۱۵ چشم انداز که رنگارنگ ترین های جهان اند

اکثر این زیبایی ها طبیعی است و تنها بخش کوچکی از آن توسط بشر دستکاری شده

۱۵ چشم انداز که رنگارنگ ترین های جهان اند

طبیعت به خود خود هراسی از تاثیرپذیری رنگ های متنوع ندارد. اماکن طبیعی که در این متن به بررسی آن خواهیم پرداخت، اگرچه بخش اصلی زیبایی های آن طبیعی است اما قسمتی از این شگفتی های رنگین نیز توسط بشر به آن افزوده شده است. اگر چه دستیابی و مشاهده چنین نقاطی بر سطح زمین، کار آسانی نیست اما این تصاویر قادر خواهند بود که قسمتی از این شگفتی را بر ما آشکار کنند.

دالُل، اتیوپی (Dallol, Ethiopia)

1

زمین های گرمابه ای شکل دالُل واقع در شمال شرق محدوده ارتا آل (Erta Ale) یکی از گرم ترین مناطق دورافتاده داناکیل دیپرشن (Danakil Depression)در کشور اتیوپی است. این منطقه دارای آتشفشان های فراوانی است که دهانه های آن در سطوح پایین زمین قرار گرفته اند. گدازه های داغ این آتشفشان ها با پرتاب شدن، پالتی از رنگ را در این منطقه به وجود آورده است و در این منطقه نمکی پوشیده شده از سولفور، پراکندگی حیرت انگیزی از رنگ های زرد را به وجود آورده است.

لیک هیلیر، استرالیا (Lake Hillier, Australia)

2

دریاچه های که تصویری از آدامس های بادکنکی صورتی را به وسعت ۲۰۰۰ فوت (۶۰۹.۶ متر) در بخش مرکزی این جزیره به وجود آورده، بزرگ ترین بخش مجمع الجزایر رچرچه (Recherche) در غرب استرالیا به شمار می رود. این جزیره دورافتاده با هواپیما یا کشتی از نزدیکی (Esperance) قابل دسترسی است. علت رنگ های صورتی پراکنده در این منطقه هنوز کاملا معلوم نیست اما آنچه تا کنون در این مورد دانسته شده، سطح آب در این منطقه و نیز باکتری های است که تولید رنگ های متنوع کرده است.

رودخانه کانیو کریستالس، کلمبیا (Caño Cristales River, Colombia)

3

از آن به “رنگین کمان مایع” (The Liquid Rainbow) و “رودخانه چهاررنگ” (The River of Five Colors) نیز یاد می شود. این رودخانه در فواصل ماه های ژوئن و نوامبر (تیر تا آبان ماه) خروشان شدنش را به ببیننده می نمایاند. زمانی که آب در سطح این رودخانه به حد کافی بالا می آید، پرتاب شدن جلبک های رنگی به اطراف همچون خون پراکنده می شود و تصویری از طیف های رنگی زیبایی از قرمز را شکل می دهد. بسیاری از تورهای تفریحی، این مکان را برای بازدید گردشگران پیشنهاد می دهند و این بخشی از پارک ملی سییِرا دِ لا ماکارِنا (Sierra de La Macarena) در منطقه مِتا (Meta) به شمار می آید.

دانکیسیا لندفُورد، ژانگیه، چین (Danxia Landform, Zhangye, China)

4

رنگ های زیبا و متنوع راه راه صخره های این منطقه که در استان گانسو (Gansu)چین واقه است، شهرت فراوان دارد. علت اصلی این رنگارنگی صخره ها، رنگ طبیعی خود صخره ها و مواد معدنی مربوط به میلیون ها سال پیش است.

تریس رایس فیلد، یائونیانگ، چین (Terrace rice fields, Yuanyang country, China

5

استخرهای آینه فام این منطقه که در ایالت یانان (Yunnan) چین واقع شده است، فضاهای فشرده اما دیدنی از این مکان را به نمایش در می آورد. اسلافی مردمی که به هانی ها (Hani) معروف هستند هزاران سال پیش این مزارع را با دست هایشان به اشکالی زیبا درآورده اند که به رنگ قرمز انعکاس پیدا می کند. رنگ های این زمین ها در فصول مختلف تغییر و انعکاس نور در شالیزارهای این منطقه در فصل تابستان، روبان هایی از رنگ های سبز را منعکس می کند.

چشمه گرند پریسماتیک، وایومینگ ایالت متحده آمریکا (Grand Prismatic Spring, Yellowstone National Park, Wyoming

6

بلندترین ارتفاع چشمه های آب گرم این منطقه، حدود ۹۰ متر و عمق آن در حدود ۵۰ متر است. در دمای ۱۸۸ درجه فارنهایت، دمای آب آبی رنگ مرکز این چشمه ها آنقدر داغ است که موجودی زنده ای قادر به دوام آوردن در آن نیست با این حال برخی باکتری ها و جلبک ها در کنار آن دیده می شوند. باکتری های علاقمند به گرما از خود رنگ های نارنجی رنگی را متصاعد می کنند که در کنار رنگدانه های زرد و قرمز طبیعی این منطقه، زیبایی جنون برانگیز را برای بیننده آن به وجود می آورد.

لوئوپینگ بازین، چین (Luiping Basin, Qujing Prefecture, China)

7

گل های زردرنگ کانُلا (canola)، همچون یک پتو تمامی سطوح زمین های این منطقه را پوشانیده است. هر سال و در فصل بهار، فستیوالی در این نقطه از جهان از گل های طلایی رنگ آن برگزار می شود.

زمین های گل، هُکایدُو، ژاپن (Flower fields, Hokkaido, Japan)

8

تمامی زمین های این منطقه پوشیده شده از گل است که قدم زدن در میان آنها، برای گردشگران جذابیت فراوانی دارد. عمده گل های این منطقه که در فواصل بهار تا پاییز قابل دیدن اند، لاله و  اسطوخودوس هستند.

چشمه ناترُون، تانزانیا (Lake Natron, Tanzania)

9

این چشمه که در مجاورت دره گریت ریفت (Great Rift) در تانزانیا قرار گرفته، آب آن به شدت شور و گرم است و این اصلا استقبال خوبی از گیاهان و جانوران این منطقه نیست. با این حال برخی از گونه های جانداران همچون فلامنکوها و تیلاپیاها در این مکان یافت می شوند. قرمزی متحیرکننده ای سطح آب این چشمه را تشکیل داده که وجود میکرو ارگان های داخل آب و درخشندگی آنها عامل اصلی این رنگ خیره کننده است.

انتِلُپ کنیون، آریزونا (Antelope Canyon, Page, Arizona)

10

انبوهی از رنگ های نارنجی و بنفش در کنار نورهایی که از سمت بالا به این دره های باریک برخورد می کنند، تمامی ماه های فصل تابستان را دراین مکان رنگارنگ کرده. سنگ های این ناحیه که روی زمین های نواجو (Navajo) واقع شده اند، مقصد گردشگری بازدیدکنندگانی است که در تورهای مسافرتی شان برنامه بازدید از این منطقه گنجانده شده است.

دریاچه بایکال آیس، سیبری، روسیه (Lake Baikal ice, Siberia, Russia)

11

این دریاچه، با عمق بیش از ۱.۶۰۰ متر، عمیق ترین دریاچه جهان به شمار می رود که البته نزدیک به ۲۰ درصد از ذخایر آب یخ نزده کره زمین را نیز دربردارد. زمانی که آب های این منطقه یخ می زنند، تصویری زیبا از ترکیب رنگ های آبی و سبز جواهرگون را به مناظر این منطقه می دهد.

ردبیچ، پنجین، چین (Red Beach, Panjin, China)

12خارج از شهر پنجین چین، در استان لیااُنینگ (Liaoning)، این منطقه زیبا که از نام علف های دریایی گرفته شده واقع است. این علف های رنگارنگ در فصل پاییز به حرکت در می آیند و زیبایی بیشتری را به این مکان می دهند.

سرزمین گل های لاله، لیسِ، هلند (Tuilip fields, Lisse, Netherlands)

13هر سال در فصل بهار انبوهی از مسافران برای دیدن گل های لاله، به این سرزمین سفر می کنند. در اواسط فروردین ماه، تا پایان اردیبهشت، این مکان شلوغ ترین روزهای خود را دارد. اوسط ماه آوریل (اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد) بیشترین مقدار گل در این ناحیه مشاهده می شود که گردشگران را مبهوت می کند.

کوه های سفید، نیوهمشیر، آمریکا (White Mountains, New Hampshire

14

درختان برگریز واقع در شمال شرقی ایالات متحده آمریکا، شگفتی از رنگ های متنوع را در فصل پاییز برای هر بیننده ای به وجود می آورد. گردشگرانی حتی آمریکایی که به این نقطه سفر می کنند هرگز شانس دیدن چنین مکانی را از خود نمی گیرند.

فلای گیسر، نوادا، آمریکا (Fly Geyser, Nevada

15

در ملکی شخصی و مکانی آرام در صحرای بلک راک (Black Rock Desert) در واشو نوادا (Washoe) این مکان رنگارنگ و عجیب واقع شده است. از آنجایی که دیدن آن برای عموم آزاد نیست، بسیار ناشناخته مانده است. مالک این منطقه گاهی اجازه می دهد که تورهای مسافرتی تنها از جاده از این ناحیه دیدن کنند. دخالت انسان در این منطقه باعث به وجود آمدن سوراخی زمین شناسی شد که آب گرم از داخل آن خارج می شود و آبشار زیبایی را نیز به وجود آورده است.

منبع: edition.cnn
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود