از اسب سواری تا استنفورد با فرزند ارشد غول نرم افزار جهان؛ آنچه دختر بیل گیتس به ما می آموزد

از اسب سواری تا استنفورد با فرزند ارشد غول نرم افزار جهان؛ آنچه دختر بیل گیتس به ما می آموزد

کتاب معروفی در عرصه کسب و کار خلاق، توسط دکتر اچ مک کورمک در قرن بیستم منتشر شده بود به نام: آنچه دانشگاه هاروارد به شما نمی آموزد. این کتاب از زمان انتشار تا کنون، به ده ها زبان ترجمه شد و میلیون ها نسخه از آن به فروش رفته است.

در کتاب WHAT THEY STILL DON’T TEACH YOU AT HARVARD UNIVERSITY که از معروف ترین کتابهای روانشناسی و کسب و کار در دهه های اخیر به شمار می رود، دکتر کورمک به ما می گوید چه چیزهایی در زندگی و کار اهمیت فراوانی دارد که حتی در برترین دانشگاه کره زمین هم نمی توان فرا گرفت.

امروز، زندگی یک دختر بچه میلیاردر، درس هایی به ما می دهد که تا حدودی، به بخشی از آنچه کورمک در کتاب رویایی اش به آن اشاره کرد، دلالت می کند. اهمیت سادگی، اهمیت فروتنی، اهمیت تمرکز بر استعداد به جای پول پدر و خیلی چیزهای دیگر.

میلیاردرهای جهان که معمولاً نام آنها در فهرست نشریه فوربس منتشر می شود، از جمله سلبریتی های روزگار امروز هستند که اقدامات آنها در جامعه و همچنین سبک زندگی خود و فرزندانشان، در کانون توجهات گسترده رسانه ها قرار میگیرد.

خیلی ها علاقمند هستند که بدانند فرزندان میلیاردهای جهان، چگونه زندگی میکنند، کجا درس میخوانند، علایقشان چیست و به طور کل، چگونه روزگار را سپری می کنند. در گزارش امروز روزیاتو، شما را با بخشی از سبک زندگی جنیفر کاترین گیتس، دختر بیل گیتس، موسس مایکروسافت آشنا میکنیم.

داستان جنیفر

جنیفر کاترین گیتس (Jennifer Katharine Gates)، متولد آوریل ۱۹۹۶ میلادی در شهر واشنگتن ایالات متحده آمریکا، فرزند ارشد بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و میلیاردر ترین شهروند کره زمین محسوب می شود. برادرش راری (Rory) هفده ساله و خواهرش فوئبه (Phoebe) چهارده سال دارد و به همین خاطر، او بزرگ ترین فرزند غول نرم افزار جهان به شمار می رود. ورزش، انسان شناسی و زندگی غیر تجملاتی، بخشی از سبک زندگی وی محسوب می شود.

او که در خانواده معروف گیتس ها زندگی میکند، با وجود ابراز علاقه های فراوان، تا کنون ازدواج نکرده است و طبق اعلام بورنیچ، ۲۰ میلیون دلار ثروت دارد که مستقیم از طرف پدر، به ایشان اهدا شده.

مادر و پدر جنیفر (بیل و ملیندا) در سال  ۱۹۹۰ میلادی با یکدیگر ازدواج کردند و پس از بازنشستگی گیتس از مایکروسافت و جایگزین شدن استیو بالمر به جای وی (و بعدها سکان داری یک هندی)، بخشی از ثروت افسانه ای غول نرم افزار جهان وارد موسسه ای به نام Bill & Melinda Gates شد که اکنون، بزرگ ترین موسسه خیریه جهان محسوب می شود.

بیل و ملیندا ظرف ۲ دهه اخیر، میلیاردها دلار صرف توسعه بهداشت و آموزش در مناطق کم تر توسعه یافته جهان به خصوص شرق آسیا، مناطق غربی و مرکزی آفریقا و جنوب آمریکا کردند و به همین خاطر، خانواده گیتس را باید یکی از نیکوکارترین خانواده های جهان در قرن بیست و یکم دانست. رفتار سازمانی خاصی که گویا در آینده از طریق سه فرزندشان هدایت خواهد شد.

g10
بیل و ملیندا ، پدر و مادر جنیفر

البته وارن بافت، اسطوره میلیاردر بورس بازهای آمریکا از چند سال پیش، با اعطای میلیاردها دلار از ثروت خود، به جرگه خانواده نیکوکار گیتس پیوست. برای همین، جنیفر کاترین از زمان کودکی، به همراهی پدر و مادرش، بارها در سفرهای نیکوکاری آنان در سراسر جهان حضور پیدا کرد و تا کنون با رسانه های مختلف جهان از زندگی شخصی اش گفته است.

