۱۶ واقعیت جالب درباره کره شمالی

در سال 2014، رتبه فاسدترین کشور جهان به کره شمالی و سومالی داده شد

۱۶ واقعیت جالب درباره کره شمالی

تقریبا کسی نیست که در مورد کره شمالی، کشوری با “پادشاهی منزوی” که در ساحل شرقی چین واقع شده، چیزی نشنیده باشد.

کره شمالی به صورت متناوب و با همان روندی که رهبران سیاسی اش پی می گیرند، همواره جزو تیترهای خبری جهان است. آنچه اکنون کره شمالی را بیشتر مطرح می کند، فعالیت های هسته ای است که در این کشور انجام می شود.

البته این کشور اخیرا در فهرست حوادث سایبری نیز قرار گرفته که به طور دایم آن را انکار می کند.

آنچه اکنون به عنوان یک راز باقی مانده این است که در درون این پادشاهی منزوی چه می گذرد. آمار و ارقام دقیقی در این مورد که موثق هم نیز باشند وجود ندارد. اما آن چه در این مقاله بدان پرداخته شده، از مواردی هستند که ما در مورد این کشور از آن آگاهی داریم.

اخیرا کره شمالی زمان مختص کشور خود را تعیین کرده است، یعنی ساعت استاندارد پیونگ یانگ (Pyongyang Standard Time)

1

کره شمالی از تاریخ ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) با ساعت رسمی مخصوص خود یعنی ساعت استاندارد پیونگ یانگ کار می کند. این همان ساعتی است که در شبه جزیره کره و پیش از حکومت ژاپنی ها رواج داشت.

ترک کره شمالی و هزینه ۸۰۰۰ دلاری

2

اهالی کره شمالی برای ترک این سرزمین و رفتن به چین باید هر بار ۸.۰۰۰ دلار را بپردازند که این رقم بسیار بیشتر از متوسط درآمد ساکنین این سرزمین است.

پدر کیم یونگ اون یعنی کیم یونگ ای (Kim Jong Il)،، پادشاه قبلی کره شمالی، هر سال ۸۰۰ برابر درآمد سالانه این کشور را به عیاشی های خود اختصاص می داد. 

3

گزارش شده که کیم یونگ ای (Kim Jong Il)، پدر کیم یونگ اون، سالانه ۷۰۰.۰۰۰ یورو که حدود ۱.۲ میلیون دلار است، خرج می کرده. در حالی که متوسط درآمد در کره شمالی رقمی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار محسوب می شود.

مردم کره شمالی که پس از جنگ کره متولد شده اند، متوسط قدشان در حدود ۶ سانتیمتر کوتاه تر از مردم کره جنوبی است.

4

دلیل اصلی این تفاوت قد، نیاز مردم این سرزمین به غذا است. تا آنجا که ۶ میلیون کودک در کره شمالی از سو تغذیه رنج می برند.

کره شمالی می گوید که ۱۰۰ درصد جمعیت کشورش باسواد هستند. 

5

در این راستا بر اساس گزارش سی آی ای (CIA) ، افراد بالای ۱۵ سالی که قادر به خواندن و نوشتن باشند باسواد به شمار می روند.

۲۸ مدل مو در این کشور تصویب شده است. 

6

بر اساس گزارش تایم (Time)، زنان در کره شمالی می توانند ۱۴ مدل مو را برای خودشان انتخاب کنند و از این بین آنهایی که ازدواج کرده اند، قادر هستند موهایشان را کوتاه نگه دارند. در حالی که دختران جوان اجازه دارند که موهایشان را باز و یا با کمی حالت دادن به آن، موهایشان را ببندند.

مردها نیز مجاز نیستند که موهایشان را از ۵ سانتیمتر بلندتر کنند. یعنی همیشه باید موهایشان را کمتر از ۲ اینچ نگه دارند. البته مردان مسن تر تا حدود ۷ سانتیمتر نیز می توانند موهایشان را بلند کنند.

تخمین زده شده که میزان دارایی های بیل گیتس، حدود ۵ برابر درآمد سالانه (GDP) کره شمالی است.  

7

میزان دارایی بیل گیتس ۷۹.۵ میلیارد دلار است. این در حالی است که سرانه درآمدهای اقتصاد کره شمالی، ۱۵.۴۵ میلیارد دلار است. البته در این مورد مقدار معینی توسط بانک جهانی اعلام نشده است.

اگر پایتحت کشور کره شمالی یک شهر آمریکایی بود، می توانست چهارمین کلان شهر پرجمعیت آن به حساب آید.

8

چمعیت پویونگ یانگ ۲.۸۴۳ میلیون نفر است. در واقع این شهر، از چهارمین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا یعنی هیوستون با ازدحام ۲.۲۳ میلیون نفر هم پرجمعیت تر است.

کره شمالی در جام جهانی سال ۲۰۱۰ یک گل به تیم برزیل زد. 

9

نتیجه این بازی ۲ بر یک به نفع برزیل بود.

وسعت کره شمالی در حدود وسعت پنسیلوانیاست 

10

پنسیلوانیا ۱۱۹.۲۸۳ کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۴۶.۰۵۵.۲۴ مایل مربع محسوب می شود. وسعت کره شمالی ۱۲۰.۵۳۸ کیلومتر مربع است.

اگرچه کمتر از ۲۰ درصد زمین های این سرزمین قابلیت کشت دارد اما همین وسعت نیز به اندازه کل نیوجرسی است.

11

تنها ۱۹.۵ درصد از زمین های کره شمالی قابل کشت هستند که معادل ۸.۸۰۰ مایل مربع می شود. این در حالی است که وسعت کل نیوجرسی چیزی در حدود ۸.۷۲۲.۵۸ مایل مربع است.

تعداد افرادی که در کره شمالی آمادگی شرکت در خدمت نظام وظیفه را دارند ۲.۵ برابر جمعیت کل کشور نروژ است. 

12

۶.۵۱۵ میلیون مرد و ۶.۴۱۸ میلیون زن در کشور کره شمالی آماده شرکت در خدمت نظام وظیفه هستند، که در مجموع چیزی حدود ۱۲.۹۳۳ میلیون نفر می شود. این در حالی است که جمعیت کل کشور نروژ در حدود ۵.۱ میلیون نفر است.

تنها ۲.۸۳ درصد از جاده های کره شمالی قابلیت رفت و آمد دارند.

13

۲۵.۵۵۴ کیلومتر جاده در کره شمالی وجود دارد که تنها ۷۲۴ کیلومتر آن قابلیت استفاده شدن را دارند.

در واقع با اینکه مساحت جاده های کره شمالی به اندازه ای است که بتواند ۱.۵ دور حول سیاره مشتری بگردد اما مقدار قابل استفاده این راه ها تنها به اندازه فاصله نیویورک تا کلیولند است. 

14

مجموع جاده های کره شمالی به ۲۵.۵۵۴ کیلومتر می رسد. در حالی که مساحت سیاره مشتری ۱۵.۳۲۹ کیلومتر است. در آمریکا نیز مسافت شهر کلیولند تا نیویورک هم ۴۶۳ مایل است.

15

کره شمالی در کنار سومالی، فاسدترین کشورهای جهان به شمار می آیند. 

16

شاخص فساد یکی از شاخص هایی است که سالانه منتشر می شود. در سال ۲۰۱۴، کره شمالی در کنار سومالی به عنوان فاسدترین کشورهای جهان اعلام شدند. این شاخص تعریف عددی مابین ۰ تا ۱۰۰ را دارد و ۰ نشانه بالاترین سطح فساد است؛ کره شمالی در این رتبه بندی رقم ۸ را به خود اختصاص داد.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
۱۵ نظر

ورود

  • نازی تیر ۱, ۱۳۹۶

    چه طوری از کشوری که درهاشو رو رسانه ها بسته آمار دقیق فساد در میارید؟
    معلومه که دروغه.

