اسم و عکس فرزند مگان مارکل و پرنس هری منتشر شد؛ ۵ تفاوت فرزند مگان مارکل با فرزندان کیت میدلتون

اسم و عکس فرزند مگان مارکل و پرنس هری منتشر شد؛ ۵ تفاوت فرزند مگان مارکل با فرزندان کیت میدلتون

بالاخره اسم و عکس فرزند مگان مارکل و پرنس هری ، عضو جدید خاندان سلطنتی بریتانیا، منتشر شد. روز دوشنبه، خبر تولد این نوزاد سلطنتی به طور رسمی منتشر شد اما برخلاف رسم خاندان سلطنتی، نه مگان مارکل بلافاصله بعد از زایمانش جلوی دوربین خبرنگاران حاضر شد و نه زوج سلطنتی خود تصویری از پسرشان منتشر کردند. اما بالاخره دیروز، پرنس هری و مگان مارکل، با حضور در قصر ویندزور، در برابر دوربین عکاسان قرار گفتند و از نورسیده ی خود رونمایی کردند.

نکته ی جالب توجه آن بود که از لحظه ی ورود این زوج به محل عکاسی تا قرار گرفتن شان در برابر دوربین ها، نوزاد در آغوش پرنس هری بود. یعنی برخلاف رسم معمول خاندان سلطنتی که مادر در برابر عکاسان، نوزاد را در آغوش نگه می دارد و پدر در کنار  او می ایستد، این بار مگان مارکل در کنار پرنس هری که پسرشان را در آغوش داشت ایستاده بود. البته این اولین باری نیست که این زوج سلطنتی دست به چنین سنت شکنی هایی می زنند و از قرار معلوم آخرین بار هم نخواهد بود.

بعد از اتمام عکاسی، مگان مارکل و پرنس هری به همراه پسر خود به دیدار ملکه و همسرش، پرنس فیلیپ، رفتند. مادر مگان مارکل هم در این دیدار حضور داشت. در نهایت، زوج سلطنتی با انتشار عکسی از این ملاقات در اینستاگرام خود، نام عضو جدید خاندان سلطنتی را اعلام کردند. آن ها اسم پسر خود را «آرچی هریسون ماونت باتن ویندزور» گذاشته اند.

کاخ باکینگهام اعلام کرده پرنس هری و مگان مارکل خود تصمیم گرفته اند پسرشان، آرچی، هیچ لقب سلطنتی ای نداشته باشد. بنابراین تنها عنوان فرزند آن ها «اِرل دومبارتون» خواهد بود که یکی از عناوین پرنس هری است و او در اسکاتلند با همین عنوان شناخته می شود. این تصمیم زوج سلطنتی از آن حکایت دارد که آن ها سعی دارند تا جایی که ممکن است زندگی عادی ای برای نوزاد سلطنتی خود فراهم کنند.

اما از آنجایی که پیش از مگان مارکل، کیت میدلتون، همسر پرنس ویلیام و دیگر عروس خاندان سلطنتی بریتانیا، تجربه ی سه بارداری و زایمان را داشته است، می خواهیم ببینیم میان فرزند مگان مارکل و فرزندان کیت میدلتون چه تفاوت هایی وجود داشته.

۱- (تا جایی که می دانیم) هیچ مهمانی بیبی شاوری برای کیت میدلتون برگزار نشد

اسم و عکس فرزند مگان مارکل و پرنس هری

بیبی شاور مهمانی زنانه ای است که برای مادران باردار توسط دوستان و آشنایان شان برگزار شده و در آن به مادران هدایایی داده می شود.

زمانی که کیت میدلتون فرزندانش را باردار بود، از قرار معلوم، آنقدر درگیر شرکت در مراسم های مختلف خاندان سلطنتی و ست کردن لباس های بارداری اش شده بود که فرصتی برای حضور در مهمانی بیبی شاور پیدا نکرد.

۲- دوستان مگان مارکل برای او در نیویورک یک مهمانی بیبی شاور برگزار کردند

طبق شنیده ها، مهمانی بیبی شاور مارکل توسط سرنا ویلیامز، تنیسور مشهور و امل کلونی، همسر جورج کلونی، برگزار شد. این مهمانی در ماه فوریه ی سال جاری میلادی، در سوئیت پنت هاوس یکی از هتل های لوکس نیویورک به نام «مارک» برگزار شد. هر شب اجاره ی این سوئیت، ۷۵ هزار دلار هزینه دارد. مارکل هنگام خروج از هتل در حالی که استایلی غیر رسمی داشت، شکار دوربین خبرنگاران شد.

