گشتی در زندگی خصوصی مسی

گشتی در زندگی خصوصی مسی

دنیای مستطیل سبز در دو دهه اخیر، شاهد ظهور دو پدیده فوق العاده بوده، یکی کریس رونالدو پرتغالی و دیگری اسطوره ای تاریخ ساز دوباره از کشور آرژانتین. لیونل مسی؛ برنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن فوتبال است که تاکنون به این تعداد نصیب کسی نشده است.

1-w900-h600

کمتر کسی در دنیا هست که با وجود عدم علاقه به فوتبال، نام و رسم لیونل مسی، اسطوره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا را نشنیده باشد. مسی، برای خیلی ها یادآور دیه گو مارادونا است. کسی که او را هم ردیف پله، اسطوره همه دوران می دانند و هنرنمایی هایش در جام های جهانی، هم چنان تاریخ ساز و نوستالژیک گونه است. لیونل مسی را اعجوبه ای در زمین می دانند. بسیاری از مربیان و بازیکنان سرشناس قدیمی و کنونی فوتبال، بازیکنی را برتر از مسی در نیم قرن اخیر نمی دانند. پله چند وقت پیش گفته بود که من پادشاه فوتبال هستم و مسی شاهزاده آن. به نظر می رسد این تعبیر درستی برای معرفی دو اسطوره تاریخ ساز دنیای فوتبال در عصر قدیم و عصر جدید باشد.

لیونل مسی، فوق ستاره موثر و تاریخ ساز فوتبال عصر مدرن، تنها یک بازیکن معروف در زمین فوتبال نیست. او هم چون بسیاری از فوتبالیست های مشهور قاره سبز، به فعالیت های خیریه ای بسیاری می پردازد و بنیادی برای حمایت از کودکان در اختیار دارد.

صحبت اول را درباره حضور چند هفته پیش لیونل مسی در دادگاهی در اسپانیا آغاز کنیم. مسی تاکنون بخاطر مسائل مالیاتی خبر ساز شده است.

2-w900-h600

(لیونل مسی با اسکورت پلیس در حال ورود به دادگاه برای تفهیم اتهام درباره اتهامات مالیاتی)

لیونل مسی با حضور رسمی در دادگاه عالی اسپانیا به سوالات قاضی پرونده فساد مالی خود پاسخ داد. پیش از این پدر و وکیل مسی اعلام کرده بود که این ستاره آرژانتینی هرگز در دادگاه حاضر نخواهد شد اما قاضی پرونده فساد مالی مسی صراحتا اعلام کرده بود که اگر وی در دادگاه نباشد، حکم بازداشت وی را خواهد داد.

فرار مالیاتی مسی به سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ مربوط می‌شود که تبعات آن تا کنون به بیش از ۴۷ میلیون یورو رسیده است.

3-w900-h600

(لیونل مسی در دادگاه عالی اسپانیا)

جالب است که بدانید دادستان اسپانیا ۲۲ ماه و ۱۵ روز حبس اجباری و غیر قابل خرید را برای وکیل و شریک مسی در نظر گرفته و بر این باور است که تغییر این حکم فقط یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن عدم رعایت عدالت و قانون خواهد بود. این حبس می‌تواند علیه خود مسی هم مطرح باشد و دادستانی اسپانیا مصرانه در حال پیگیری این موضوع است. طبق ادعای دولت اسپانیا و دادگاه عالی کاتالونیا، لئو برای فرار مالیاتی از کشور اروگوئه و چند کشور عربی از جمله قطر استفاده کرده و در این مراحل مرتکب چندین فقره پول شویی واضح و غیر قابل انکار شده است.

لیونل کیست؟

ما درباره لیونل فقط از جنبه فوتبالی اطلاعات داریم و از پشت پرده زندگی او معمولا بی خبر هستیم. لیونل مسی از جمله بازیکنان فوتبال و سلبریتی های دنیا به شمار می رود که بیش از ۳۰ میلیون صفحه در اینترنت درباره هنرنمایی های وی و شخصیتش و سبک زندگی آن در دنیای فوتبال و خارج آن به تولید محتوا پرداخته اند و شاید از او بتوان به عنوان معروف ترین انسان زنده نام برد. ادعایی که خیلی دور از واقعیت نیست. رسانه ای به نام فوتبال، اگر چه این روزها با پول درآمیخته شده است و بیزینس، جای قهرمانی و پهلوانی و بازی جوانمردانه را گرفته است، اما هم چنان بازیکنانی چون مسی، به دور از حاشیه، تاریخ ساز هستند و فوتبال ناب را که یادآور جادوگری های “دون دیه‌گو” در دهه هشتاد و نود میلادی بودند، به تصویر می کشد.

4-w900-h600

(دوران کودکی لیونل مسی)

لیونل آندره مسی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین متولد شد. جایی که پیش از مسی، شاهد تولید اسطوره ای نبود. در حال حاضر، او کاپیتان آرژانتینی ها بشمار می رود که توانست در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، تیمش را به نایب قهرمانی جهان برساند. عمده شهرتش، بخاطر هنرنمایی های فوق العاده برای آبی اناری پوش های بارسلونا با آن هواداران متعصب کاتالان است.