از اسب سواری تا استنفورد

مادر جنیفر (ملیندا) قبلاً گفته بود که کنترل دقیقی بر روی اوضاع تحصیل و زندگی فرزندان میلیاردر معروف سیلیکون ولی دارد و این نظارت بر روی جنیفر که فرزند ارشد آن ها به شمار می رود، بیش از سایرین است.

خانم جنیفر، بر اساس اطلاعاتی که سایت دانشگاه استنفورد آمریکا منتشر کرده است، در رشته کارشناسی بیولوژی انسانی مشغول به تحصیل است. وی، به واسطه پدر میلیاردر و بسیار معروفش، همواره زیر ذره بین رسانه های آمریکایی بوده و به همین خاطر، صدها هزار صفحه درباره کارها و فعالیت هایش ایندکس شده است.

g9
تصویر دختر بیل گیتس و اسب محبوب مشکی چند میلیون دلاری او

جنیفر قبلاً گفته بود که عاشق رشته کارشناسی بیولوژی انسانی بوده و از اینکه دروس کلاس های مربوطه سبب شده تا انسان و کودکان و نقش آنها در جامعه را بیشتر درک کند، احساس خوشحالی می کند.

جینفر اکنون بخشی از زمان هفته را پس از اتمام کلاس هایش در استنفورد، مشغول اسب سواری است و قصد دارد تا یکی از بزرگان Grand Prix در آینده ای نزدیک شود.

وی، در مصاحبه با شبکه HorseNetwork در اکتبر ۲۰۱۶ میلادی گفته بود که پدرش، هیچ نقشی در فعالیت های کامپیوتری وی در خانه و مدرسه و دانشگاه ندارد و اگر رایانه اش با مشکلی رو برو شود، خودش تلاش میکند تا آن را بر طرف کند و پدرش، تا کنون برای یادگیری رایانه به وی کمکی نکرده است.

خانم جنیفر، عاشق اسب سواری بوده و به همین خاطر، در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی، به همراه دختران استیو جابز، مایکل بلومبرگ و استیون اسپیلبرگ، در مسابقه پرش با اسب که در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار شد، شرکت کرد. در سال ۲۰۱۲ میلادی بود که دیلی میل خبر داد که بیل گیتس، ۱ میلیون دلار به دختر ارشدش برای حضور در رقابت های اسب سواری پرداخت کرد.

گفته می شود که اسبی که جنیفر در این رقابت ها از آن استفاده کرد، ۱۸ میلیون دلار قیمت داشت که در مزرعه Rancho Santa Fe در کالیفرنیا آمریکا پرورش یافته بود. بیل گیتس، یکی از عاشقان اسب سواری بوده و به همین خاطر، تا کنون ده ها میلیون دلار برای خرید و آموزش اسب سواری هزینه کرده است.

در تصویر زیر، او را به همراه دختر همیشه خندانش در مسابقات Longines Masters که در لس آنجلس برگزار شده مشاهده می کنید.

g2
تصویر جنیفر کاترین، دختر بیل گیتس در مسابقات پرش با اسب لس آنجلس ۲۰۱۵

جالب است که بدانید، Eve Jobs، دختر ارشد استیو جابز، از جمله رقبای اصلی جنیفر کاترین در رقابت های اسب سواری آمریکا به شمار می رود و او نیز همچون وی، عاشق اسب سواری حرفه ای با اسب های گران قیمت و نژادهای اصیل است.

g3
تصویر جنیفر کاترین در حال اسب سواری در رقابت های لانجینز آمریکا
g5
لباس اسب سواری جنیفر
g6
گیتس و دخترش

طبق اعلام نشریه مترو، جنیفر و خواهر و برادرش، میراث دار ثروت ۷۰ میلیارد دلاری بیل گیتس خواهند شد که به همین دلیل، نام این سه تن را در دهه آینده بیشتر خواهیم شنید. اما طبق گفته گیتس به ITV، سه فرزندش از اینکه ثروت افسانه ای پدرشان در راه کمک به فقیر ترین مردم جهان هزینه شود، ابراز رضایت کردند.

g7
جنیفر و خانواده اش در سن ۱۴ سالگی

گیتس قبلاً به رسانه ها گفته بود که میراث او برای فرزندانش، ثروت نجومی او نخواهد بود که از راه علم و فناوری در مایکروسافت بدست آمده است. بلکه، تحصیلات عالی و تبدیل شدن به یک محقق و شهروندی فرهیخته، اولویتی است که میلیاردر ترین شهروند کره زمین برای سه فرزندش ترسیم کرده است.

g4
تصویر ریچل لی کوک، که برخی گمان می کنند او دختر بیل گیتس است

جالب است که بدانید، گیتس به این موضوع قبلاً اشاره کرده بود که آنها بر اساس تلاش خود، در صورتی که علاقمند باشند، جایی در مایکروسافت خواهند داشت اما باید تلاش کرده تا برای خود، کسب و کاری خلاق، دست و پا کنند. گیتس در کتاب کسب و کار بر بال اندیشه بر این موضوع تصریح کرده بود که لطف پدر و مادر به فرزندانشان، بخشش مبلغ زیادی ثروت نیست.

g8

آنچه جنیفر به ما می آموزد

۱- وی عاشق اسب سواری است. در حالی که میتوانست همانند برخی از فرزندان میلیاردرهای قرن بیستم، خلبان جت جنگی یا هواپیمای مسافربری شخصی شود.

۲- او به عنوان فرزند ارشد غول نرم افزار جهان که گسترش فناوری اطلاعات در قرن بیستم، مدیون همکاری او با ووزنیاک و جابز و دیگران بود، در رشته ای کاملاً متفاوت با ICT فعالیت می کند. فعالان کارآفرینی ایران، از این رفتار گیتس برای آزاد گذاشتن فرزندانشان برای تحصیل در رشته های مورد علاقه و خارج از موضوع بیزینس آنها، درس بگیرند.

۳- گیتس بارها در مصاحبه اش به این موضوع تاکید کرد که میراثش برای فرزندانش، ثروت نجومی نیست و تنها ثروت، علم و راه کسب و کار است که آنها را به موفقیت می رساند. این درسی است که آقای هوندا، اسطوره خودروسازی ژاپن نیز به تنها فرزندش گفت. کتاب: هوندا؛ داستانی از کامیابی مدیریت ژاپنی را بخوانید.

۴- گیتس، تلاش کرده تا فرزندان خود را با اعتماد به نفس بر اساس ظرفیت های علمی و فردی خودشان پرورش دهد و حتی در تعمیر رایانه دخترش نیز به وی کمکی نمی کند.

photo_2016-09-19_23-01-16
یکی از رقابت های پرش با اسب جنیفر در سال ۲۰۱۵ میلادی

۵- جنیفر، استنفورد، کارخانه تولید علم و فناوری آمریکا را برای ادامه تحصیل در رشته ای غیر مرتبط با شغل پدرش انتخاب کرده است. پیام استانفورد آن است که وی، توانایی علمی و صلاحیت تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های جهان را نه به واسطه پول پدرش، بلکه به واسطه صلاحیت علمی بدست آورده است.

۶- مادر جنیفر در مصاحبه ای اعلام کرده بود که در خانه آنها، زندگی گرمی به دور از فناوری حاکم است. بر خلاف میلیون ها خانه شهروندان کره زمین، که بخشی از سبک زندگی آنان را دنیای پوشالی دیجیتالی پر کرده است.

۷- بیل گیتس، فرزندانش به خصوص جنیفر را عاشق انسان و کمک های نیکوکارانه کرده و آن ها را در این مسیر تربیت کرده است تا پس از وی، میراث دار بزرگ ترین موسسه نیکوکاری تاریخ قرن بیست و یکم باشند. این درس بزرگ گیتس به جنیفر را باید فعالان کارآفرینی ایران به خوبی در ذهن داشته باشند.

photo_2016-09-19_23-01-26
تصویر پروفایل جنیفر در فیس بوک با ۱۹ هزار فالوور

۸- جنیفر گیتس، وارث ثروت نجومی گیتس را با پاریس هیلتون، میراث دار ثروت افسانه ای خاندان هیلتون مقایسه کنید. آیا تشابهی مشاهده می کنید؟

۹- آیا تصاویری از جنیفر با حلقه ای صد قیراطی زمرد نشان و لباس هایی با برندهای خاص و دست دوز مزون های پاریس و لندن و نیویورک در اینترنت مشاهده خواهیم کرد؟ قطعاً خیر.

۱۰-آیا جنیفر گیتس، خودروی چند میلیون دلاری سوار می شود و صدها خدمه دارد؟ خیر.

از بررسی زندگی یک دختر بچه هجده ساله نیز میتوان درس های فراوانی آموخت و از یافته ها، برای توسعه سبک زندگی خود استفاده کرد.

امروز را “درست زندگی کنیم.

g11
اگر فقیر متولد شوید، این اشتباه شما نیست، اما اگر فقیر بمیرید، این اشتباه شما خواهد بود

منبع: DailyMail ، Huffingtonpost ، Metro
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • Amirali دی ۳, ۱۳۹۵

    Phoebe = فیبی

  • یگی ایرانی دی ۳, ۱۳۹۵

    واقعا باید از اینا یاد گرفت
    به جای پورشه سواری، اسب سواری میکنه

  • میثم دی ۳, ۱۳۹۵

    من همیشه دوست داشتم درباره بچه هاش بدونم
    این گزارش جالب بود. اینا واقعا انسان ساز هستند و جامعه ساز. کو گوش شنوا
    مرسی مثل همیشه

  • فرهاد شمس دی ۴, ۱۳۹۵

    هم جذاب هم نخبه 🙂

  • نادیا دی ۵, ۱۳۹۵

    خانواده همه موفق
    پرفکت

  • یه قرن بیستمی دی ۷, ۱۳۹۵

    جالب بود ولی چند نکته: اولا که اون کسائی که باهاش مقایسه شدن، یا مال نسلو قرن گذشته هستن که اون زمان نمادهای اشرافی و تجملات، نقش مهم و شاید لازم در مناسبات انسانها داشت، یا از خانواده هائی که به هر جهت-یعنی خوب یا بد، بدون قضاوت-از خانوداده ها یا بهتر بگیم خاندانهای-به زعم خودشون-اشرافی و اصیل و نجیب زاده و اینها هستن و گرفتاری ها و معذورات خودشونو دارن و باید-و مجبورن-که خودشونو هر چه مجلل تر نشون بدن! بیل گیتس از خانواده خاصی نبود، ضمن اینکه آمریکا هم جای اشرافیگری نیست! اشرافی گری ۱۰۰ سال پیش، تو آمریکا با غرق شدن همه طبقات اجتماعی تو کشتی تایتانیک غرق شد! ثانیا این دختر با تمام این مراقبت ها و کنترل های خانواده- احتمالا بکمک روانشناسها و جامعه شناسهای برجسته-شاید اصلا احساس خوشبختی نکنه و خوشبخت هم نشه(البته من براش چنین آرزوئی نمیکنم)، چون هیچوقت نمیتونه بفهمه که جذابیت اصلیش برای خواستگاراش چی بوده؟!(بخصوص الآن که دیگه چهرش تو همه جای دنیا شناسائی شد!) شاید به همین دلیل هم همه رو رد میکنه! شاید به همین دلیل هم اون اسب رو بهترین و بی ریا ترین دوستش میدونه!! از اینها گذشته تو خونشون هم که از فناوری خبری نیست، احتمالا بیل گیتس خودش کامپیوتر هم نداره!(نشون به اون نشون که به دخترش تو یادگیری و تعمیر کامپیوتر هیچ کمکی نکره که نشون میده اصلا بلد هم نیست! تعجب نکنین چون غیر ممکنه که آدم چیز مثبتی رو بلد باشه و به بچه هاش یاد نده یا حداقل استارت اولیه رو نزنه!) اگه نداشته باشه من که هیچ تعجب نمیکنم! چون احتیاجی نداره! نه خبرها براش مهمه که وضعیت زندگیش به اون بستگی داشته باشه! نه دانش و اطلاعات خاصی میخواد تا باهاش بتونه درآمد بیشتری کسب کنه! نه نگران افکار و احساسات عمومی نسبت به خودشه-که با خیریه و خیرات زهر هر حسود و بدخواه و بدطینت و رقیبی رو گرفته!! فناوری رو برای مردم آورده که هم وقت آزادشونو پر کنه! هم باعث رونق اقتصاد همه بشه و به این واسطه سهم و درصد خودشم میگیره!(که نجومی شده!) یعنی ملت با فناوری که براشون آورده مثل مرغ براش بیشتر تخم میگذارن!! (مریدان و پیروان آقای بیل گیتس از دست من دلخور نشن فقط خواستم بگم ایشون پیغمبر نیست، فقط الزامات دنیای اطرافش رو خوب پیدا کرده!! نباید از خود باخته و سرخورده بشیم، اعتماد به نفسمون رو از دست بدیم و اون رو الگوی همه رفتارهامون قرار بدیم.)