چگونه یک اینستاگرامر عالی باشیم

راهکارهایی برای استفاده بهتر از اینستاگرام

چگونه یک اینستاگرامر عالی باشیم

اینستاگرام یکی از بهترین اپلیکیشن‌های به اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو به شمار می‌رود که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می‌نمایند. در این اپ می‌توان نگاه خود به دنیا را در قالب عکس یا ویدئوهای ۶۰ ثانیه‌ای با دیگران سهیم شد. اما برای اینکه تصاویر موردنظر شما همان زیبایی که مدنظرتان هست را به مخاطب القا نماید، بد نیست با برخی از ترفندهای لازم در این زمینه آشنا شوید.

پیرو همین امر، ما چندین راهکار کلی اما کاربردی در این رابطه را به نقل از افراد موفق در این حوزه برایتان نقل نموده‌ایم و امیدواریم که شمارا در راستای تحقق هدفتان یاری برسانند.

بیاموزید که نگاهی متفاوت به پیرامون خود داشته باشید

1-w900

همه ما محیط اطراف خود را به شکل تقریبا مشابه می‌بینیم و زاویه دیدمان تا حد زیادی مشترک است. اما اینستاگرام کمک می‌کند تا دنیا را به شکلی دیگر هم تماشا کنیم. در همین راستا، اینستاگرامری به نام Paul Octavious  با بیش از ۵۰۲ هزار فالوئر اعتقاد دارد که برای گرفتن یک تصویر عالی، بهتر است از یک سوژه چندین بار عکس بگیرید. این کار موجب می‌شود تا در هر مرتبه زاویه جدیدی از آن سوژه را کشف کرده و نگاه متفاوت‌تری به موضوع داشته باشید.

به دنبال تقارن باشید

2-w900

یکی از اینستاگرامرهای موفق به نام Pei Ketron با بیش از ۸۳۴ هزار دنبال کننده، بیان داشته که ایجاد تقارن و برش صحیح تصاویر کار ساده‌ای نیست. برای این منظور لازم است خود را در میانه‌ی کادری که موردنظرتان است قرار داده و مطمئن شوید تمامی خطوطی که در منظره یاب دوربین یا موبایل می‌بینید، صاف و مستقیم هستند و وقتی قرار است به‌صورت مربعی کراپ شود، دچار نقصان نخواهد شد. البته در مواقعی که خطوط، آن‌طور که می‌خواهید صاف نیستند، می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر کمک بگیرید.

عکس‌ها را کم‌نور کنید

3-w900

در این رابطه یکی دیگر از هنرمندان موفق و پرطرفدار در اینستاگرام موسوم به Chris Ozer با بیش از ۵۷۰ هزار فالوئر بیان داشته که: «من در بیشتر تصاویری که با آیفون خود به ثبت می‌رسانم، سعی می‌کنم نور عکس‌ها را کاهش دهم زیرا زمانی که نور زیاد باشد جزئیاتی همانند ترکیب ابرها در آسمان دیده نمی‌شود.»

عکاسی را به چشم یک ورزش روزانه نگاه کنید

4-w900

هنرمندی به نام Philip Park با بیش از ۳۴۲ هزار فالوئر در اینستاگرام بیان داشته که می‌توان به عکاسی همچون یک ورزش یا تمرین بدنیِ روزانه نگاه کرد. او در شرح این ادعا اظهار داشته: «زمانی که به‌موجب مشغله کاری فرصت کافی برای عکاسی ندارم، از مسیرهایی به محل کار خود می‌روم که چشم‌اندازهای طبیعی زیباتری دارند. خوشبختانه در مسیر من پارک و رودخانه‌ای زیبا قرار دارند که با عکس گرفتن از گوشه‌کنار آن‌ها گویا تکلیف روزانه خود را به انجام رسانده‌ام. حتی از زمان ناهار نیز برای عکاسی با موبایل خود استفاده می‌کنم.»

از خودتان پرتره بگیرید، نه سلفی

5-w900

بااین‌همه فیلترهای اصلاح‌کننده‌ی خوبی که در اینستاگرام وجود دارد، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده عالی تولید نمایید که یکی از انواع آن‌ها، ثبت پرتره از خویش است. در همین راستا، Martin Reisc با حدود ۳۸ هزار فالوئر در اپلیکیشن موردبحث با ابزارهای ساده‌ی موجود در این نرم‌افزار، عکس‌های بسیار زیبایی در این سبک خلق می‌کند.

وی در این رابطه بیان داشته: «برای گرفتن عکس‌هایم ترجیح می‌دهم در فاصله دوری از دوربین قرار داشته باشم. سلف تایمر را روی ۳۰ ثانیه تنظیم نموده و با سرعت خود را به نقطه‌ای که علامت زده‌ام می‌رسانم و سپس ژستی که در ذهنم هست را گرفته و عکاسی صورت می‌گیرد.»

روی ترکیب‌ها و بافت‌ها تمرکز کنید

6-w900

برای این آیتم نیز پیشنهاد یکی دیگر از اینستاگرامرهای موفق به نام Dan Cole با بیش از ۴۴۷ هزار فالوئر را برایتان انتخاب نموده‌ایم که اعتقاد دارد ترکیب مواد موجب نوازش چشم می‌شوند. او در این رابطه بیان داشته: «من برای بافت و ترکیب ارزش بسیاری قائل هستم و به همین لحاظ سعی می‌کنم با دوربین یا موبایل خود این موارد را به ثبت رسانده و با دیگران به اشتراک بگذارم. برای این منظور می‌توانید از قانون یک‌سوم استفاده کرده و به تصویر خود قدرت بیشتری ببخشید.»

عکس‌های چندتایی

7-w900

هرکجا که می‌روید در گرفتن عکس خساست به خرج ندهید و تا می‌توانید از چشم‌اندازها و سوژه‌های موردنظرتان عکس‌بردارید تا بعدها سر فرصت، بهترین و مناسب‌ترین‌ها را از میان بقیه جدا کنید. Anthony Danielle با بیش از ۱۸۷ هزار فالوئر در اینستاگرام نیز همین پیشنهاد را دارد و در این رابطه گفته: «من هرجائی که بروم دست‌کم ۳۰ تا ۵۰ عکس می‌گیرم و شاید ۴ یا ۵ عدد از آن‌ها را در اینستاگرام با بقیه به اشتراک بگذارم. از اینکه بتوانم از لنز دوربین خود دنیا را به بقیه نشان دهم خوشحالم. با تکرار این امر به‌تدریج متوجه خواهید شد که سبک ویژه خود را در عکاسی پیدا نموده‌اید.»

به موبایل خود لنز اضافه کنید

8-w900

برخی از اسمارت‌فون‌ها همانند آیفون قابلیت اتصال لنز رادارند و با کمک این ابزار جانبی می‌توانید جزئیات بیشتری را به ثبت برسانید. در این باب، Monica Rubalcava  با حدود ۲۷۴۰۰ فالوئر گفته: «هنگامی‌که عکس‌های ماکرو ثبت می‌کنم، از اپلیکیشن دوربین خودِ موبایل استفاده می‌نمایم زیرا سریع و راحت است. اما برای گرفتن عکس‌های تقریبا حرفه‌ای‌تر لنزهای اکسترنال گزینه‌های مناسب‌تری به‌شمار می‌رود زیرا به کمک آن‌ها برای نزدیک شدن به سوژه، دیوایس خود را نیز از مواجهه با هر نوع مشکلی محافظت کرده‌اید.»

منبع: popsugar
بدون نظر

ورود