با این ترفندهای ساده و کاربردی مثل سوپرمدل ها عکس بگیرید

با این ترفندهای ساده و کاربردی مثل سوپرمدل ها عکس بگیرید

برای اینکه در عکس ها خوب به نظر برسم باید اعتماد به نفس داشته باشیم و راحت باشیم. متأسفانه ژست های طبیعی و معمول به ندرت در عکس ها خوب می شوند. و آن ژست هایی هم که بر روی انحناهای طبیعی بدن ایجاد تأکید می کنند، بیش از حد خودنمایانه به نظر می رسند.

ترفندهای زیر به شما کمک می کنند عکس های بی عیب و نقصی داشته باشید.

۱- یک دست تان را روی کمر قرار دهید

ژستی که در آن فرد هر دو دست خود را روی کمر فرار می دهد را یکی از بهترین ها می دانند. این ژست بر روی انحناهای طبیعی بدن ایجاد تأکید می کند و به علاوه، فرد را پذیرا و با اعتماد به نفس نشان می دهد. بازوها هم در این ژست ظاهر بهتری پیدا می کنند.

اما این ژست باعث می شود فرد فضای زیادی را در کادر اشغال کند. به همین دلیل، بهتر است یک دست تان را روی کمر بگذارید و دست دیگر را با اندکی فاصله از بدن، روی ران قرار دهید.

۲- کامل رو به دوربین نایستید

حتی اگر بدن تان شل و راحت باشد هم وقتی کاملاً رو به دوربین می ایستید، در عکس خشک به نظر می رسید. به علاوه، بدن در این حالت بزرگ تر به نظر می رسد، چون چشم ها فوراً به سمت پهن ترین بخش های بدن کشیده می شود.

بهتر است کمی بچرخید و یک پایتان را جلو بگذارید. نکته ی اصلی این است که نباید بیش از حد بچرخید و تقریباً باید در حالت سه رخ قرار بگیرید، در غیر انیصورت حالت عجیبی پیدا می کنید. ایستادن در یک زاویه ی حدوداً ۴۵ درجه کفایت می کنید.

۳- کمی به جلو خم شوید

ما معمولاً هنگام ایستادن کمی سر خود را عقب می دهیم و به پاشنه ی پاها تکیه می کنیم. اما این ژست در عکس ها خوب به نظر نمی رسد، چرا که باعث می شود سر کوچک تر و بدن بزرگ تر به نظر برسد.

بهتر است بالاتنه ی خود را کم به جلو خم کنید. با این کار بدن باریک تر و از نظر نسبت های بدنی مناسب تر به نظر می رسد.

۴- دست هایتان را پایین، کنار بدن تان نگه ندارید

پرسشی ابدی: هنگام عکس گرفتن دست های خود را کجا بگذاریم؟ اگر آن ها را کنار بدن تان رها کنید، خط طبیعی کمر را پنهان می کنند و حتی یک اندام ساعت شنی هم در عکس چهارگوش به نظر می رسد. به علاوه، وقتی دست ها به طور کامل رو به دوربین قرار می گیرند، ممکن است ظاهری شبیه به چنگال هایی بدترکیب پیدا کنند.

از دست به سینه شدن هم خودداری کنید. این ژست گرچه می تواند کمک کند با اعتماد به نفس به نظر برسید، اما باعث می شود بازوها بیش از حد بزرگ به نظر برسند. بهترین کار این است که دست هایتان را روی ران ها، در دو طرف شکم قرار دهید.

۵- زبان تان را به سقف دهان تان فشار دهید

گردن و چانه در حالت راحت و شل ممکن است کمی افتاده به نظر برسند، چیزی که در عکس خوب به نظر نمی رسد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید از این ترفند کوچک استفاده کنید: زبان تان را به سقف دهان تان فشار دهید. این کار باعث جمع شدن گردن و چانه می شود.

۶- از کمی بالاتر به دوربین نگاه کنید

اگر مستقیم به دوربین خیره شوید، نتیجه ممکن است کمی ترسناک باشد، گویی که سعی دارید همه را با نگاه تان هیپنوتیزم کنید. برای جلوگیری از این مشکل، از کمی بالاتر به دوربین نگاه کنید.

۷- هنگام نشستن روی صندلی خیلی عقب نروید

این ژست شاید طبیعی به نظر برسد اما در عکس خوب از آب درنمی آید. اول اینکه در این ژست ران ها و لگن بزرگ تر دیده می شوند. و دوم اینکه، بالاتنه نیز به دلیل پنهان ماندن خط کمر در این ژست، کوتاه تر به نظر می رسد.

بهتر است روی لبه ی صندلی بنشینید، بدن تان را کمی بچرخانید، فرم بدن را از تقارن خارج کنید و یک پا را جلو بگذارید. می توانید آن را روی چیزی که پا را بالاتر آورد هم قرار دهید.

۸-  وزن تان را روی یک پا بیاندازید

اگر وزن تان به طور مساوی بین هر دو پا تقسیم شود، ممکن است در عکس کمی پهن به نظر برسید. به جای این کار، بیشتر وزن بدن را روی پای پشتی بیاندازید. این کار باعث می شود فرم بدن یک انحنای S مانند پیدا کند.

این ژست بر روی خطوط طبیعی بدن ایجاد تأکید می کند و باعث می شود اندام باریک تر دیده شود. نکته ی اصلی این است که بدن را به سمت عقب هم نکنبد، چون این ژست حالتی غیر طبیعی به شما می دهد.

۹- شکم تان را تو دهید تا قد بلندتر به نظر برسید

حتی اگر سیکس پک هم نداشته باشید، می توانید در حین عکس انداختن، شکم تان را تو دهید. این کار کمک می کند قدتان بلندتر به نظر برسد.

۱۰- از دوربین نترسید

بسیاری از افراد به این دلیل میانه ی خوبی با عکس انداختن ندارند که در عکس ها یکباره صاحب غبغب می شوند. با این حال، مقصر ژستی است که در بیشتر موارد به طور ناخودآگاه می گیریم.

برخی افراد بدون آنکه خود متوجه شوند، سر خود را از دوربین دور می کنند یا چانه ی خود را پایین می آورند، امری که باعث شکل گیری یک غبغب در زیر چانه می شود. اگر سرتان را اندکی به جلو خم کنید (انگار که می خواهید به چیزی گوش دهید)، خطوط چانه و گردن فوراً از میان می روند.

۱۱- به چیزی تکیه دهید

تکیه دادن به چیزی در حالت ایستاده شاید در حالت عادی ژست چندان طبیعی ای به نظر نرسد، اما این ژست در عکس بسیار خوب می شود. دیگر اجسام حاضر در کادر که بدن با آن ها تعامل دارد، کمک می کند حالت راحت تری پیدا کنید.

۱۲- حرکت در عکس باید شکلی طبیعی داشته باشد

اگر از خودتان زیاد عکس می گیرید، احتمالاً متوجه شده اید که از ژست های تکراری استفاده می کنید. بنابراین سعی کنید جلوی دوربین حرکت کنید. با این کار، بدن حالت طبیعی تری پیدا می کند.

فراموش نکنید که قدم هایتان نباید خیلی بزرگ باشند و از تکان دادن بازوها هم خودداری کنید. در غیر اینصورت، حالتی شبیه به یک ربات پیدا می کنید. بهتر است آرام و نرم حرکت کنید، بدن تان را کمی خم کنید و یک پا را جلوی دیگری بگذارید.

منبع: brightside
یک نظر

ورود

  • سیاوشی اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳

    واقعا که یه ذره …معلومه اونم سانسور می‌کنین الان کشورای دیگه دارن آپولو می‌فرستن هوا ما نگران تار مو هستیم.