معضل بزرگ کمبود قهوه در جهان

معضل بزرگ کمبود قهوه در جهان

روزی فرا خواهد رسید که دیگر هیچ چیز در اختیار نخواهید داشت و بهتر است هرچه زودتر خود را برای چنین شرایطی آماده کنید. گزارش موسسه هواشناسی استرالیا و پیش بینی هایی که برای سال ۲۰۵۰ میلادی انجام داده نشان می دهد که گرمای فراینده زمین حداقل نیمی از مزارعی که اکنون برای کاشت قهوه استفاده می شوند را غیر قابل کشت خواهد نمود.

این روند تا پایان سال ۲۰۸۰ می تواند به نابودی کامل تمام مزارع قهوه منجر شود. با این که گزارش منتشر شده درباره چند دهه بعد اظهار نظر می کند، اما فاصله چندانی با کمبود جهانی قهوه نداریم. در واقع این مشکل هم اکنون نیز مشاهده می گردد.

برزیل کشوری که بیش از یک سوم قهوه جهان را تامین می نماید، به خاطر خشکسالی در دو سال گذشته با کاهش تعداد فروشگاه های قهوه مواجه بوده. تاکنون محصول دهی فراوان در دیگر بازار های جهانی به جلوگیری از این روند کمک نموده، اما به سختی می توان انتظار داشت که این فراوانی ادامه داشته باشد و به نظر می رسد این رویه در آینده دچار تغییر گردد.

رکود اخیر در برزیل باعث شد که هندوراس بتواند در تولید قهوه رکورد شکنی کند. این کشور جز مناطق رو به رشد به شمار می رود اما بر اساس همان گزارش، در آینده با چالش هایی جدی مواجه خواهد شد.

با وجود این که کمبود قهوه در کشور برزیل چندان جدی نیست، اما قیمت آن روند صعودی به خود گرفته. به علاوه قهوه های جعلی نیز در بازار بیشتر دیده می شوند. با ادامه وضعیت موجود، قیمت این دانه با ارزش به طور حتم افزایش پیدا خواهد کرد و فروشگاه های تقلبی نیز بیش از پیش رونق خواهند گرفت. امیدواریم در آینده برای تهیه فنجان قهوه خود دچار مشکل نشویم.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود