خانه کوچک ۱۱۷.۰۰۰ دلاری که کمتر از ۶ هفته ساخته می شود

به زودی صاحبان این خانه ها، خود قادر به سرهم بندی آن خواهند بود

خانه کوچک ۱۱۷.۰۰۰ دلاری که کمتر از ۶ هفته ساخته می شود

طراحی خانه ای با تاریخچه ای ۱۰۰ ساله، یکی از بهترین راه های ساخت آن است. (در سال های اخیر ساخت خانه هایی با مصالح ارزان و قطعات به درد نخور و دورریز، رواج بسیار یافته است.)

کارگران کارخانه ها بخش های مختلف چنین خانه هایی را می سازند و سپس آنها را بسته بندی و به محل موردنظر به منظور سرهم بندی می فرستند. این تمام آن کاری است که که عمدتا بین ۱۰ تا ۵۰ هفته به طول می انجامد.

شرکت خدمات آواوا (،Avava Systems) با آدرس این وب سایت فعالیت خود را در سن فرانسیسکو آغاز کرد و تکنیک ساختن قطعات خانه پیش از آنکه در محل اصلی اش قرار گیرد را طراحی نمود و آن را «برایتاسپیسس» (Britespaces) نامید. سپس به روند فعالیت های خود سرعت بیشتری بخشید. بنجامین کمیچ (Benjamin Kimmich) مدیر اجرایی این کمپانی در مصاحبه ای با بیزنس اینسایدر (businessinsider) می گوید که مراحل ساخت خانه در کمپانی ما بین ۴ تا ۶ هفته طول می کشد. که به طرز باورنکردنی سریع است چرا که بسیاری از کمپانی ها با فعالیت مشابه زمانی حدود ۱۰ هفته را به مشتریان خود وعده می دهند.

به گفته بنجامین کمیچ، محصول نهایی کمپانی آواوا در جعبه های مسطحی آیکیا بسته بندی می شوند که این کار باعث افزایش سرعت و سلامت قطعات موجود در آن می گردد.

گروه دیگری که مسئول سرهم بندی این قطعات هستند در محل ساخت منازل قرار می گیرند و آن چه از آن به خانه نهایی یاد می شود را مونتاژ می کنند.

در بهار سال ۲۰۱۶، کمپانی آواوا سه مدل خانه در سایز های متنوع را ارائه نموده که قیمت پایه آنها از ۱۱۷.۰۰۰ دلار تا ۲۲۳۰۰۰ دلار متغیر هستند. این قیمت دربرگیرنده هزینه هایی چون دریافت مجوز، ساخت و خدمات مربوط به پیمان کاران است اما وسایل داخل خانه باید توسط صاحبان آن خریداری شود. در این وب سایت می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد خانه های موجود البته در کشور آمریکا دریافت کنید.

اسامی مدل های متنوع خانه های برایتاسپیس (Britespaces)، عبارتند از مدل ۲۶۴، مدل ۳۵۲ و مدل ۴۸۰ که قیمت آنها به نسبت اندازه شان متغیر است. دو مدل کوچک تر استودیو هستند و این در حالی است که مدل بزرگ تر آن خانه ای با یک اتاق خواب است.

2

نمونه دیگری از مدل ۲۶۴

ساختار اصلی خانه ار جنس بتن است و چهارچوب هایی از جنس کاج دارد. هر قطعه به محل تعیین شده برای آن وصل می گردد و همین روند باعث سریع بالا بردن خانه می شود.

3

شما می توانید به سلیقه خود فضای داخلی را طراحی کنید. با سفارش اندازه مورد نظرتان قادر هستید رنگ پنجره ها، کابینت ها و کانترها و نیز کف خانه تان را با نظر خود تطبیق دهید. در اینجا نمونه ای از خانه مدل ۲۶۴ را که با ۶۴ قطعه مجزا ساخته شده، قابل ملاحظه است.

4

اتاق خواب ها معمولا دارای سقف های بلند هستند که این نوع طراحی باعث می شود که خانه بزرگ تر به نظر برسد.

5

خانه های این کمپانی علاوه بر اینکه به خودی خود از نور طبیعی کافی بهره می برند، مجهز به سیستم نورپردازی ال ای دی (LED) نیز هستند.

6

حمام ها که اندازه آنها در حدود ۲۰ متر مربع است، مجهز به دوش، توالت و سینک هستند.

7

به گفته مدیر اجرایی این کمپانی آقای کمیچ، هر کدام از خانه های این کمپانی مجهز به سیستم گرمایش آب الکترونیک، پنل های نوری بر روی سقف و پکیج باتری ای مخصوص به ذخیره انرژی خورشیدی هستند. وی می گوید به زودی انواعی از طراحی های این خانه ها به بازار خواهد آمد که صاحبان شان با پیروی از دستورالعمل هایی موجود در جعبه ها، خود قادر به سرهم بندی قطعات آن باشند.

8

منبع: businessinsider
یک نظر

ورود

  • مهران خرداد ۲۱, ۱۳۹۶

    در ایران با این پول براحتی یک خانه واقعی بزرگ وخیلی خوب می توان خرید