۱۵ باور رایج و نادرست در زندگی که گمان می کردیم حقیقت دارند

۱۵ باور رایج و نادرست در زندگی که گمان می کردیم حقیقت دارند

در زندگی همه ما مسائلی وجود دارند که باعث می شوند با هر موضوعی به طور خاص برخورد کنیم. برخی از اطلاعاتی که اکنون در اختیار داریم، از سال های قبل به ما گفته شده است و هیچ گونه ذهنیتی درباره درست و یا اشتباه بودن آن ها نداریم. ما تنها آن ها را شنیده ایم و به دلیل آن که مسائل مذکور توسط اعضای خانواده گفته شده اند، بدون هیچ شکی آن ها را باور کرده ایم. اما حقیقت چیز دیگری است و نباید ساده از کنار مسائل رد شد.

تصاویر و موضوعاتی که در ادامه آورده شده اند، حقیقت سخنان اشتباهی که تاکنون به صحت آن ها اطمینان داشته اید را برای شما روشن می سازند. در میان آن ها نکاتی وجود دارد که هرگز تصور اشتباه بودنشان را نداشته اید. پیشنهاد می دهیم مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

۱- تراشیدن موها آن ها را ضخیم تر نمی کند

shaving-cream-as-a-surfactant-w700

موهای اصلاح شده تنها به خاطر آن که دیگر انتهای مخروطی ندارند، ضخیم تر به نظر می رسند. گوشه های تیز آن ها احساس زبر بودن را منتقل می کند.

۲- مو و ناخن شما بعد از مرگ دیگر رشد نمی کند

anigif_sub-buzz-4395-1481846202-2

مردم قبلا گمان می کردند که رشد آن ها پس از مرگ نیز ادامه دارد. اما این گونه نیست و آن ها تنها به علت انقباض پوست بلندتر به نظر می رسند.

۳- رنگ کردن مو باعث نمی شود که روند خاکستری شدن آن ها تسریع گردد

image-20150316-7048-lf3w08-w700

خاکستری شدن مو هنگامی رخ می دهد که رنگدانه ملانین دیگر همانند قبل خوب عمل نکند. رنگ کردن آن ها نمی تواند تاثیر بیولوژیک داشته باشد، اما مسائلی مانند استرس و سبک زندگی، می توانند خاکستری شدن موها را به همراه داشته باشند.

۴- اگر به جوجه یک پرنده دست بزنید، مادرش آن را رها نمی کند

baby-bird-w700

پرنده ها به خاطر داشتن حباب های بویایی کوچک، حس بویایی چندان خوبی ندارند. به همین دلیل، بوی شما باعث نمی شود که آن ها از جوجه خود دست بکشند.

۵- عنکبوت های بابا لنگ دراز سمی هستند

giphy

بر خلاف تصور عموم، آن ها سمی هستند اما نیش شان نمی تواند به پوست انسان نفوذ کند.

۶- لمس کردن قورباغه ها باعث نمی شود که شما زگیل بزنید

atoad-020

با وجود آن که حیوانات مذکور پوست عجیب و غریبی دارند، اما نمی توان آن ها را در ردیف علل به وجود آمدن زگیل ها قرار داد. این عارضه پوستی به علت ویروس پاپیلوما و یا «HPV» رخ می دهد.

۷- خوابیدن با موهای خیس باعث سرما خوردگی نمی شود

rrr

ممکن است این مسئله در بیمار شدن تاثیر گذار باشد، اما ویروس ها علل سرما خوردگی هستند و نباید دیگر موضوعات را به این مسئله ربط داد.

۸- دیوار چین از فضا قابل مشاهده نیست

atravelbook-8977ecbb8cb82d77fb091c7a7f186163-w700

این دیوار حتی از مدارهای نزدیک نیز به خاطر رنگ و طراحی خاص، با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست. تصاویری که در آن ها دیوار چین نمایان است، با استفاده از لنز و زوم گرفته شده اند، اما باز هم کاملا واضح نیستند.

۹- رعد و برق می تواند در همان محل قبلی تکرار شود

giphy-1

رعد و برق هایی که در همان نقطه قبلی برخورد می کنند، هیچ تاثیری بر روی بار الکتریکی طوفان نخواهند داشت.

۱۰- شوک الکتریکی هیچ کاری برای شروع دوباره ضربان قلب انجام نمی دهد

63447549_defib

شوک های الکتریکی نمی توانند قلب هایی که از کار افتاده اند را دوباره احیا کنند. برای این کار، باید تعادل شیمیایی میان الکترولیت ها برقرار باشد. شوک های الکتریکی برای تنظیم مجدد و اصلاح ضربان نامنظم مورد استفاده قرار می گیرند؛ به این امید که سلول ها دوباره به ضربان قلب منظم باز گردند.

۱۱- عملیات احیا به معنای دوباره باز گرداندن ضربان قلب نیست

cpr-600

با وجود آن که باور عمومی این مسئله را پذیرفته، اما عملیات احیا به این منظور انجام می گیرد که از آسیب دیدن مغز در اثر کمبود اکسیژن جلوگیری گردد. این کار در واقع شش ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در بیشتر موارد، تنها شوک الکتریکی قوی می تواند ضربان قلب را به حالت منظم باز گرداند.

۱۲- قورت دادن آدامس باعث نمی شود که این خوراکی تا مدت ها در معده شما باقی بماند

2015-11-05-1446742048-1008267-gum_1-w700

با وجود آن که آدامس مانند دیگر غذا ها به راحتی هضم نمی شود، اما می تواند ار بدن شما خارج گردد. این باور که آدامس تا سال ها در بدن شما باقی می ماند، به هیچ وجه درست نیست.

۱۳- مصرف شکر کودکان را بیش فعال نمی کند

child-with-lollipop-w700

مردم گمان می کنند که استفاده بیش از حد بچه ها از شکر، آن ها را بیش فعال می کند، اما واقعیت این است که آن ها تنها هیجان زده می شوند. هیچ گونه ارتباطی میان مصرف شکر و بیش فعالی وجود ندارد.

۱۴- شستن دست ها با صابون نمی تواند میکروب ها را از بین ببرد

which-is-better-soap-or-hand-sanitizer-w700

صابون تنها باکتری ها را از روی دست می شوید و نمی تواند آن ها را از بین ببرد. میکروب ها به چربی های موجود بر روی پوست شما می چسبند و صابون تنها این چربی ها را از بین می برد.

۱۵- قرار گرفتن در معرض امواج مایکروفر باعث نمی شود که شما به سرطان مبتلا شوید

microwave-ovens-arent-dangerous-we-think

امواجی که توسط مایکروفر تابیده می شوند، غیر یونیزه هستند و نمی توانند ساختار ملکولی بدن ما را به هم بریزند.

منبع: buzzfeed
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Milad دی ۱۳, ۱۳۹۵

    این یک مورد هم اضافه کنید :
    قرار گرفتن در معرض سرما باعث سرما خوردگی نمیشود ، بلکه یک ویروس عامل این بیماری است.

  • Farhad Jandaghian فروردین ۲۲, ۱۳۹۶

    نکته اول، با موی خیس خوابیدن و در معرض سرما بودن به طور غیر مستقیم باعث سرماخوردگی میشود، ب این گونه که بدن در زمانی که در معرض تغییر دما قرار میگیرد، دچار استرس شده که این استرس فرصت را برای ویروس ها مهیا میکند تا دست بکار شوند

    نکته دوم ماساژ قفسه سینه در احیای قلبی هیییچ ارتباطی به کار ریه یا شش ها ندارد، این عمل دو هدف دارد: هدف اول وقتی به قفسه سینه که در واقع جایگاه قلبه فشار وارد میشود عمل پمپاژ خون به صورت دستی انجام میشود تا خون در رگ ها به خصوص عروق مغز جریان پیدا کند تا مقدار اکسیژن باقی مانده در گلبول های قرمز به مصرف سلول ها برسد، و هدف دوم اینکه تحریک قلب با ضربه یا ماساژ به شروع مجدد فعالیت الکتریکی قلب می انجامد، البته تحت شرایط خاص که مثلا قلب با کمبود اکسیژن زیادی مواجه نشده باشه