گشت و گذاری در گران ترین خانه جهان

خانه ای بدون زاویه و خط مستقیم در کن

گشت و گذاری در گران ترین خانه جهان

پلس بولز (Palais Bulles) معروف به قصر حبابی (Bubble Palace)، در کن فرانسه، گران ترین ملک جهان به شمار می رود.

همان طور که از نام این ملک هم برمی آید و در فهرست املاک ثبت شده در حراج معروف کریستی نیز بدان اشاره گشته، قیمت این خانه ۴۵۵ میلیون دلار معادل ۳۵۱.۷ میلیون پوند برآورد شده است. معماری شگفت انگیز این بنا در کنار آینده نگری های معمارانه، از این قصر تصویر انبوهی از خوشه های حباب شکل درآورده است.

این بنا زمانی از آن برند پیر گاردین (Pierre Cardin) بود. خانه ای با ۱۰ اتاق خواب که نشیمنی کروی دارد و باغ های بزرگ، استخرها و حوضچه هایی اطراف آن را فرا گرفته است.

آیا نمی توانیم مالک مکانی به این زیبایی باشیم؟ پس لااقل گشتی در اتاق ها و قسمت های مختلف آن بزینم.

چندان دشوار نیست که دریابیم چرا نام قصر حبابی به این مکان داده شده. معماری مجار به نام Antti Lovag این بنا را در فواصل سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ میلادی طراحی کرده. این ملک بیش از آنکه شبیه به یک خانه باشد، همانند یک دهکده کوچک است.

1-w600

اتاق نشیمن این خانه، دکوری با مضمون فضایی است که انعکاس نعلبکی گونه حباب ها را به نمایش می گذارد. مبلمان این اتاق نیز به شکل مدور است.

2-w600

اتاق پذیرش با دکوراسیونی از اسباب و وسایل های عجیب و غریب

7-w600

یکی از ۱۰ سوئیت طراحی شده توسط هنرمندان معاصر را ملاحظه می کنید که از نمای روبه دریا به تصویر در آمده است. این سوئیت مشرف به دریای میدیترانه و بندر کن است. همان مضمون حباب گونه در این اتاق نیز دنبال شده، با این تفاوت که در آن یک تخت و پنجره های مدور دیده می شود.

3-w600

در یکی از سرویس های بهداشتی که شبیه اسپا نیز هست، حنی سینک و حمام نیز انحنا دارد. بازهم مطابق آنچه گفته شد شما قادر نخواهید بود که یک خط صاف در این خانه بیابید.

4-w600

فضای خارجی این ملک، از باغ هایی با مساحت ۸۴۵۴.۱۷۶۶ متر مربع پوشیده شده است که متشکل از استخر و حوضچه های پراز آب است که البته که همگی آنها به شکل مدور هستند.

حتی در طراحی راه پله های این خانه هم از زوایای مستقیم و بدون انحنا استفاده نشده است.

8-w600

5-w600

برای هرچه دراماتیک جلوه دادن این خانه، در این ملک، سالن کنفرانس اخنصاصی نیز تعبیه شده است که بیش از ۵۰۰ نفر را در مناسبت ها و کنسرت ها در خود جای می دهد. این جمعیت منظره شگفت انگیز دریا را نیز در مقابل خود خواهند داشت.

6-w600

در هنگام شب، انعکاس نورهای داخل این قصر بر روی آب استخر، حسی از جاودانگی را تداعی می کند.

9-w600

و نمایی از بالای این خانه که همچون نماهای زمینی آن زیباست.

10-w600

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود