژلیک که یک قهرمان زن نامتعارف بود، به چهره ای ماندگار بدل شد. این نقش برای او شهرتی آنی به دنبال آورد و او را در کنار دیگر نمادهای جاذبه ی جنسی مانند بریژیت باردو از جهت شهرت و محبوبیت قرار داد. با این حال، تکرار این نقش در ۴ فیلم دیگر سبب شد تصویری کلیشه ای از او شکل بگیرد، امری که مانع از پیشرفت حرفه ای او شد.

بریژیت باردو

بریژیت باردو، بازیگر فرانسوی که متولد سال ۱۹۳۴ است، در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به عنوان یک نماد جاذبه جنسی به شهرت جهانی دست یافت. او که فرزند خانواده ای مرفه بود، اولین بار زمانی توجه ها را به خود جلب کرد که در سال ۱۹۵۰ تصویری از او روی جلد مجله ی مُد مشهور Elle رفت. روژه وادیم، کارگردان فرانسوی مجذوب باردو شد و وجهه ی عمومی و شخصیت سینمایی او را با وسواس زیادی شکل داد.

با افت فعالیت حرفه ای باردو، او آخرین نقش آفرینی اش را در سال ۱۹۷۳ داشت و بعد از آن کانون توجهات فاصله گرفت. دلیل او برای کناره گیری از سینما ساده بود؛ به گفته ی خودش، او صرفاً «دیگر خسته شده بود».

کاتلین ترنر

کاتلین ترنر، بازیگر آمریکایی در سال ۱۹۸۱ با بازی در فیلم «گرمای بدن» (Body Heat) در نقش یک زن اغواگر به شهرت رسید و خیلی زود با آن صدای بم و قدرتمندش که یکی از مشخصه های او بود، به چهره ای شناخته شده بدل شد. ترنر را یکی از جذاب ترین ستاره های تاریخ سینما می دانند و او را با لورن باکال، بازیگر زن دوران طلایی هالیوود مقایسه کرده اند.

متأسفانه با ابتلای ترنر به روماتیسم مفصلی و محدود شدن فعالیت هایش، مسیر حرفه ای او به سرعت با افت مواجه شد. تشدید بیماری و مصرف دارو باعث تغییر ظاهر او شد. اما خوشبختانه با درمان های جدید بیماری او رو به کاهش رفت. او بعداً با بازی در سریال «دوستان» (Friends) در نقش مادر چندلر بینگ توانست بازگشت قابل توجهی به دنیای بازیگری داشته باشد.

تینا لوئیس

۶۰ سال از زمانی که مخاطبان سینما شیفته ی تینا لوئیس شدند می گذرد. این بازیگر، خواننده و نویسنده ی آمریکایی که متولد سال ۱۹۳۴ است، بیشتر با بازی اش در نقش جینجر گرنت در سریال «جزیره جیلیان» (Gilligan’s Island) شناخته می شود. این سریال کمدی از سال ۱۹۶۴ تا سال ۱۹۶۷ پخش می شد.

بعد از پایان پخش این سریال، تینا لوئیس در هیچ یک از دنباله های سینمایی آن حضور نیافت. او معتقد بود که بازی در نقش جینجر گرنت به فعالیت حرفه‌ای او به عنوان بازیگری جدی لطمه زد.

جوآن ون آرک

جوآن ون آرک، بازیگر آمریکایی بیشتر با بازی اش در نقش ولن یوئینگ در سریال Knots Landing شناخته می شود که از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ پخش می شد. او همچنین فعالیت موفقی در تئاتر داشته و صدای مخملی اش او را به یکی از پرمتقاضی ترین صداپیشگان برای پروژه های انیمیشنی و آگهی های تبلیغاتی تبدیل کرد.

او کارنامه ی پرباری چه در تلویزیون و چه در سینما دارد که ۵۵ سال پیش آغاز شد. ون آرک که حالا در دهه ی ۷۰ زندگی خود به سر می برد، کماکان در هالیوود فعالیت دارد.

فی داناوی

فی داناوی، بازیگر آمریکایی به عنوان یکی از ستارگان اغواگر، جسور و خوش پوش عصر خود شناخته می شود. نقش آفرینی های تحسین برانگیز داناوی در فیلم های «حادثه توماس کراون» (The Thomas Crown Affair)، «محله چینی ها» (Chinatown) و همینطور فیلم «شبکه» (Network) که برایش یک جایزه اسکار به ارمغان آورد، او را به چهره ای ماندگار بدل شد.

داناوی که اهمیت زیادی برای حفظ خصوصی خود قائل است، به ندرت مصاحبه می کند و در ملأعام حضور می یابد. با این حال، هنوز نیز به عنوان یکی از نمادهای جاذبی جنسی در سینما شناخته می شود.

یک نظر

ورود