رژیم لاغری بسیار سلامت ۷ روزه؛ بدون حذف شکلات و برای همه [روز پنجم]

تابوله توت فرنگی چیست؟

رژیم لاغری بسیار سلامت ۷ روزه؛ بدون حذف شکلات و برای همه [روز پنجم]

تا کنون روزهای اول، دوم، سوم و چهارم از رژیم ۷ روزه ای که بسیاری از سلبریتی ها هم از آن استفاده می کنند را با تمام سختی هایی چون تهیه مواد غذایی و گرسنگی های احتمالی، به پایان رساندید. می توانید برای اطلاع بیشتر از جزئیات این رژیم به روز اول مراجعه کنید تا درک بهتری از آنچه در این نوشته ها می خوانید داشته باشید. اکنون با روز پنجم این رژیم ما را همراهی کنید.

روز پنجم

دو وعده از نوشیدنی های سبزرنگ استیرفودی

و دو وعده غذای استیرفودی

تابوله توت فرنگی 

1

۵۰ گرم گندم سیاه

یک قاشق غذاخوری زردچوبه

۸۰ گرم آواکادو

۶۵ گرم گوجه فرنگی

۲۰ گرم پیاز قرمز

۲۵ گرم خرما که هسته آن خارج شده

یک قاشق غذاخوری کیپر (برای آشنایی با این ماده می توانید به روز دوم همین رژیم مراجعه کنید)

۳۰ گرم جعفری

۱۰۰ گرم توت فرنگی

یک قاشق غذاخوری اضافه تر روغن زیتون

نصف یک لیموترش

۳۰ گرم از برگ یک سبزی سبز رنگ (در روزهای گذشته هم نوعی سبزی انگلیسی به نام  rocket در دستور مواد لازم بود که این ۳۰ گرم هم شامل همین نوع سبزی است که می توانید با همان میزان از یک سبزی دیگری که به آسانی در دسترس است جایگزین کنید)

۱- با کمک گرفتن از دستور پخت گندم سیاه که بر روی جعبه آن وجود دارد، گندم ها را با زردچوبه بپزید. آب کش کنید و اجازه دهید، خشک شود.

۲- به خوبی آواکادو، گوجه فرنگی، پیاز قرمز، خرماها، کیپرها و جعفری را با هم مخلوط کرده و به گندم های سیاه پخته شده اضافه کنید.

۳- توت فرنگی را قطعه قطعه کرده و به آرامی با سالاد ترکیب و به آن روغن زیتون و آب لیمو اضافه کنید. مواد را روی سبزی هایی که جایگزین  rocket کرده اید، سرو کنید. 

ماهی کاد خوابانده شده در میسو

2

(میسو یک ترکیب ژاپنی است. توصیه می شود زمانی که دسترسی به آن آسان نیست و مقدار زیادی از آن هم در ترکیبات لازم نیاز نیست با کنجد جایگزین شود، بنابراین از دیدن نام غذا گمان نکنید که امکان تهیه آن برای تان وجود ندارد)

مواد لازم

۲۰ گرم میسو یا کنجد

یک قاشق بیشتر از همیشه روغن زیتون

۲۰۰ گرم فیله ماهی کاد بدون پوست

۲۰ گرم پیاز قرمز مثل همیشه خرد شده

۴۰ گرم کرفس قطعه قطعه شده

یک حبه سیر که به خوبی خرد شده

کمی چیلی خرد شده

یک قاشق زنجبیل تازه که به خوبی خرد شده

۶۰ گرم لوبیا سبز

۵۰ گرم کلم خرد شده

۳۰ گرم گندم سیاه

یک قاشق غذاخوری زردچوبه

یک قاشق غذاخوری دانه کنجد

۵ گرم جعفری که کاملا خرد شده

یک قاشق غذاخوری تاماری با سویا سُس

۱- فر را به دمای ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد برسانید.

۲- گنجد ها را با یک قاشق روغن ترکیب کنید و روی فیله ماهی ها مالیده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت در اصطلاح رایج داخل آن بخوابد. مواد را به سینی فِر منتقل کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر بمانند.

۳- در همین حال روغن باقی مانده را در داخل یک ماهی تابه بریزید و گرم کنید. پیازها را داخل آن ریخته و به مدت چند دقیقه با کرفس، سیر، چیلی، زنجبیل، لوبیا سبز و کلم تفت دهید. تا جایی این کار را انجام دهید که کلم کمی نرم شود و سپس کمی آب به آن اضافه کنید تا به نرم شدن کلم ها کمک کرده باشید.

۴- بر طبق دستور العمل روی جعبه گندم های سیاه آن را با زردچوبه بپزید. دانه های گنجد، جعفری و تاماری یا سویا سُس را به آن اضافه کنید تا سرخ شوند و سپس این مواد را با سبزیجات و ماهی سرو کنید.

نوش جان

منبع: thesun
بدون نظر

ورود