  • محمد تیر ۱۹, ۱۳۹۶

    کاملا واضخه که آمار فساد درآمد کره وخیلی چیزای دیگه توهمی بیش نیست اگر درآمد کره اونقدر باشه چطوری موشک میسازن چطوری آزمایش مینمایند

  • پدرام تیر ۲۶, ۱۳۹۶

    درسته این چیزا من بدتر از اینا رو از نظامیانی که از ایران رفتن اونور شنیدم. البته کشور جالبیه در نوع خودش

  • منصور تیر ۳۰, ۱۳۹۶

    دمشون گرم میخوان رو پای خودشون بایستن به هیچ کشوری هم ربطی نداره

  • محمد مرداد ۱۱, ۱۳۹۶

    فقط احمدی نژاد

  • M.z مرداد ۱۱, ۱۳۹۶

    من یکی ازرهبرکره شمالی خیلی خوشم میادوهم چنین ازکشورکره شمالی.بعضی حرفامضخرفه.همه سازمان های بین المللی دست غربیهاوبویژه آمریکاست حالابااین وضع انتظاردارین ازکره شمالی که ازدشمنان سرسخت آمریکاست تعریف بشه؟

    • محمد مرداد ۲۰, ۱۳۹۶

      احسنت به شما جوانان بیدار..تمامی این مطالب کذب محض و ساخته و پرداخته آمریکاییهاست.با شرف ترین انسانها که سرسختانه در مقابل امپریالیسم ایستادگی کردند و تن به ذلت نداده اند اینهایند.هر ملتی که تن به ذلت دهد نابود خواهد شد..بترسید از سازش گران وطن فروشی که برای یک عکس سلفی با دشمن خود حاضرند حیثیت ملت خود را به تاراج بگذارند..

      • كامي مهر ۴, ۱۳۹۶

        چشات رو باز کن یه سر جمهوری برو مغازه های الکتریکی رو ببین، دور بود برات برو عباس آباد ماشین های کره ای رو ببین. ببین که ذلیله که عزت داره، کس نداند که نداند که نداند، در جهل مرکب ابدالدهر بماند

  • ناشناس شهریور ۶, ۱۳۹۶

    مساحت: ۱۵٫۳۲۹ کیلومتر ؟؟!!

  • اهورامزدا شهریور ۱۹, ۱۳۹۶

    مختصر و مفید. سپاس

  • كامي مهر ۴, ۱۳۹۶

    از کی این بابا ادعای پادشاهی کرده؟! رهبر معظم صداش می کنن

  • سعید مهر ۲۵, ۱۳۹۶

    درود به شرف ملتی که حاضره سخت ترین شرایط و تحمل کنه اما زیر چکمه های امپریالیسم و استکبار نره ننگ بر کسانی که پنج سال مملکت و تعطیل کردن و چشم دوختن به زبان دیوانه ای مث ترامپ که از توش چی دربیاد . تُف

  • یاسر دی ۲۶, ۱۳۹۸

    هرچه نوشته شده درسته کشور کره شمالی بدترین کشور دنیاست

  • Saeed خرداد ۲۸, ۱۴۰۱

    کاش جرات داشتید و راجع به فساد ایران و سطح زندگی مردم و مسولین و فاصله طبقاتی هم مینوشتید،اگه مسولیت ما هم نمی‌ترسیدم الان ماهم کره شمالی دوم بودیم،هر چند داریم همون راه و ادامه میدیم

  • حسین شهریور ۶, ۱۴۰۲

    به ملتها ، چه شرقی چه غربی تهمت فساد نزنید ، همه ملت دنیا از کشورهای شرقی گرفته تا غربیها قربانی سیاستمداران فاسد و کفایت هستند، درود و سلام به امام زمان عج که با هیچ حکومتی نسبت نداشته و با ظهور مقدسش عاملان و بانیان فساد در کل دنیا را نابود خواهد کرد .