ایده هایی برای تابلوهای راهنمائی و رانندگی در قرن ۲۱

علایم رانندگی نیز باید به تناسب تحول تکنولوژی، به روزرسانی شوند

ایده هایی برای تابلوهای راهنمائی و رانندگی در قرن ۲۱

به لطف فناوری های جدیدی که در سال های اخیر برای صنعت خودروسازی طراحی و تولید گشته و همچنین پیرو مشکلات پدید آمده در قرن ۲۱، از خشم حاصل از سنگینی ترافیک تا وابستگی کاربران امروز به نقشه گوگل، این طور به نظر می رسد که علائم راهنمایی و رانندگی باید به‌روز رسانی شده و متناسب با زندگی کنونی انسان ها طراحی گردند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که نخستین علائم راهنمایی در جاده ها را رومی ها اختراع نمودند. آنها با تراشیدن اشکال گوناگون بر روی سنگ ها و نصب آنها در مسیرهای رفت و آمد، به نمایش فاصله تا شهر رم می پرداختند.

هر چه علم و فناوری پیشرفت بیشتری نمودند، این علامت ها نیز تغییر یافته و پیچیده تر گشتند. اکنون نیز به دلیل ایجاد تحولات زیاد در زندگی بشر و دیجیتالی شدن آن، نیاز به تغییر کردن و اضافه شدن راهنماهای جاده ای به خوبی احساس می گردد.

به طور مثال، در سال های اخیر تولید ماشین های خودران (بدون راننده) افزایش یافته و این اتومبیل ها در حال حاضر در برخی از ایالت های آمریکا در خیابان های اصلی در حال تردد هستند. از این رو، باید نشانه ای برای هشدار به راننده ها در این رابطه که خودروهای رباتیک در این مسیر رفت و آمد می کنند، وجود داشته باشد.

پیرو موارد یاد شده در بالا، فرضیه هایی برای تولید علائم جدیدی برای راهنمایی و رانندگی منتشر گشته که به خوبی پاسخگوی نیاز انسان های مدرن و زندگی دیجیتالی آنهاست. برای مشاهده این کانسپت ها در ادامه مطلب با روزیاتو همراه باشید.

مراقب عابرانی که در حال ارسال / دریافت پیام هستند باشید

1

از آنجا که هر روز بر میزان وابستگی انسان ها به موبایل و گجت های همراه افزوده می گردد، شاید بد به نظر نرسد که علامتی در کنار خیابان ها نصب گشته و به راننده ها هشدار دهد که در این منطقه، عابرین پیاده در حال پیام خوانی هستند.

شما وارد منطقه ای می شوید که تحت پوشش نقشه گوگل نیست

2

قدیم ها هنگام سفر و رفتن به شهرها یا مناطق جدید، برای یافتن مسیرهای موردنظر از انواع نقشه های چاپی و کاغذی استفاده می شد. اما نسل امروز توان درک این برگه ها را ندارد و شاید حتی در مخیلاتش نیز نگنجد که چگونه می توان از یک تکه کاغذی که چند سال پیش چاپ و عرضه شده، مسیرهای درست را پیدا نمود.

این نسل به نقشه های آنلاین و به ویژه گوگل مپ وابستگی  شدید دارد و از این رو خوب است در مکان هایی که تحت پوشش مپ قرار ندارند، تابلوئی با همین مضمون نصب گردد تا راننده تکلیف خودش را بداند.

تابلوی هشدارِ نزدیک شدن به خیابان های در هم

3

در برخی از مناطق کلان شهرها، چندین خیابان بر روی یکدیگر ساخته شده و پل ها و اتوبان های متعددی نیز در اطراف آنها قرار دارند و این در هم تنیدگی موجب سردرگمی راننده ها می شود. از این رو، بهتر است پیش از ورود به چنین مناطقی، یک تابلوی هشدار نصب گردد و فرد خودش را برای رانندگی در چنین کلاف سر در گمی آماده نماید.

راننده های حواس پرت

4

در قدیم هیچ گونه وسیله ای برای حواس پرتی راننده ها هنگام راندن در جاده ها وجود نداشته، اما این روزها به واسطه وجود موبایل های همراه و تبلت و دوربین های دیجیتال، افراد در حین رانندگی کارهای دیگری نیز انجام می دهند که می تواند به ایجاد تصادف منجر گردد. از این رو لازم است در تمامی خیابان ها علامتی برای یادآوری حواس پرتی این روزهای راننده ها نصب گردد.

هشدار برای عصبانیت های جاده ای در خلال ساعات ۸ تا ۱۰ صبح

5

در ساعت های ابتدایی روز که تقریبا بیشتر مردم در حال رفتن به محل کار، مدرسه یا دانشگاه هستند به موجب سنگین بودن ترافیک تقریبا بیشتر راننده عصبی و خشمگین هستند. به همین جهت، خوب است یک تابلو در کنار خیابان های پرتردد نصب گشته و این مساله را به راننده ها یادآوری کند تا بلکه از میزان خشم خود کم کرده و آمار دعوا و خشونت های خیابانی کاهش بیاید.

هشدار برای حضور دوچرخه سوارها در تمام جهات خیابان

6

به دلیل افزایش تعداد علاقه مندان به استفاده از دوچرحه برای تردد در سطح شهر، تابلوئی برای هشدار حضور این افراد طراحی شده تا کسانی که قصد ورود به منطقه یاد شده را دارند، از این امر آگاه شده و با احتیاط بیشتری در آن خیابان ها رانندگی نمایند.

هشدار برای حضور ماشین ها در تمام جهات خیابان

7

این تابلو مخصوص دوچرخه سوارها طراحی شده که به آنها اعلام کند قرار است در میان انبوهی از اتومبیل های تولیدکننده دود و آلودگی حرکت نمایند.

گردشگران از سمت چپ حرکت کنند

8

از آنجا که در دنیای کنونی بیشتر مردم موبایل به دست در حال گرفتن سلفی از خود هستند، شادی بد به نظر نرسد که در محدوده های گردشگری شهر، تابلوهایی برای تعیین مسیر گردشگران نصب شود تا مثلا همگی آنها فقط از سمت چپ خیابان عبور کرده و مزاحم تردد خودروها نشوند.

نفس عمیق بکشید

9

تنها چاره برای مواقعی که در ترافیک های سنگین گرفتار شده اید، کشیدن نفس عمیق و حفظ خونسردی است. به این لحاظ که با حرص خوردن شما هیچ کاری از پیش نمی رود و با خشم و داد و بیداد نمی توانید موجب حرکت ماشین ها بشوید، پس بهتر است آرام باشید. استفاده از تابلوهایی راهنمایی و رانندگی که روی آن نوشته شده «نفس عمیق بکشید» شاید چندان هم غیرکاربردی نباشد.

هشدار! محلل تردد ماشین خودران

10

به منظور پیشگیری از هر نوع ترس و بروز واکنش های ناخواسته و خطرناک، بهتر است در ورودی خیابان هایی که ماشین های بدون راننده در آنجا رفت و آمد دارند، تابلویی نصب شده و این مساله را به راننده ها اعلام نماید.

تا ۸۰۰ کیلومتر بعدی هیچگونه ایستگاهی برای شارژ باتری وجود ندارد

11

همانند تابلوهای نمایش دهنده فاصله پمپ بنزین بعدی، خوب است برای ماشین های برقی و هیبریدی که هر روز بر تعدادشان افزوده می گردد نیز علامتی به همین مفهوم در خیابان ها نصب گردد.

ساعات اوج ترافیک افرادی که پیاده روی می کنند

12

در دنیای کنونی، مردم به دلیل داشتن مشغله های زیاد یا عموما صبح ها پیش از آغاز کار یا عصرها پس از پایان کارشان به پیاده روی و ورزش کردن می پردازند. از این رو بد نیست تابلوئی در مسیرهای تردد این افراد نصب شده و به راننده ها هشدار دهد که مثلا در ساعات ۶ الی ۷ صبح و ۱۸ الی ۲۰ بعدازظهر، مردم در حال پیاده روی هستند.

بدون نظر

ورود