با استفاده از کاغذ هم می توان چوب را برش داد [تماشا کنید]

کاغذ می تواند چوب را برش دهد

با استفاده از کاغذ هم می توان چوب را برش داد [تماشا کنید]

تنها در دنیای خیالی می توانیم متصور شویم که کاغذ توانایی آن را دارد هر چیزی از جمله قیچی (اشاره به بازی سنگ، کاغذ، قیچی) را شکست دهد. ویدیویی که «جان هِیز» منتشر کرده، نشان می دهد که اگر کاغذِ ظاهرا سست در موقعیت درست قرار بگیرد، می تواند چوب را برش دهد.

آقای هِیز بدون آنکه تمهیدات خاصی بیاندیشد، یک کاغذ صاف پرینتر را جایگزین تیغه خود نموده و ویدیوی چگونگی کارکرد آن را در وب سایت کار با چوب I Built It قرار داده. او ابتدا یک کاغذ را با این وسیله برش می دهد، اما بعد از آن تصمیم می گیرد دستگاه خود را با ماده قوی تری مانند چوب بیازماید.

تیغه کاغذی می تواند اشیا را بسیار خوب برش دهد، اگرچه فرد سازنده بیان نموده که این دستگاه جنبه آزمایشی داشته و نمی توان آن را در واقعیت به کار گرفت. بهتر است بدانید که سرعت برخی از قسمت های ویدیو برای مشاهده بهتر کارکرد آن افزایش یافته.

آقای هِیز در همین رابطه اظهار داشته: “من سرعت قسمت هایی از ویدیو که در آن در حال برش چوب هستم را تا ۱۶ برابر افزایش داده ام. بنابراین روش نشان داده شده، سریع ترین راه برای برش چوب نیست.”

متاسفانه باید بگوییم که این تیغه کاغذی، محدودیت هایی نیز دارد که در ویدیو سخنی از آنها به میان نیامده. فرد سازنده بیان کرده که دستگاهش نمی تواند آلومینیوم را برش دهد و تنها قادر است لبه های آن را تیز کند. بنابراین به نظر می رسد چوب، سخت ترین ماده ای باشد که تیغه کاغذی می تواند آن را شکست دهد.

به هر حال کاغذ می تواند بسیار تیز باشد و بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید، به شما ضربه بزند. برندگی کاغذ به قانون فشار مرتبط می شود. هرچه سطح مقطع یک ماده باریک تر باشد، نیرو ها متمرکز تر شده و بنابراین ماده مذکور می تواند فشار بیشتری به جسم یا شخص وارد سازد. اگر سطح مقطع ماده ضخیم تر باشد، برای برش یک جسم باید تلاش بیشتری انجام دهید. هنگامی که یک تیغه گرد را با سرعت ۲۰۰۰ دور بر دقیقه می چرخانید، قادر خواهید بود هر ماده ای را به زانو درآورید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود