یلدا گردی با چهره های معروف اینستاگرام ایرانیان

از علی دایی تا الناز شاکردوست در ایستگاه یلدا گردی روزیاتو

یلدا گردی با چهره های معروف اینستاگرام ایرانیان

آخرین شب پاییز ۹۵ یعنی شب یلدا به پایان رسیده و نخستین ماه زمستان را آغاز کرده ایم. در شبی که میلیون ها ایرانی وداع خود از پاییز هزار رنگ هزار نقش را با سنت زیبای باستانی جشن گرفتند، چهره های معروف ایرانیان در اینستاگرام نیز این شب به یاد ماندنی را گرامی داشتند.

شب یلدا، یکی از به یاد ماندنی ترین شب هایی است که همه ایرانیان به پاسداشت این رسم دیرینه رفته و خانه های خود را با خشکبار ایرانی و دانه های انار و شاهنامه خوانی مزین می کنند. اما بازتاب یلدا در پست های اینستاگرامی سلبریتی ها به گونه ای دیگر بود.

همین ابتدای مطلب، بد نیست که بدانید، یکی از کیک های خوشمزه ای که شب یلدا در اینستاگرام ایرانیان با استقبال زیاد مواجه شد و در فهرست ۶ تصویر برتر روی هشتگ یلدا قرار گرفت، کیک شیفون بود که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید.

y1

اگر دوست دارید کیک های هیجان انگیز همانند کیک بالا درست کنید، پیشنهاد می کنیم از مشاوره های این صفحه استفاده کنید.

یلدای آبی علی دایی!

علی دایی، پر افتخار ترین فوتبالیست ایرانی و سرمربی کنونی تیم صنعت نفت تهران، یلدای ۹۵ را به کام استقلالی ها تلخ کرد. میلیون ها طرفدار استقلال تهران، وداع سختی با پاییز داشتند. چرا که در جریان رقابت های جام حذفی، نتیجه را ۳ بر ۲ به شاگردان دایی واگذار کردند.

علی دایی که اکنون صفحه اینستاگرامش بیش از ۱.۸ میلیون فالوئر دارد، با پستی که حاوی تصویر او در دیدار استقلال با نفت تهران در ورزشگاه تختی بود، یلدا را گرامی داشت و به سه کلمه بسنده کرد:

یلداتون مبارک دوستان!

y1
(تصویر پست اینستاگرامی علی دایی به مناسبت شب یلدا)

علی دائی را در این نشانی دنبال کنید.

یلدای تایلندی بهرام رادان

هفته گذشته در مجله اینستاگردی روزیاتو گفتیم که بهرام رادان، سوپر استار ایرانی به همراه رضا یزدانی و برخی از هنرمندان کشورمان، به دعوت انجمن گردشگری تایلند، راهی این کشور شده است. او اکنون به جنگل نوردی در تاینلد پرداخته و به نظر می رسد، فیل سواری هم بخشی از برنامه سفر او به شمار می رود.

در پستی که تصویرش را مشاهده می کنید، او همراه رضا یزدانی، خواننده پاپ کشورمان، در حالی که به یک فیل تنومند نشسته تکیه داده است، با این جمله، یلدا را به ایرانیان تبریک گفت: یلدای همه شاد!

y2

بزودی، گزارشی از تایلند گردی های رادان در سرویس گردشگری روزیاتو ارائه خواهیم کرد.

بهرام رادان را در این نشانی دنبال کنید که ۴.۴ میلیون فالوئر دارد.

یلدای اناری پرویز پرستویی

همانطور که قبلاً در سرویس اینستاگردی روزیاتو اشاره کردیم، پرویز پرستویی، سوپر استار عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان، بر خلاف بسیاری از سلبریتی های ایرانی اینستاگرام، صفحه ای عکس محور ندارد و بر محتوا تکیه می کند.

او همواره پست هایی نغز و پر محتوا به اشتراک می گذارد که نشان دهنده سطح اطلاعاتی و ظرفیت های مطالعاتی او در زمینه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبیات و حتی روانشناسی است. مشاهده اینستا نوشته های پرویز پرستوئی را به علاقمندان توصیه می کنیم که سبک زندگی دیجیتالی خاصی را دنبال می کند.

y3
(پست یلدایی پرویز پرستویی که ظرف خوردنی های یلدا را بر روی کرسی نشان می دهد)

شب یلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود.

این شب در نیم‌کره شمالی با انقلاب زمستانی مصادف است و به همین دلیل از آن زمان به بعد طول روز بیش‌تر و طول شب کوتاه‌تر می‌شود. مراسم شب یلدا (شب چله) از طریق ایران به قلمرو رومیان راه یافت و جشن «ساتورن» خوانده می‌شد.

ایرانیان باستان با این باور که فردای شب چله با دمیدن خورشید، روزها بلندتر می‌شوند و تابش نور ایزدی افزونی می‌یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند و از این رو به دهمین ماه سال دی (دی در آیین ایرانی {زرتشتی} به معنی دادار و آفریننده) می‌گفتند که ماه تولد خورشید بود..

یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است.مردم دوران باستان که با دانش نجوم آشنایی داشتند، میدانستند که کوتاه‌ترین روزها، آخرین روز پاییز و شب اول زمستان است و بلافاصله پس از آن روزها به تدریج بلندتر و شب‌ها کوتاهتر می‌شوند، از همین رو آنرا شب زایش خورشید نامیده و آنرا آغاز سال قرار دادند.

سفره شب چله ، «میَزد» Myazd نام داشت و شامل میوه‌های تر و خشک، نیز آجیل یا به اصطلاح زرتشتیان، «لُرک» Lork که از لوازم این جشن و ولیمه بود، به افتخار و ویژگی «اورمزد» و «مهر» یا خورشید برگزار می‌شد. روز پس از شب یلدا (یکم دی ماه) را خورروز (روز خورشید) و دی گان؛ می‌خواندند و به استراحت و جشن می‌پرداختند .

یلداتون مبارک.همواره شاد و سرفرازباشید.

آثارالباقیه ابوریحان بیرونی

وی تا کنون ۵۹۰ پست به اشتراک گذاشته و ۱.۵ میلیون فالوئر دارد.

پرویز پرستوئی را در این لینک دنبال کنید.

الناز شاکردوست، همچنان مختصر و مفید!

الناز شاکردوست، یکی دیگر از سلبریتی های فعال ایرانی در اینستاگرام است که به نظر می رسد، بزودی رکورد بهنوش بختیاری را از نظر تعداد فالوئر، بشکند. او اگر چه بعضی اوقات، پست هایی به زبان انگلیسی برای مخاطبان فارسی زبانش می نویسد، اما در اینستا نوشته هایش، خیلی مختصر و مفید رفتار می کند.

همانند تصویر زیر که به مناسبت شب یلدا منتشر کرد و نوشت: یلداتون مبارک.

y4

الناز شاکردوست را با ۵.۱ میلیون فالوئر در این لینک دنبال کنید. گفتنی است، از این هفته، فیلم مبارک با هنرنمایی ایشان در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد.

یلدای تمام تبلیغاتی بهنوش طباطبائی

y5

بهنوش بختیاری که اکنون با ارتش ۵.۲ میلیون نفری خود، پر مخاطب ترین صفحه هنرمندان در اینستاگرام ایرانیان را در اختیار دارد، مدتیست که از صفحه پر مخاطبش برای معرفی برندهای گوناگون استفاده می کند و به همین خاطر، پست یلدایی او هم، طعم تبلیغات به خود گرفت.

وی همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در جدید ترین پست خود نوشت:

همکاری من و پاندورا دوساله شد….به مناسبت یلدا…ما پاندوراییا…یه تخفیف عالی برای شما گذاشتیم…امیدوارم رضایت داشته باشید….

یلدا مبارک

بهنوش طباطبائی را در این نشانی دنبال کنید.

یلدای مهناز افشار هم مختصر بود!

15535137_559188187612372_3572056555564040192_n

پست اینستاگرامی مهناز افشار،سوپر استار ایرانی نیز همچون دیگر هنرمندان، خیلی مختصر و مفید بود. او در پستی به مناسبت شب یلدا که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید، نوشت: یلدا مبارک.

مهناز افشار که ۵.۱ میلیون مخاطب دارد را در این نشانی دنبال کنید.

شهاب حسینی، عادل و یلدا

شهاب حسینی که سال ۹۵، سال اوج موفقیت هایش با شهرزاد و جایزه کن فرانسه بخاطر بازی در فیلم فروشنده اصغر فرهادی به شمار می رود، به مناسبت شب یلدا، در پر بیننده ترین برنامه ورزشی تاریخ رسانه ملی، روبروی دوربین عادل خان فردوسی پور نشست و طرفداران فوتبالی و سینمایی را سورپرایز کرد.

y7
(پشت صحنه حضور شهاب حسینی در برنامه ۹۰ عادل فردوسی پور)

اگر این گفت و گوی یلدایی شهاب حسنی با عادل فردوسی پور را ندیده اید، توصیه می کنیم از این ویدئو استفاده کنید. عادل، قبلاً نیز در برنامه زنده خود، موفقیت های شهاب حسینی در جشنواره کن را تبریک گفته بود.

شهاب حسینی را در این لینک دنبال کنید.

یلدای خاص زانیار خسروی

y8

زانیار خسروی که چند هفته ای است مشغول برگزاری کنسرت در جاهای مختلف بوده و سفیر تبلیغاتی آبمیوه سان استار نیز شده و تصاویرش را در بیلبورد بزرگراه های پایتخت شاهد هستیم، تصویر زیبایی از سفر شب یلدا خود به اشتراک گذاشت که در بالا مشاهده می کنید.

البته او به اختصار نوشت: یلداتون هپی!

زانیار را که ۷۰۰ هزار فالوئر دارد در این نشانی دنبال کنید.

یلدای جالب رضا رفیع

رضا رفیع، مجری طنز پرداز رسانه ملی که او را با برنامه قند پهلو شبکه آموزش و برخی از برنامه های طنز سیما می شناسیم، یلدای خاصی را مدتیست که تجربه می کند. او در این باره نوشت:

برگزاری جشنواره های فرهنگی – هنری در راستای تبلیغ و ترویج محصولات ارزنده کشاورزی؛ یک حرکت بسیار پسندیده اقتصادی و ملی است و الان فرهنگسرای اشراق، عنقریب، هفت سال است که در خدمت انار دوست داشتنی است.

از سراسر کشور به این جشنواره‌ می آیند و انارهای منطقه خودشان را می آورند و در غرفه هایی که اجاره کرده اند، در معرض هم تماشا و هم فروش می گذارند. نام این جشنواره نیز از شعر معروف مصطفی رحماندوست گرفته شده است:”صد دانه یاقوت”. همان دانه های یاقوت لعل آسایی که هرچند دسته به دسته، اما برای حفظ وحدت ملی و میلی داخل انار، با نظم و ترتیب یک جا نشسته!……..

y9

اقدام جنبی دیگر امسال این جشنواره هم که بر فرهنگی شدن بیشتر آن افزوده، برگزاری نشست ادبی “لبخند انار” است که به شعرخوانی طنز شاعران خوب طنزپرداز اختصاص دارد. قرار است یک روز در میان برگزار شود و اولین جلسه اش روز جمعه ۱۹ آذر بود که با استقبال و ازدحام خوب ملت همیشه در صحنه مواجه شد.

همگی نیز یا خود انار و یا آب نامبرده را توی رگ زده بودند و با خونی صاف در محل محفل نشسته بودند و هی لبخند می زدند. اسنادش در تصاویر بالا موجود است. جلسات بعدی، روز یکشنبه/سه شنبه/پنجشنبه/جمعه/یکشنبه/سه شنبه/پنجشنبه/ جمعه خواهد بود.(استثنائا پنجشنبه و جمعه، هر دو روز پشت هم برگزار می شود.)

از دیدن دوستان شاعر و مردم انار دوست و اهل طنز و لبخند در محیط مصفای باغ قدیمی فرهنگسرای اشراق، خوشحال شدم.

یاد سهراب سپهری خانواده دوست (انارالله آثاره) به خیر که به جز شعر و نقاشی، به انار نیز خیلی علاقه داشت. صاف و شفاف می گفت: من اناری را می کنم دانه، به دل می گویم:/خوب بود این مردم، دانه های دلشان پیدا بود./می پرد در چشمم آب انار، اشک می ریزم/مادرم می خندد/رعنا هم…… و این هم یک نوع از “لبخند انار”!…. انواع دیگرش را بیایید خودتان از نزدیک در نشست شعرطنز لبخند انار تماشا و تجربه کنید.

همه اش که نباید ما حرف بزنیم.

رضا رفیع همیشه خندان را در این لینک دنبال کنید.

بنیامین و دست نوشته یلدایی

y10

بنیامین بهادری، خواننده پاپ کشورمان اکه اخیرا با فیلم سلام بمبئی، به جرگه خواننده های بازیگر (مانند رضا یزدانی) پیوسته است، با پستی که در  تصویر بالا مشاهده می کنید، به استقبال یلدا رفت:

پاییز رفیق خوبم نارنجى محبوبم طلوع قلب من باش.

بنیامین را در این نشانی دنبال کنید که ۱.۱ میلیون فالوئر دارد.

علی کریمی و اینستانوشته رمانتیکی

y11

علی کریمی، اسطوره سرخ پوش های پایتخت و جادوگر فوتبال آسیا، یکی از مختصر و مفید نویس های اینستاگرام ایرانیان بوده و به خاطر شب یلدا نیز، این رویه همیشگی را حفظ کرده است. وی در پستی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، یلدا را پاسداشت و گفت:

عمر تون طولانی تر از یلدا و یلداتون مبارک.

شاید در بین تصاویری که ورزشکاران در اینستاگرام به مناسبت شب یلدا منتشر کردند، تصویر یلدایی علی کریمی، که اناری سرخ رنگ را در زمینی مملو از برف سفید پاییزی به تصویر می کشید، از همه شاعرانه تر بود.

علی کریمی را در این لینک دنبال کنید که ۱.۱ میلیون فالوور دارد.

تولد یلدایی آقای خندوانه

y12

رامبد جوان، مجری برنامه تلویزیونی معروف خندوانه شبکه نسیم سیما، شب قبل از یلدا، جشن تولد خود را گرفت که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید.

کیک تولد خاص او را قنادی نافع تهران طبخ کرده بود.

رامبد جوان را با ۴.۵ میلیون فالوئر در این صفحه دنبال کنید که با توجه به پخش سری جدید خندوانه، قطعاً اینستا نوشته های جالبی از پشت صحنه برنامه هایش در زمستان سرد ۹۵، ارائه خواهد کرد که او را به فهرست مجله اینستاگردی روزیاتو اضافه خواهیم کرد.

لیلا رجبی و یلدا

y13

لیلا رجبی، قهرمان پرتاب وزنه ایران و یکی از زنان ورزشکار ایرانی که عاشق ورزش های سخت است نیز یلدا را به مخاطبان خود تبریک گفت با انتشار تصویر بالا نوشت:

هنوز با همه دردم امید درمان است

که آخری بود، اخر شبان یلدا را

پیشاپیش یلداتون مبارک.

لیلا رجبی که عاشق فرهنگ و ادبیات ایران است، با توجه به اینکه اصالتاً متولد بلاروس است، اما فارسی را به خوبی صحبت می کند.

او را با ۱۴۵ هزار فالوئر در این نشانی دنبال کنید.

علی لهراسبی و یلدای ۹۵

y14

علی لهراسبی، خواننده پاپ کشورمان نیز با انتشار پستی در اینستاگرام، یلدا را تبریک گفت. وی در اینستا نوشته ای گفت:

شاید با آمدنت، خش خش برگ های زرد را با آن همه دلشوره و بی اعتمادی به گرما به فراموشی بسپارم.

یلدا، من برای آرامش دلم به گیسوان شب بلندت امیدوارم،

یلدا مبارک

علی لهراسبی را که ۴۴۰ هزار فالوئر دارد در این نشانی دنبال کنید.

یلدای فرهاد قائمی

y15

فرهاد قائمی، سرویس زن قهار تیم ملی والیبال کشورمان را که یادتان می آید! او اکنون در اردوی تیم ملی کشورمان بوده و یلدا را در حضور دیگر اعضای تیم، جشن گرفت و تصویر بالا را منتشر کرد و نوشت:

یلداتون مبارک

آقا فرهاد را با ۲۵۰ هزار فالوئر در این نشانی دنبال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • محمد دی ۴, ۱۳۹۵

    اون کیک محشره. خیلی حرفه ای درست شده 🙂

  • حسین دی ۵, ۱۳۹۵

    یلدای مهناز افشار چقدر جینگولی بودا 🙂 🙂