طبق شنیده ها، یک مهمانی بیبی شاور دیگر هم برای او در انگلستان برگزار شد.

۳- کیت میدلتون فرزندانش را در بیمارستان سنت مری لندن به دنیا آورد

در سال ۱۹۸۲، پرنسس دایانا و پرنس چارلز، بعد از به دنیا آمدن پرنس ویلیام، جلوی محل تولد پسرشان، یعنی بیمارستان سنت مری لندن، در برابر دوربین خبرنگاران حاضر شدند. پرنس ویلیام اولین وارث خاندان سلطنتی بود که در یک بیمارستان به دنیا آمد.

کیت میدلتون، رسمی که مادر همسرش، پرنسس دایانا، پایه گذاری کرده بود را ادامه داد. او هر سه فرزندش را در این بیمارستان به دنیا آورد و چند ساعت بعد از زایمان، برای گرفتن عکس، به همراه همسر و فرزندانش جلوی بیمارستان حاضر شد.

۴- محل زایمان مگان مارکل اعلام نشد

عمارت فراگمور، خانه ی جدید پرنس هری و مگان مارکل

در گذشته، در خاندان سلطنتی بریتانیا رسم بود که زنان خاندان فرزندان شان را در خانه به دنیا بیاورند. همه ی فرزندان ملکه الیزابت هم در خانه به دنیا آمدند.

گرچه قصر باکینگهام از اعلام محل زایمان مگان مارکل خودداری کرد، اما شایعه شده بود که مارکل قصد دارد فرزندش را در عمارت فراگمور (خانه ی جدید پرنس هری و همسرش) یا در قصر ویندزور که در مجاورت این خانه قرار دارد، به دنیا بیاورد. اما وبسایت DailyMail مدعی شده مارکل در ساعات ابتدایی روز دوشنبه، به یکی از بیمارستان های لندن به نام «پورتلند» برده شده بود.

پیش از زایمان مگان مارکل، قصر باکینگهام در بیانیه ای اعلام کرد که این زوج پیش از حضور در برابر دوریبن خبرنگاران، تولد فرزند خود را به طور خصوصی جشن خواهند گرفت.

۵- پرنس ویلیام و کیت میدلتون خبر تولد فرزند آخرشان را از طریق حساب های کاربری رسمی کاخ کنزینگتون (محل زندگی پرنس ویلیام و همسرش) در شبکه های اجتماعی اعلام کردند

البته خبر تولد اعضای جدید خاندان سلطنتی به روش های سنتی تری هم اعلام می شود، مثلاً چندین گلوله ی توپ شلیک می شود و یک سه پایه جلوی قصر باکینگهام گذاشته می شود که متن خبر تولد روی آن قرار دارد.

۶- پرنس هری و مگان مارکل خبر تولد فرزندشان را به شکل غیر رسمی تری، از طریق اینستاگرام خود اعلام کردند

این زوج سلطنتی بعد از جدا کردن محل زندگی شان از پرنس ویلیام و کیت میدلتون و نقل مکان به عمارت فراگمور (این دو زوج قبلاً در دو ساختمان جداگانه ی کاخ کنزینگتون با یکدیگر زندگی می کردند)، حساب کاربری جداگانه ای برای خود در اینستاگرام ساختند. آن ها خبر تولد پسرشان را در همان روز از طریق یک پست اینستاگرامی اعلام کردند.

این زوج همچنین اخیراً از طریق اینستاگرام خود، تولد یک سالگی پرنس لویی، کوچک ترین فرزند کیت میدلتون و پرنس ویلیام را تبریک گفتند، گرچه بعضی معتقدند این اقدام آن ها نقض پروتکل سلطنتی محسوب می شود.

۷- اولین عکس های فرزندان کیت میدلتون و پرنس ویلیام تنها چند ساعت بعد از تولدشان منتشر شد

کیت میدلتون و همسرش، هر بار تنها چند ساعت بعد از به دنیا آمدن فرزندان شان، جلوی بیمارستان سنت مری، برای گرفتن عکس به همراه نوزادشان حاضر می شدند.

آرایشگر و استایلیست شخصی میدلتون هم در حال ورود به بیمارستان دیده شده بودند. آن ها در آنجا حضور پیدا کرده بودند تا کیت میدلتون را برای حضور در برابر دوربین ها آماده کنند.

به گفته ی وبسایت NewYorkPost، مارکل به دلیل آنکه میدلتون فقط چند ساعت بعد از زایمانش در برابر خبرنگاران قرار گرفته بود، برای او احساس تأسف کرده بود.

۸- چند روزی طول کشید تا مگان مارکل و پرنس هری تصویر فرزندشان را منتشر کنند

پرنس هری و مگان مارکل تصمیم گرفتند قبل از آنکه فرزندشان را به طور رسمی به دنیا معرفی کنند، ابتدا به طور خصوصی تولد او را در کنار هم جشن بگیرند و مدتی با پسر تازه به دنیا آمده ی خود خلوت کنند.

پرنس هری در همان روز تولد فرزندش به خبرنگاران اعلام کرد که ظرف دو روز آینده، عضو جدید خاندان سلطنتی در برابر دوربین خبرنگاران قرار خواهد گرفت، وعده ای که عملی هم شد.

۹- پرنس ویلیام، بعد از تولد فرزندش، پرنس لویی، با رسانه ها مصاحبه نکرد

بعد از به دنیا آمدن پرنس لویی، پرنس ویلیام درگیر رساندن پسر و دخترش، پرنس جورج و پرنسس شارلوت، به بیمارستان برای دیدن برادر جدیدشان بود و با رسانه ها مصاحبه نکرد.

۱۰- پرنس هری بعد از تولد فرزندش یک کنفرانس خبری ترتیب داد و درباره ی هیجان پدر شدنش صحبت کرد

پرنس هری، دوک ساسکس، در همان روز تولد فرزندش، در بیرون قصر ویندزور، با خبرنگاران صحبت کرد و اعلام کرد که او و همسرش صاحب یک «پسر بسیار سالم» شده اند: «مادر و بچه حالشون خیلی خوبه. این شگفت انگیزترین تجربه ایه که می تونستم تصور کنم. قابل درک نیست یه زن چطور این کارو می کنه، اما هر دوی ما از این همه عشق و حمایتی که دیگران نسبت به ما داشتن خیلی هیجان زده و ممنونیم. همه چیز فوق العاده بوده و ما فقط می خواستیم این خبرو به دیگران هم بدیم.»

بیشتر بخوانید:

فرزند مگان مارکل و پرنس هری به دنیا آمد؛ ۷ قانونی که زوج سلطنتی از حالا باید رعایت کنند

قوانین عجیبی که کودکان خاندان سلطنتی بریتانیا ملزم به رعایت هستند

۹ حقیقت جالب درباره مگان مارکل، عروس خاندان سلطنتی بریتانیا

با قوانین عجیب ازدواج در خاندان سلطنتی بریتانیا آشنا شوید

نگاهی به ۱۹ مورد از ازدواج خاندان های سلطنتی با افراد عادی

خاندان سلطنتی بریتانیا از کجا و چقدر کسب درآمد می کند؟

گشتی در میان املاک ۱۸ میلیارد دلاری خاندان سلطنتی بریتانیا

حقایقی کمتر شنیده شده اما جالب درباره خاندان سلطنتی بریتانیا

۱۱ باری که اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

نگاهی به مشهورترین و زیباترین تاج های زنان خاندان های سلطنتی دنیا

نگاهی به جالب‎ترین کیک های عروسی خاندان‎های سلطنتی

حقایقی درباره جواهرات خاندان‎های سلطنتی سراسر دنیا

با ملکه های حال حاضر دنیا آشنا شوید؛ از ملکه جوان بوتان تا ملکه مسلمان برونئی

با ۱۰ نفر از ثروتمندترین پادشاهان و شاهزادگان کنونی جهان آشنا شوید

منبع: insider ، harpersbazaar ، elle
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • گلریز برهمند اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۸

    گلریز برهمند، انسانی وارسته، فرهیخته، دانا، اندیشمند، روشنفکر، بینا و کوشا
    برای آگاهی رسانی در مورد خانواده سلطنتی(مال کدوم کشورن؟) و نشان دادن اهمیت خانواده مذکور در فرهنگ و تربیت جنابعالی سپاسگزارم
    امیدوارم روزی لقب سر، دوک، لرد یا مانند آن نصیبتان گردد
    با کمال احترام – یکی از رعایا

  • محسن اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰

    یک جایی تحلیلی می خوندم که نوشته بود کارهای سنت شکنانه هری ومگان نشان عقب نشینی فئودالیسم سنتی در برابر نئولیبرالیزم و سرمایه داری مدرن هست و در عین حال ساز گار شدن با شکلی متفاوت، خیلی خلاصه گفتم ببخشید.