«مورچه خوارهای پولک دار» سرانجام تحت حفاظت قرار می گیرند [تماشا کنید]

«مورچه خوارهای پولک دار» سرانجام تحت حفاظت قرار می گیرند [تماشا کنید]

«پانگولین» تنها پستانداری است که بر روی پوست خود پولک دارد. این حیوان زیبا که با نام «مورچه خوار پولک دار» نیز شناخته می شود، اندازه ای بسیار کوچک دارد و زیبایی آن می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. به علت زیبایی و کمیاب بودن «پانگولین»، افراد سودجو هموار در تلاش بودند آن را قاچاق کنند. به همین دلیل لقب «بیشترین حیوانی که به صورت غیر قانونی خرید و فروش می شود» به او اختصاص یافته است. قبل از پرداختن به خبر منتشر شده، بهتر است اندکی بیشتر با این جانوران بانمک آشنا شویم.

dqhvynvvmjujrukf4s7b-w600

پولک های موجود بر روی پوست «پانگولین» ها از جنس کراتین هستند. نام آن ها از زبان مالایی گرفته شده و به معنای «جمع شونده رو به بالا» است. این جانوران در مناطق گرمسیری آفریقا و آسیا زندگی می کنند و اغلب شب هنگام بیرون می آیند. «پانگولین» ها از حشرات تغذیه می کنند و برای یافتن آن ها از حس بویایی قوی خود بهره می گیرند. آن ها هنگام خوابیدن، رو به بالا حمع شده و به شکل گلوله در می آیند. پوست این جانوران به حدی قویست که تنها گربه سانان بزرگ و کفتارها می توانند به آن نفوذ کنند.

پولک های «پانگولین» در ساخت داروهای سنتی چین کاربرد دارد و به همین دلیل ارزش بالایی برای آن ها در نظر گرفته می شود. گوشت این حیوان نیز به عنوان غذایی لوکس در کشورهای چین و ویتنام سرو می گردد.

بر اساس گزارش ها، در فاصله زمانی سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۵ میلادی، حداقل ۱۵۳,۴۳۴ مورد تجارت «پانگولین» به ثبت رسیده است. بهتر است نگاهی تصاویر و ویدیویی که در ادامه قرار داده شده داشته باشیم و حفاظت از این حیوانات را جشن بگیریم.

mdcu5usrsaatuh6zwh55-w600

hvbwfhw6gh0zdg96hfrj-w600

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود