مایکل فلپس در مورد مشکلات روحی و سلامت ذهن حرف می‌زند

مایکل فلپس در مورد مشکلات روحی و سلامت ذهن حرف می‌زند

مایکل فلپس نامی است که اغلب ما آن را شنیده‌ایم؛ شناگر مشهور آمریکایی و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک در جهان. این قهرمان خوش‌آوازه پس از بازنشسته کردن خود از بازی‌های المپیک، بیشتر وقت خود را به صحبت کردن و مشاوره دادن در مورد سلامت روان سپری می‌کند.

این کار به این خاطر است که خود فلپس سال‌ها با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کرده است. به گفته خود این شناگر، گاهی اوقات چنان درگیر ذهن بیمار خود بوده که به کارهای خطرناک دست می‌زده. او اکنون با بیان این مشکلات سعی دارد به افرادی کمک کند که با چنین مصائبی دست و پنجه نرم کی‌کنند.

مایکل فلپس در این رابطه گفته:

«بسیار خوشحالم که بی پرده در این رابطه صحبت می‌کنم. به‌نظرم به اشتراک گذاشتن داستان‌هایی که گفتن آنها و صحبت کردن در موردشان چندان آسان نیست، خیلی ساده‌تر از تصور ماست. همچنین، این داستان‌ها برای کسانی که با چنین مشکلاتی سر و کار دارند بسیار سازنده خواهد بود و می‌توانند در یافتن مسیر واقعی زندگی به آنها کمک کند.»

کمک بخواهید

در بازی‌های مقدماتی المپیک سال ۲۰۱۶ میلادی، فلپس اذعان کرد چندین سال است که با مشکلات روان دست و پنجه نرم می‌کند.

بدترین قسمتش این بود که او می‌گفت نمی‌تواند از رختخواب بیرون بیاید. این وضعیت بعد از هر بازی المپیک بدتر می‌شد.

فلپس گفته: «پس از بازی‌های ۲۰۱۲ دوست داشتم بمیرم. واقعا دوست داشتم بمیرم.»

در سال ۲۰۱۴ میلادی، او برای رانندگی در مستی در مریلند دستگیر شد. این دومین بار بود که به این جرم دستگیر می‌شد. بار اول در سال ۲۰۰۴ رخ داد، زمانی که مایکل ۱۹ ساله بود.

پس از ین اتفاق بود که او نیاز به کمک گرفتن را احساس کرد.

مایکل فلپس در مورد مشکلات روان و سلامت ذهن حرف می‌زند

فلپس در این رابطه گفته:

«من اولین باری که پیش مشاور رفتم اصلا حس خوبی نداشتم. فکر می‌کرم خوبم و به کمک نیازی ندارم. اما اگر راستش را بخواهید، بسیار خوشحالم که این کار را انجام دادم. من خودم را مجبور به انجام کاری کردم که نمی‌خواستم انجام دهم. اما نتیجه این کار باعث شد تا احساس بهتری به خود و زندگی خود داشته باشم.»

صحبت کردن در مورد مشکلات با یک فرد قابل اعتماد نیز برای کسانی که از مشکلات روحی رنج می‌برند یکی از بهترین درمان‌هاست. البته این را به یاد داشته باشید که مشکلات آدم‌ها کاملا با هم فرق دارد.

وقتی با بقیه صحبت می‌کنید، در واقع مشکلات ذهنی خود را بیرون می‌ریزید و نمی‌گذارید در همان جا بماند و از درون شما را بخورد. فلپس در این مورد گفته: «من نزدیک به ۲۰ سال فکر و نگرانی و مشکلات روحی را در وجود خودم پنهان کرده بودم که ایکاش نمی‌کردم.»

خوب نبودن بد نیست

مایکل فلپس پس از بازنشسته کردن خود از رقابت‌های ورزشی، تمرکز خود را روی سلامت روحی و سلامت جسمی خود گذاشته است. او می‌گوید که همچنان هر روز هفته ورزش می‌کند و از تمرینات خود دست نکشیده است. در بیشتر روزها، او از ساعت ۵:۳۰ تا ۷ صبح ورزش می‌کند. این ورزش‎ها می‌توانند شنا یا پیاده‌روی باشند.

او همچنین گفته که هر روز زمانی را به مطالعه کتاب اختصاص داده است. یکی از کتاب‌هایی که اکنون در حال مطالعه آن است، «قدرت زمان حال» نوشته اکهارت تال است.

بقیه وقت خود را نیز به برطرف کردن مشکلات روحی و سلامت ذهنش اختصاص داده. مایکل فلپس در حال حاضر با یک کمپانی به نام Talkspace همکاری دارد که مشاوره‌های آنلاین به کاربران می‌دهد.

او اعتقاد دارد هیچ چیزی بهتر از زندگی در زمان حال نیست. همچنین ارتباط برقرار کردن با دیگران و داشتن زندگی اجتماعی یکی از بهترین ترفندها برای داشتن زندگی سالم و شاد است.

«هرگز خود را از بقیه جدا نکنید. حتی اگر تصور می‌کنید مشکلی دارید، باز هم مخفی نشوید و بدانید اشکالی ندارد که همیشه هم خوب نباشید و لازم نیست در مورد همه مسایل اطلاعات داشته باشید.»

اگر چیزی نمی‌دانید سوال بپرسید. به این ترتیب هم پرسش‌هایتان برطرف می‌شوند و هم با اطرافیان رابطه خوبی برقرار خواهید کرد.

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود