چند ترفند و حقیقت روانشناختی جالب که حتماً نشنیده اید

چند ترفند و حقیقت روانشناختی جالب که حتماً نشنیده اید

یادگیری چیزهای جدید درباره ی خودمان همیشه جالب و سرگرم کننده است. و درک علت روانشناختی رفتارهایمان، طرز رفتارمان با دیگران و نحوه ی ابراز افکار و احساسات خود می تواند جذاب تر هم باشد. از طرفی دیگر، ترفندهای روانشناسی ای وجود دارند که می توانند در موقعیت های مختلف برای ما کمک کننده باشند.

با چند حقیقت و ترفند روانشناختی همراه باشید.

۱- اگر کسی دست از صحبت کردن نمی کشید یا اجازه ی صحبت کردن نمی داد، چیزی را روی زمین بیاندازید (مثلاً یک خودکار یا کلید) . وقتی برای برداشتنش پایین رفتید، شروع به صحبت کنید. با این کار می توانید بدون اینکه طرف مقابل تان متوجه شود، حرفش را قطع کنید.

۲- هر رابطه دوستی که در فاصله ی ۱۶ تا ۲۸ سالگی به وجود آید، به احتمال زیاد ماندگار خواهد بود.

۳- وقتی چیز جدیدی را می خوانید یا یاد می گیرید، آن را برای یک دوست توضیح دهید و اجازه دهید درباره ی آن از شما سؤال بپرسد. اگر بتوانید چیزی را به خوبی برای کسی توضیح دهید، یعنی آن را واقعاً فهمیده اید.

۴- کسانی که بهترین راهنمایی ها را می کنند معمولاً همان کسانی هستند که بیشترین مشکل را دارند.

۵- افراد باهوش اغلب دوستان کمتری دارند. هر چه فردی باهوش تر باشد، مشکل پسندتر می شود.

۶- اگر می خواهید کسی به صحبت کردن ادامه دهد، ابتدا به یک چشمش نگاه کنید، سپس چشم دیگرش و در نهایت دهانش. این کار را تا هر زمان که خواستید می توانید ادامه دهید، چون طبیعی به نظر می رسد و انگار دارید به حرف هایش توجه می کنید. اما اگر می خواهید کسی دست از صحبت کردن بکشد، عکس این کار را انجام دهید، یعنی بعد از نگاه کردن به چشم ها، به پیشانی نگاه کنید. این کار شخص مقابل تان را معذب و او را وادار به اتمام صحبت کردن  می کند.

۷- هر چه فردی باهوش تر باشد و سریع تر فکر کند، دستخط ناخواناتری دارد.

۸- اگر در یک اتاق به دنبال چیزی می گردید که کسی پنهانش کرده، کافی است فریاد بزنید که پیدایش کدید. او به طور خودکار به محل جسم پنهان شده نگاه می کند.

۹- احساسات ما بر روی نحوه ی صحبت کردن ما تأثیر نمی گذارند. بلکه برعکس، نحوه ی صحبت کردن ما است که بر روی وضعیت روحی مان تأثیر می گذارد.

۱۰- ازدواج با فردی که رابطه دوستانه ی خوبی با او داشته اید، ریسک طلاق را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد و احتمال مادام العمر بودن آن بیشتر است.

۱۱- آدم ها هنگام صحبت درباره ی چیزهایی که واقعاً به آن ها علاقه دارند، جذابیت بیشتری پیدا می کنند.

۱۲- اگر می خواهید بداند که چه چیزی کودک تان را اذیت کرده، اما او به شما چیزی نمی گوید، از او درباره ی این موضوع زمانی سؤال کنید که مشغول کار لذتبخشی است. بچه ها وقتی حواس شان پرت چیز دیگری است، با صداقت بیشتری به سؤالات پاسخ می دهند. چون در این حالت مغز آن ها چندان به عواقب پاسخ شان فکر نمی کند.

۱۳- نحوه ی رفتار یک شخص با کارکنان رستوران چیزهای زیادی درباره ی شخصیت او آشکار می کند.

۱۴- اگر می خواهید کسی به صحبت کردن ادامه دهد، هر زمان که دست از صحبت کشید، آخرین کلماتی که به زبان آورده را تکرار کنید. با این کار او صحبت کردن را از سر خواهد گرفت.

۱۵- کسانی که حس عذاب وجدان شدیدی دارند، در درک افکار و احساسات دیگران بهتر هستند.

۱۶- کسانی که به دو زبان مختلف صحبت می کنند ممکن است هنگام استفاده از هر یک از زبان ها به طور ناخودآگاه تغییر شخصیت دهند.

۱۷- برای یادآوری انجام یک کار به خود می تواند جسمی را روی زمین در وسط مسیرتان به یک اتاق قرار دهید. هنگام برگشت، با دیدن آن جسم به یاد خواهید آورد که چرا آن را آنجا گذاشته بودید.

۱۸- پیام های «صبح بخیر» و «شب بخیر» بخش های مسئول تولید شادی در مغز را فعال می کنند.

۱۹- اگر شب ها نمی توانید جلوی هجوم افکار به ذهن تان را بگیرید، از جا بلند شوید و آن ها را بنویسید. با این کار ذهن آرام می گیرد و می توانید بخوابید.

۲۰- کسانی که سعی می کنند دیگران را اغلب شاد کنند خود بیش از همه احساس تنهایی می کنند.

۲۱- تنها بودن برای مدت طولانی به همان اندازه ی مصرف روزانه ۱۵ سیگار برای سلامتی مضر است.

۲۲- وقتی ۲ نفر با یکدیگر در حال صحبت هستند و یکی از آن ها پاهای خود را اندکی به سمت دیگری می چرخاند یا دائماً یک پایش را به سمت بیرون تکان می دهد، این نشان می دهد که او با صحبت های طرف مقابل موافق نیست و می خواهد آنجا را ترک کند.

۲۳- با تغییر کلماتی که از آن ها برای توصیف یا صحبت درباره ی چیزی استفاده می کنید می تواند به شما کمک کند حس تان نسبت به آن چیز تغییر کند. ما یک فضای احساسی به دور کلماتی که از آن ها استفاده می کنیم ایجاد می کنیم که با تغییر کلمات می توانیم آن فضا را تغییر دهیم.

۲۴- هر چه شادتر باشیم، به خواب کمتری نیاز داریم.

۲۵- اگر کسی سؤالی از شما پرسید که مایل به پاسخ دادن به آن نبودید، بگویید: «چرا این سؤال را می پرسی؟»

۲۶- وقتی دست شخص مورد علاقه مان را می گیریم، درد و نگرانی کمتری احساس می کنیم.

۲۷- سفر سلامت مغزی را بهبود می بخشد و ریسک ابتلا به حمله ی قلبی و افسردگی را کاهش می دهد.

منبع: brightside ، brightside
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • hool اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

    سپاس جالب بود