نگاهی به فضاهای داخلی اقامتگاه های شخصی ملکه انگلستان و خانواده سلطنتی این کشور

«تونی بلر» از تجربه خود از حضور در کاخ شخصی ملکه می گوید

نگاهی به فضاهای داخلی اقامتگاه های شخصی ملکه انگلستان و خانواده سلطنتی این کشور

خانواده سلطنتی، با اختصاص بودجه ای در حدود ۳۶۵ میلیون پوند برای نوسازی کاخ «باکینگهام»، با انتقاد شدیدی مواجه شدند. بی شک این مکان به عنوان یکی از نمادهای ملی کشور انگلستان به شمار می آید و به یکی از مقاصد گردشگری برای میلیون ها گردشگر تبدیل شده است. پرداخت کنندگان مالیات های سنگین در این کشور با شنیدن این خبر که نوید این را می داد که مالیات های پرداخت شده توسط آنها به بهترین نحو مورد استفاده قرار گرفته، متعجب شدند.

بر اساس آمار و ارقام بدست آمده در هفته گذشته توسط «ساندی تایمز ریچ لیست» دارایی های ملکه انگلستان که شامل املاک و هلیکوپتر وی، چیزی در حدود ۳۴۰ میلیون پوند تخمین زده شد.

او زمین های بسیاری نیز دارد و مالک شخصی املاکی به نام «دوچی لنکستر» نیز است. این املاک نواحی ای در مرکز شهر لندن، مناطقی روستایی در اطراف همین شهر و نیز ویلز را شامل می شود.

در مورد سایر دارایی های او چه می توانیم بگوییم؟ البته که او صاحب قانونی «کرون استیت» نیز است که اکنون یک کمپانی شخصی به شمار می رود و ۱۵ درصد سودش عاید ملکه می شود. ارزش این کمپانی چیزی در حدود ۱۱.۵ میلیارد پوند تخمین زده شده.

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، ملکه انگلستان دارایی های فراوانی دارد اما این طور نیست که هر زمان که بخواهد بتواند آنها را بفروشد.

املاک اصلی او به ۴ بخش تقسیم می شود که دو تای آن اقامتگاه های خصوصی هستند که از پدرش «جورج ششم» به او به ارث رسیده است. ۶ خانه باشکوهی که در ادامه این نوشته آنها را با هم مرور خواهیم کرد، مکان هایی هستند که ملکه انگلستان بیشترین زمان خود را در آنها می گذراند.

با هم خانه های سلطنتی ملکه را به همراه تصاویری باشکوه از آنها مرور می کنیم:

1
کاخ باکینگهام در لندن که املاک  Foxtons  ارزش ۲.۲ میلیارد پوندی را برای آن تخمین زده. ملکه می تواند به مبلغ ۵۶۵/۰۰۰ پوند در هفته این مکان را اجاره بدهد.
2
به نظر می رسد که با انجام نوسازی ارزش این کاخ افزایش نیز پیدا کرده باشد.  حدود ۳۶۹ میلیون پوند برای این کار هزینه شده.
3
قصر «ویندسور» در برکشایر انگلستان. این کاخ باشکوه در قرن یازدهم میلادی و تحت نظارت ویلیام مبارز ساخته شد. این قصر طویل ترین کاخ مسکونی در سراسر اروپا به شمار می آید. ملکه بیشتر تعطیلات خود را در این مکان می گذراند.
4
ملکه، ماه گذشته، از پرتره خود که توسط هنرمندی به نام «هنری وارد» کشیده شده بود در کاخ «ویندسور» رونمایی کرد. این کار به منظور بزرگداشت حمایت های طولانی مدت ملکه از صلیب سرخ بریتانیا انجام شد.
5
کاخ «هولی رودهَوس» در ادینبرگ اسکاتلند. این مکان اقامتگاه رسمی ملکه در اسکاتلند به شمار می رود. همچنین در این قصر، «مری» ملکه اسکاتلند، مراسم دوبار ازدواج خود را برگزار کرد.
6
در سال ۲۰۱۰ میلادی، «پاپ بندیکت شانزدهم» با ملکه در قصر ادینبرگ ملاقات کرد. این نخستین باری بود که پاپ از بریتانیا دیدن می کرد.
7
قصر «هیل بوروک» در کاندی دوند در شمال ایرلند. این کاخ اقامتگاه رسمی ملکه در هنگام حضور او در ایرلند به شمار می رود. البته این مکان بعد از جنگ استقلال ایرلند و زمانی که دیگر ملکه در اقامتگاه سلطنتی در دابلین حضور پیدا نمی کند، اقامتگاه وی گردیده.
8
زمانی که یکی از اعضای پارلمان حذب کارگر به نام Mo Mowlam این کاخ را به روی عموم گشود، تاریخ جدیدی را رقم زد. وی این کار را علی الرغم مخالفت های IRA انجام داد. برای حفظ امنیت بیشتر، شیشه های ضدگلوله در این کاخ تعبیه شده.
9
ملک شخصی؛ «خانه ساندرینگهام» در نورفولک انگلستان. زمانی که این کاخ در سال ۱۸۶۲ میلادی توسط ملکه ویکتوریا خریداری شد، به اموال شخصی خانواده سلطنتی بدل گردید.
10
ملک مورد علاقه ملکه که در هنگام کریسمس و سال نو میلادی در آن به سر می برد، «ساندرینگهام» است. در واقع این مکان محلی است که ملکه در آن خطابه معروف سالانه خود را ایراد می کند.
11
ملک شخصی؛ کاخ «بالمورال» در «ابردین شایر» اسکاتلند. ۵۰ خدمه به صورت تمام وقت، به کارهای حیوانات خانگی این کاخ از جمله کره اسب ها، گوزن ها و گاوهای «هایلند» اشتغال دارند.
12
ملکه ، در تعطیلات آخر هفته پذیرای نخست وزیر وقت کشور خود در «بالمورال» است. آنها در اتاق نشیمن این کاخ به بازی دعوت می شوند. «تونی بلر» این تجربه را «آمیزه ای جذاب از یک سورئال با وضعیتی کاملا نامعمول» می داند.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود