خط مرزی میان رفاه و فقر؛ نگاهی از بالا به آفریقای جنوبی

خط مرزی میان رفاه و فقر؛ نگاهی از بالا به آفریقای جنوبی

سرکوب و تبعیض نژادی سازمان یافته به مدت ۵۰ سال در آفریقای جنوبی حاکم بود. علی رغم این که اوایل دهه ۹۰ میلادی جریان های اجتماعی متفاوتی شکل گرفت و قوانین تغییر کردند، تفکر رژیم آپارتاید همچنان بر این کشور سایه انداخته و از زمین های کشاورزی برای مرز بندی میان نژاد ها استفاده می شود.

عکاسی به نام «جانی میلر» (Johnny Miller) با استفاده از دوربین هِلی شات تصاویر قابل تاملی از آفریقای جنوبی تهیه کرده و برای نخستین بار اختلاف های اساسی در این کشور را به تصویر کشیده است. دولت مرکزی با استفاده از این مرزها از دسترسی سیاه پوستان به مدارس، شغل های رده بالا و بخش شهری جلوگیری کرده و بر ثروت خود می اندوزد.

شما می توانید در ادامه این تصاویر شگفت انگیز را مشاهده نمایید.

کِیپ تاون با دیگر شهرها تفاوت دارد و بسیار زیبا به نظر می رسد؛ گویی دو دنیای متفاوت با یکدیگر ترکیب شده اند.

cape-town-is-a-city-like-no-other-its-incredibly-beautiful-miller-says-and-is-the-quintessential-south-african-blend-of-first-and-third-world-w600

افراد سیاه پوست هزاران سال است که از حقوق خود در این کشور محروم هستند. آپارتاید در سال ۱۹۴۸ میلادی قانون نژاد پرستی را به این کشور وارد کرد.

black-people-have-been-disenfranchised-in-the-country-for-hundreds-of-years-starting-in-1948-apartheid-protected-racism-under-the-law-w600

آپارتاید میان نژادهای مختلف افراد سیاه پوست نیز تفاوت قائل می شد. آن هایی که از مناطق شرقی «کِیپ» می آمدند و به زبان «ژوسا» (Xhosa) صحبت می کردند و همچنین مردمان بومی به بردگی گرفته می شدند، اما افرادِ با نژاد ترکیبی مانند اندونزیایی ها و ماداگاسکاری ها از این قاعده مستثنی بودند.

در سال های گذشته، دولت با توسل به زور مردم سیاه پوست را از مناطق روستایی بیرون نموده و آن ها را به بیرون از شهر هدایت کرده است. توسعه های جدید در شهر، مانع از اتحاد مردم با یکدیگر می شود.

pic-50

حکمرانی رژیم آپارتاید سالهاست به پایان رسیده و اثری از قانون های آن دیده نمی شود، اما بسیاری از افراد سیاه پوست همچنان در خانه های کوچکِ بیرون از شهر و مناطق ساحلی زندگی می کنند.

apartheid

مردم سفید پوست و ثروتمند در کرانه دریا، نزدیک کوه «تابل» و در حوالی مرکز شهر زندگی می کنند.

the-wealthy

به دلایلی خاص، گاهی اوقات ارتباطات بسیار کمی در مرکز زندگی افراد پردرآمد مشاهده می گردد.

interestingly

آقای میلر قصد دارد با استفاده از داده های سرشماری و نقشه های تهیه شده، مناطق مختلف را بر اساس قومیت، درآمد و زبان مورد استفاده طبقه بندی نماید.

miller-wanted-to-document-these-areas-he-used-a-website-that-turns-census-data-into-an-interactive-map-sorting-residents-by-race-income-and-language-spoken-w600

سرویس نقشه گوگل به این عکاس کمک نموده تا بتواند مناطق مناسب برای پرواز و فرود هلی شات را شناسایی کند. در کشور آفریقای جنوبی استفاده از این نوع دوربین ها منع قانونی ندارد، البته در صورتی که برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار نگیرند.

google-maps

اختلاف و تفرقه بسیار زیاد است و با این که از قبل چنین تصوری درباره این کشور وجود داشت، اما دوربین توانسته بسیار بهتر این مسئله را به تصویر بکشد.

the-results-are-incredible-i-knew-that-the-divisions-were-extreme-miller-says-but-i-didnt-realize-how-extreme-they-were-until-i-flew-overhead-w600

با استفاده از رنگ نیز می توان مناطق فقیر نشین را از مناطق ثروتمند تشخیص داد.

even-paint-color-serves-to-distinguish-between-the-haves-and-have-nots-w600

خلیجی که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، بین مناطق ذکر شده جدایی انداخته است.

this-golf-course-seems-out-of-place-sandwiched-between-neighborhoods-w600

تنها عکس برداری هوایی می تواند اختلافات طبقاتی گسترده در مناطق مختلف آفریقای جنوبی را به خوبی نشان دهد.

only-aerial-photography-could-capture-the-difference-in-density-between-the-slums-and-the-affluent-neighborhoods-w600

تصویر زیر به خوبی تفاوت منطقه «اَلِکساندرا» (Alexandra) (نلسون ماندلا آن را خانه خود می نامید) و «ساندتون» (Sandton) را نشان می دهد.

one-of-millers-favorite-images-shows-the-contrast-between-alexandra-a-township-that-nelson-mandela-once-called-home-and-the-manhattan-like-metropolis-of-sandton-w600

این تصاویر تاکنون توسط افراد بسیاری مشاهده شده و بازتاب های گسترده ای نیز به همراه داشته است.

his-photos-have-been-seen-by-hundreds-of-thousands-of-people-around-the-world-prompting-a-wide-range-of-reactions-including-some-bigoted-commentary-w600

مردم در خود نوعی ترس به همراه دارند؛ ترسی که دلیل مشخصی ندارد و بیشتر به خاطر زبان، رنگ و فرهنگ مختلف ایجاد شده و به نظر می رسد ریشه در تاریخ این کشور داشته باشد، اما همچنان می توان آن را تغییر داد.

people-are-f

آقای میلر با نهاد «Code For Africa» کاملا هماهنگ شده. این سازمان اطلاعات را دیجیتالی نموده و سپس آنها را ارائه می کند. بدین ترتیب از فناوری های مختلف در خبرنگاری استفاده می شود.

miller-has-teamed-up-with-code-for-africa-a-grassroots-organization-that-digitizes-and-releases-data-to-promote-the-use-of-technology-in-journalism-w600

وی امیدوار است بتواند مجموعه مناسبی برای علاقه مندان به عکاسی با دوربین هلی شات گردآوری کند.

he-hopes-to-form-a-community-of-drone-enthusiasts-w600

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود