خطرناک و دلهره آور؛ جانورانی که ترسناک ترین دهان ها را دارند

دهان هایی که هر کسی را به وحشت می اندازد

خطرناک و دلهره آور؛ جانورانی که ترسناک ترین دهان ها را دارند

وقتی صحبت از ترس و وحشت می شود، بیشتر افراد به یاد فیلم های خیالی درباره روح ها و جن ها می افتند. اما در دنیای واقعی نیز مواردی وجود دارند که می توانند شما را حیرت زده کنند. خورده شدن توسط حیوانات درنده مطمئنا راه دلخواه ما برای مردن نیست؛ به خصوص اگر دندان هایی تیز و برنده داشته باشند. در این مقاله قصد داریم جانورانی با ترسناک ترین دهان ها را مورد بررسی قرار دهیم، پس همراه ما باشید.

مارماهی

lamprey-jpg-1000x0_q80_crop-smart-w600

با این که مارماهی ها حیواناتی بدون آرواره هستند، اما دهان مکنده آن ها بسیار ترسناک به نظر می رسد. این آبزی با استفاده از دهانش به طعمه خود حمله می کند و تا زمانی که خون را احساس کند، توسط دندان هایش آن را گاز می گیرد. با این که گزارش های کمی درباره حمله آن ها به انسان وجود دارد، اما چنین اتفاقی بی سابقه نیست.

لاک پشت دریایی پشت چرم

leatherback-png-1000x0_q80_crop-smart-w600

ظاهرا دهان این موجود از شخصیت های فیلم جنگ ستارگان بر گرفته شده است. در دهان لاک پشت دریایی دندانه های زیادی به نام «پاپیل» مشاهده می شود. خبر خوب این است که آن ها تمایلی به خوردن مردم ندارند. لاک پشت ها از گلوی خاردار خود برای نوش جان کردن غذای محبوب خود «عروس دریایی» استفاده می کنند.

زبان ببر

tiger-tongue-jpg-1000x0_q80_crop-smart-w600

دلایل کافی و قانع کننده ای برای ترس از بزرگترین گربه سان کره زمین وجود دارد، اما تنها جثه و دندان های این موجود وحشتناک نیستند. آن ها زبان بسیار تیزی دارند که از خارهای متعدد پوشیده شده و می توانند به وسیله آن گوشت استخوان طعمه خود را لیس بزنند. بدون شک شما هیچ گاه دوست ندارید با چنین حیوانی رو به رو شوید.

ماهی پاکو

pacu-jpg-1000x0_q80_crop-smart-w600

نگاه کردن به دهان این ماهی ما را به یاد خودمان می اندازد. پاکو از نسل ماهی های «پیرانا» است و با استفاده از دندان های انسان گونه خود، دانه هایی که به درون آب افتاده را می شکند.

اسب آبی

hippo-jpg-1000x0_q80_crop-smart-w600

با این که اسب های آبی گیاه خوار هستند، اما یکی از ترسناک ترین دهان ها را در اختیار دارند. آن ها تنها برای ترساندن دیگر جانوران خمیازه نمی کشند.  این موجودات غول پیکر بیش از حیواناتی مانند شیر، فیل، پلنگ، بوفالو و کرگدن به کشتن انسان ها شهرت دارند.

کوسه دیو شکل

goblin-jpg-1000x0_q80_crop-smart-w600

ظاهر این موجود، به طور حتم شما را به یاد مخلوقات عجیب فیلم «بیگانه» می اندازد. آن ها می توانند آرواره های خود را تا حد زیادی باز کنند و تقریبا به جلوی نوک نیزه مانندشان برسانند.

بوزینه ها

14826796171_b27659545b_k-jpg-1000x0_q80_crop-smart-w600

ظاهر این پستانداران رنگارنگ بیشتر به حیوانات بامزه شباهت دارد.، اما هنگامی که آن ها دهانشان را باز می کنند، همه چیز تغییر می کند. دندان های بلند بوزینه ها به قدری تیز هست که حتی پلنگ ها هم از آن دوری می کنند. این دندان ها برای تهدید دیگر جانوران استفاده می شود و اگر حیوانی بیش از حد نزدیک گردد، طعم آن ها را خواهد چشید.

مارماهی دهان گرد

hagfish-jpg-1000x0_q80_crop-smart-w600

این موجود یکی از عجیب ترین و ترسناک ترین دهان ها را در اختیار دارد. دو ردیف دندان همانند شانه بر روی صفحات غضروفی قرار گرفته اند و به راحتی می توانند گوشت طعمه را پاره کنند. مارماهی دهان گرد به لانه طعمه های خود حمله کرده و آن ها را به دام می اندازد.

ماهی خون آشام

vampire-fish-jpg-1000x0_q80_crop-smart-w600

با نگاه کردن به دهان این ماهی می توان به علت نام گذاری آن پی برد. دندان های نیشی که از لثه پایین بیرون آمده اند، بیش از ۱۵ سانتیمتر طول دارند. نوع خاص جمجمه ماهی خون آشام از آسیب دیدن جانور به وسیله این دندان ها جلوگیری می کند. آن ها معمولا به طعمه های بزرگ حمله ور نمی شوند، با این حال بهتر است از آن ها دوری کنید.

منبع: mnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود