«پل گره شانس» در چین؛ پل عابر پیاده ای متشکل از ۳ پل در هم تنیده

در هنر فولکلور چینی، «گره» نمادی از شانس و خوشبختی است

«پل گره شانس» در چین؛ پل عابر پیاده ای متشکل از ۳ پل در هم تنیده

لزومی ندارد که همه پل های جهان از یک استاندارد تبعیت کنند. مثلا همگی آنها خاکستری، مسطح و دارای کابل های متصل به آن باشند بلکه می توانند در هم تنیده و رنگارنگ هم باشند.

و این همان فلسفه ای است که در پشت ساخت «پل گره شانس» یا the Lucky Knot bridge در چانگشای چین وجود دارد. این پل توسط گروه معماران Next Architects طراحی شده است.

پل شانس دربرگیرنده سه پل در هم تنیده و پیچان است که در مجموع یک ساختار را تشکیل داده اند. «مایکل شرایماخرز» (Michel Schreimachers) یکی از شرکای سازنده، در مصاحبه ای با «بیزنس اینسایدر» در مورد برنده شدن طرح این پل در رقابت بین المللی سال ۲۰۱۳ توضیحاتی می دهد.

مراحل اتمام این پل نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی به انجام رسید. تصاویری را که از این پل عجیب خواهید دید، به همراه توضیحات آن، شما را با ساختار آن بیشتر آشنا خواهد ساخت.

1
این پل در فاصله بین یک اتوبان و رودخانه Dragon King Harbor قرار گرفته و در ارتفاع حدود ۲۴ متری از سطح رودخانه قرار گرفته و قایق ها در زیر آن در رفت و آمد هستند.
2
این پل که از به هم تنیده شدن سه پل به هم ساخته شده از ۸ خیابان برای عابران پیاده قابل دسترسی است.
3
معابر عبوری برای عابران پیاده در این پل در پنج نقطه تعبیه شده اند که «شرایماخرز» آنها را «ورودی های ماه» نامیده.
4
طرح این پل تقلیدی از چرخ فلک است. به گفته «شرایماخرز» این معابر نه تنها کار عبور کردن برای عابران پیاده را آسان می کند بلکه برای آنها یک زمین بازی را نیز فراهم می آورد.
5
طرح اصلی پل برگرفته از گره های چینی است. نام این پل یعنی the Lucky Knot bridge که به معنای « پل گِرِه شانس» است نیز به همین دلیل انتخاب شده.
6
«شرایماخرز» اذعان می دارد در هنر فولکلور چینی، «گره» نمادی از شانس و خوشبختی است. رنگ هم می تواند معنایی چون شانس و شعف را داشته باشد.
7
گروه Next Architects به ساخت پل هایی بر خلاف تصور رایج شهرت دارند. یکی دیگر از نمونه های پل این کمپانی که در هلند ساخته شد، نمونه دشت سیلابی است که به داخل آب نیز وارد می شود. این پل در سال گذشته به بهره برداری رسید.
7
مانند تمام نمونه های دیگر طراحی های Next Architects، «پل شانس» نیز چیزی به غیر از یک پل معمولی با ساختاری متفاوت نیست.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • مرتضی تیر ۲۶, ۱۳۹۶

    پس معلولین چی؟! این همه پله برا آدم سالمم زیاده! این پل فقط ارزش زیبایی شناسانه داره! از اونجایی که همین کانسپت می تونست جوری طراحی شه که با ویلچر و … هم قابل استفاده باشه، از نظر طراحی به نظرم ارزش چندانی نداره.