5-w900-h600

(لیونل مسی در هشت سالگی با پیراهن بارسلونا)

او خود را جاشنین بزرگان می داند. مسی اکنون با به ثمر رساندن گل های زیادی برای تیم ملی کشورش، رکورد گابریل باتیستوتا را شکست. تعداد عناوینی که مسی در دوران فوتبالی اش کسب کرده، از پله پیشی گرفته است.

شاید برای شما تازگی داشته باشد که بدانید پدر مسی، مربی فوتبال در این کشور بود. مسی از ۶ سالگی در تیم “گراند ولی” مشغول به بازی شد و در سال ۱۹۹۵ میلادی، به طور رسمی به نیویولز اولدیوز آرژانتین پیوست. مسی در سن یازده سالگی با مشکلات پزشکی همراه شد اما باشگاهش هزینه درمان وی را در اختیار نداشت.

6-w900-h600

(کارت عضویت لیونل مسی در باشگاه بارسلونا که در ششم مارچ سال ۲۰۰۱ میلادی صادر شد)

گفته شده که کارلوس ریساچ، مدیر استعدادیابی وقت باشگاه بارسلونا اسپانیا، فیلم بازی های مسی را دیده بود و از استعداد بی نظیرش متعجب شده بود. او نخستین فردی بود که مسی را برای بازی در بارسلونا جذب کرد. این باشگاه کلیه هزینه های درمان مسی را تقبل کرد.

زبان مشترک اسپانیا و آرژانتین سبب شد که مسی در این مدت مشکل خاصی نداشته باشد و این مزیتی برای مسی به شمار می رفت. با حضور مسی در بارسلونا، شهر زیبای کاتالان ها، خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.

مسی پس از مدت کمی توانست در ترکیب دوم بارسلونا جایگاه ثابتی پیدا کند و خودی نشان دهد. اولین حضور رسمی مسی برای ترکیب اصلی بارسلونا بر می گردد به اکتبر ۲۰۰۴ میلادی. روزی که دنیا توانست هنرنمایی های اسطوره ای جوان را که یادآور دریبل های استثنایی مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بود را دوباره مشاهده کند. نخستین بازی وی در مقابل اسپانیول بود.

مسی را سومین بازیکن جوان باشگاه تاریخ ساز بارسلونا می دانند. لیونل نخستین گل خود را برای این تیم، در اول می سال ۲۰۰۵ میلادی در برابر تیم آلباسته به ثمر رساند. او در آن زمان تنها هفده سال سن داشت که رکوردی در دنیای فوتبال اسپانیا به شمار می رفت. هنوز از مسی جوان‌تر، گل زنی در تاریخ لالیگا مشاهده نشده است.

لیونل مسی

فدراسیون فوتبال اسپانیا از مسی خواست تا تغییر تابعت داده و به عضویت تیم ملی این کشور در بیاید که او این درخواست را رد کرد. مسی در کنار بارسلونا، در ژوئن ۲۰۰۵ توانست همراه با تیم زیر ۲۰ ساله‌های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد. او با زدن ۶ گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را با دیگو مارادونا مقایسه می‌کردند.

اواسط نخستین دهه هزاره سوم میلادی، بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال ۲۰۱۰ امضا کرد. موضوع جالبی که در این قراراد ذکر شده بود آن است که هر تیمی می تواند با پرداخت مبلغ یک صد و پنجاه میلیون یورو، این بازیکن اسطوره ای را به خدمت بگیرد.

نخستین حضور رسمی مسی برای تیم ملی کشورش، برابر پاراگوئه بود. وی اولین بازی خود را در جام باشگاه‌های اروپا در تاریخ ۲۷ سپتامبر و در برابر اودینزه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت جایزه پسر طلایی ۲۰۰۵ را که به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا داده می‌شود، به لیونل مسی داد.

او توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد. مصدومیت شدید باعث شد مسی به مدت دو ماه از کلیه فعالیت‌های ورزشی دور بماند. به خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی ۲۰۰۶ در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم ملی آرژانتین برای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند. مسی پس از روماریو (فصل ۹۴-۹۳) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترین دربی اسپانیا هت تریک کند.

7-w900-h600-23

( لیونل مسی و همسرش در حال قدم زدن در خیابان های بارسلون)

8-w900-h600

(استایل های خیابانی و رسمی لیونل مسیدر کنار همسرش)

9-w900-h600

لیونل در شبکه های اجتماعی

لیونل مسی از فعال ترین بازیکنان فوتبال در شبکه های اجتماعی به شمار می رود. او با بیش از یک صد و شصت پست در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، بیش از چهل و شش میلیون دنبال کننده دارد و به همین خاطر، او در فهرست ۵ بازیکن فوتبال دنیا هست که پر بیننده ترین صفحات اینستاگرام را مدیریت می کند.

10-w900-h600

مسی در اینستاگرامش، سبک زندگی خود را تا حدودی منعکس می کند. او عاشق جنبش سلفی بازی است و تا کنون ده ها تصویر سلفی از خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته. خیلی از بازیکنان فوتبال نیز حتی در زمین بازی، با مسی سلفی می گیرند. شماره ۱۰ آرژانتین، از جمله معروف ترین های اینستاگرام به شمار می رود که تقریبا هر پستش، بیش از ۱.۵ میلیون لایک را تضمینی می گیرد! در اینستاگرام مسی، سبک غذا درست کردنش را هم میبینیم که از طریق فایل های ویدئویی، او بارها منتشر شده است.

او عاشق فرزند و همسرش است و به این خاطر، هر جا که می رود معمولا با آن ها سلفی  می گیرد و در اینستا منتشر می کند. به هر حال، اگر چه مسی معتاد اینستاگرام مانند بیانسه و جنیفر لوپز و نیمار نیست، اما بر خلاف کیم کارداشیان که معتاد سلفی بازی است، هفته ای چند سلفی نمی گیرد! بنابراین هر از چند گاهی از ایشان به زبان اسپانیولی، پست هایی در اینستا مشاهده می کنیم.

مسی یک سایت رسمی دارد. او در این سایت، درباره زندگی و سبک زندگی و فعالیت های تجاری و خیرخواهانه ایشان مطالب مفصلی ارائه شده است. (messi.com)

13-w900-h600

(سلفی خندان و معروف لیونل مسی در کنار فرزند ۳ ساله و همسرش)

14-w900-h600

(لیونل مسی در حال رانندگی با رنج روور سفید رنگ)

سبک تغدیه مسی

مسی، قهرمانی اسطوره ای مستطیل سبز، سبک تغذیه خاصی دارد و این خیلی هم عجیب نیست. قطعا یکی از مهم ترین مقولاتی که سبب شده تا این بازیکن از دیگران متمایز باشد و حرکت های انفجاری خود را در زمین در طول ۹۰ دقیقه تکرار کند، سبک تغذیه و بدنسازی و به طور کل سبک زندگی ایشان است. رژیم غذایی برای موفقیت هر ورزشکاری نقش کلیدی و تعیین کننده دارد.

15-w900-h600

مسی هم چون مردمان آرژانتین، علاقه زیادی به گوشت قرمز و به خصوص باربیکیو در فضای باز دارد. این سبک زندگی سبب شده تا متخصص تغذیه ایتالیایی اش، برای عملکرد بهتر وی، توصیه هایی را هر ماهه به وی ارائه کند.

16-w900-h600

21-w900-h600

(لیونل مسی در حال چیپس خوردن که با تعجب رسانه ها مواجه شد)

خانه لیونل مسی

خانه این ستاره فوتبال دنیا، خیلی جذاب است. خانه ای که معماری آن به شکل توپ فوتبال و نمای آن کاملا شیشه ای است.

h-w900-h600

23-w900-h600

(نمایی از بالای خانه لیونل مسی)

24-w900-h600

(خانه جدید لیونل مسی در بارسلونا)

25-w900-h600

(خانه دوران کودکی مسی در روساریو آرژانتین)

سبک زندگی لیونل مسی، سبک زندگی مجزایی از دنیایی که در آن زندگی می کند نیست. وی در فهرست میلیونر های دنیا و شاید در زمره ۱۰ شخصیت خیلی معروف دنیا باشد که صدها میلیون نفر در دنیا، بار ها بازی و سخنرانی و گفته های او را شنیده اند و صدها میلیون هوادار در سراسر دنیا دارد. مسی، بخشی از زندگی عادی همه مردمان پیرامونش است و دنیای مجزایی ندارد. او هم به آشپزی می پردازد و هم در فعالیت های نیکوکارانه برای کودکان حضور دارد؛ وی در کارهایی از جمله بازسازی مناطق محروم در کشورهای آفریقایی شرکت کرده است.

26-w900-h600

(لیونل مسی در فعالیت نمادین ساخت بنایی در آفریقا)

بررسی زندگی لیونل مسی در یک دهه اخیر نشان می دهد که او خیلی در عموم است و با مردم زندگی می کند و چون اسطوره ای در دنیای فوتبال و تبلیغات است، خود را بر خلاف خیلی از بازیگران فوتبال و هنرپیشه های سینما، بافته ای جدا بافته نمی داند. شاید یکی از دلایل معروفیت و محبوبیت لیونل مسی در دنیا، همین طرز سبک زندگی و شخصیت انرژی مثبت فعالانه وی باشد که نسبت به جامعه احساس مسئولیت می کند. مسی، هزینه های سرسام آوری برای زندگی خود نمی کند و غذای ساده و لباس ساده استفاده می کند.

اگر چه او در آمد بالایی دارد، اما بخشی از درآمد سالانه اش را به بنیاد خیریه خود صرف می کند که آکادمی فوتبال و بنیاد خیرخواهانه هست. حتی بخشی از درآمد های تبلیغاتی مسی برای برند های مطرح دنیا، صرف امور یونسیف می شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • علی رضا مرداد ۲۲, ۱۳۹۵

    دوس داشتنی ترین و خَیر ترین و خوش اخلاق ترین و تیزهوش ترین ورزشکار تاریخه