رفتارهای عجیب ترامپ؛ وقتی دست دادن رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر ژاپن ۱۹ ثانیه طول می کشد

رفتارهای عجیب ترامپ؛ وقتی دست دادن رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر ژاپن ۱۹ ثانیه طول می کشد

همه ما می دانیم که این روزها دیپلماسی نوعی هنر به شمار می رود و چهره های سیاسی جهان سعی می کنند با استفاده از آن، روابط دو جانبه و بین المللی خود را تقویت نمایند. ما می توانیم این مسئله را برای تمام سیاست مداران تعمیم دهیم، اما دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا مقداری با بقیه تفاوت دارد. او به تازگی کار جالب و عجیب دیگری انجام داده و باز هم توجه رسانه ها را به خودش جلب نموده است.

همانطور که احتمالا در خبرها شنیده اید، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در صدر هیئتی عالی رتبه وارد خاک آمریکا شده است. مطابق اصول دیپلماسی، دونالد ترامپ از وی استقبال رسمی به عمل آورده، اما کارهایی از او سر زده که همگان را متعجب ساخته است.

نخستین ماجرای جالبی که در این ملاقات رخ داد، دور زدن های متعدد ماشین حامل نخست وزیر ژاپن بود. ظاهرا راننده به خاطر جلوگیری از برخورد با «وِست وینگ» (ساختمانی که دفاتر رئیس جمهور آمریکا در آن قرار دارد) این کار را انجام داده است. قبل از آن که مقامات عالی رتبه دو کشور وارد ساختمان شوند، آقای ترامپ جلوی دوربین ها شینزو آبه را در آغوش گرفت.

این گونه صحنه ها در دفتر بیضی شکل (دفتر رئیس جمهور) نیز به چشم می خورد. اما شاخص ترین اتفاق هنگامی رخ داد که رسانه های ژاپنی طرفین خواستند که با یکدیگر دست دهند. در این لحظه، آقای ترامپ دست شینزو آبه را به سمت خود کشیده و بیش از ۱۹ ثانیه با او دست داده است. پس از آن ترامپ دست آبه را ول کرد و نخست وزیر ژاپن چهره جالبی به خود گرفت.

دونالد ترامپ

در کنفرانس خبری مشترک نیز مسائل جالبی به وجود آمد. این سوال از سوی برخی ها مطرح شد که آیا آقای ترامپ در طول کنفرانس از گوشی استفاده کرده یا خیر. نخست وزیر ژاپن با زبان خودش سخن گفت و طبیعی ایست که ترامپ باید از گوشی برای شنیدن حرف های او استفاده می کرد. قرار است این دو نفر همراه با خانواده هایشان تعطیلات آخر هفته را در عمارت آقای ترامپ موسوم به «Mar-a-Lago» بگذرانند.

این نخستین باری نیست که رئیس جمهور آمریکا این چنین با مقامات رسمی دست می دهد. به نظر می رسد دونالد ترامپ در کل چنین عادتی دارد. ما قبلا نمونه های مشابه آن را در دست دادن با مایک پِنس معاون رئیس جمهور، آقای گورساچ (نامزد دادگاه عالی) و کانیه وِست دیده بودیم. تمام این ماجرا ها نشان می دهند که دونالد ترامپ دوست دارد اوضاع را تحت کنترل داشته باشد.

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ

منبع: washingtonpost ، cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • مصطفی بهمن ۲۳, ۱۳۹۵

    رفتار نخست وزیر ژاپن جالب بود انگار داشت از خنده میترکید ولی خودشو کنترل میکرد 🙂