با گران ترین و پرهزینه ترین کشورهای جهان برای زندگی آشنا شوید

با گران ترین و پرهزینه ترین کشورهای جهان برای زندگی آشنا شوید

موسسه مووهاب (MoveHub) که در زمینه کمک به مهاجران فعالیت می کند در یک تحقیق جامع و به منظور کمک به کسانی که قصد زندگی در کشورهای دیگر را دارند گران ترین کشورهای جهان برای زندگی را در یک فهرست طبقه بندی کرده است. معیار این موسسه در محاسبات خود هزینه هایی مانند هزینه مایحتاج روزانه، حمل و نقل، قبوض خدماتی، هزینه رستوران ها و همچنین هزینه خرید یا اجاره خانه بوده و ارقام بدست آمده در هر کدام از این بخش ها در یک نمایه قرار گرفته و شهر پرهزینه نیویورک را به عنوان معیار محاسبه قرار داده شده است.

در این نمایه به شهر نیویورک نمره ۱۰۰ تعلق گرفته و بقیه کشورها بر اساس این عدد مبنا رتبه بندی شده اند. بنابراین کشورهای با نمره بالای ۱۰۰ از شهر نیویورک گران تر و کشورهای با نمره زیر ۱۰۰ از شهر نیویورک ارزان تر هستند. به عنوان مثال نمره بریتانیا در این نمایه ۵۱.۰۳ است که آن را در رتبه ۲۹ گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی قرار می دهد. در ادامه مطلب می توانید ۲۱ کشوری که گران ترین کشورها برای زندگی به شمار می آیند آشنا شوید.

۲۰- غنا، ۵۳.۸۹: غنا یکی از ثروتمندترین کشورهای آفریقایی به شمار می آید و این موضوع در هزینه زندگی غنایی ها نیز انعکاس یافته که بیشتر از هر کشور آفریقایی دیگری است.
t20-italy--5389-the-cost-of-living-in-italy-is-higher-than-in-the-eurozones-two-largest-economies-germany-and-france-w900-h600
۱۹- ایتالیا، ۵۳.۸۹: هزینه زندگی در ایتالیا از دو کشور برتر اقتصادی دیگر منطقه یورو یعنی فرانسه و آلمان بیشتر است.
18-kuwait--5731-kuwaits-currency-the-kuwaiti-dinar-is-one-of-the-strongest-currency-units-in-the-world-with-a-single-dinar-worth-263-w900-h600
۱۸- کویت، ۵۷.۳۱: واحد پول کشور کویت، دینار کویتی، یکی از قوی ترین واحدهای پول دنیا به شمار می آید و هر دینار بیش از ۲.۶۳ پوند ارزش دارد.
17-japan--5762-japans-economy-may-have-stagnated-somewhat-in-recent-years-but-it-still-remains-one-of-the-worlds-powerhouses-and-that-is-reflected-in-the-cost-of-living-w900-h600
۱۷- ژاپن، ۵۷.۶۲: اقتصاد ژاپن در سال های اخیر کمی رکود داشته است اما هنوز هم یکی از قدرت های اقتصادی برتر دنیا محسوب می شود و این موضوع در هزینه های زندگی در این کشور نیز منعکس شده است.
16-new-zealand--5826-as-a-country-that-has-to-import-a-large-proportion-of-its-goods-new-zealand-is-a-pretty-expensive-place-to-live-w900-h600
۱۶- نیوزیلند، ۵۸.۲۶: نیوزیلند به عنوان کشوری که بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند یکی از کشورهای پرهزینه دنیا برای زندگی کردن محسوب می شود.
ghgg
۱۵- ایالات متحده آمریکا، ۵۸.۵۹:  اگر چه شهر نیویورک به عنوان معیار اصلی این رده بندی مورد استفاده قرار گرفته است اما زندگی در ایالات متحده در کل بسیار ارزان تر از زندگی در این شهر پرزرق و برق محسوب می شود. هر چند زندگی در شهرهای بزرگی مانند لس آنجلس و نیویورک بسیار پر هزینه خواهد بود اما در شهرهای کوچک تر و مناطق روستایی شرایط کاملا متفاوت است.
hjkl
۱۴- ایرلند جنوبی، ۵۹.۵۶: از زمان رأی بِرِکزیت، ایرلند به یکی از مقاصد اصلی کسانی تبدیل شده است که قصد دارند از بریتانیا خارج شده و در کشور دیگری زندگی کنند. اما مسئله اصلی این است که هزینه زندگی در ایرلند جنوبی از هزینه زندگی در بریتانیا بیشتر خواهد بود.
uyt
۱۳- دانمارک، ۶۰.۰۱: در بعد شخصی دانمارک بدهکارترین کشور اروپا به شمار می آید و میزان بدهی کشور به ازای هر خانوار به طور متوسط ۲۵۶ درصد درآمد آن ها برآورد شده است. از این رو تعجب آور نیست که دانمارک یکی از گران ترین کشورهای اروپا برای زندگی شناخته شده است.
][
۱۲- استرالیا، ۶۲.۳۹: استرالیا نیز مانند نزدیک ترین همسایه اش یعنی نیوزیلند در کنار صادرات گسترده ای که دارد بسیاری از محصولات مصرفی خود را از کشورهای دیگر وارد می کند. این موضوع هزینه زندگی در این کشور را به میزان قابل توجهی بالا برده است.
34-w900-h600
۱۱- جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا، ۶۲.۵۶: اگر چه این مجمع الجزایر واقع در خاک ایالات متحده زیبایی خیره کننده ای دارند اما زندگی در آن ها پرهزینه خواهد بود که از کشور ایالات متحده نیز بیشتر است. هزینه زندگی در جزایر مختلف این مجمع الجزایر متفاوت بوده و بنا بر تحقیقات انجام شده هزینه زندگی در جزیر ه سنت توماس از دیگر جزایر بیشتر است.
10-luxembourg--6418-luxembourg-consistently-ranks-close-to-the-top-of-lists-of-the-worlds-wealthiest-nations-and-it-comes-close-to-the-top-when-it-comes-to-the-cost-of-living-as-well-w900-h600
۱۰- لوگزامبورگ، ۶۴.۱۸: کشور لوگزامبورگ همواره در بین ثروتمندترین کشورهای جهان قرار داشته است و در مورد هزینه زندگی نیز یکی از گران ترین کشورهای جهان برای زندگی به شمار می آید.
9-qatar--6806-the-country-brings-in-highly-skilled-workers-from-overseas-at-extremely-competitive-salaries-but-much-of-that-salary-is-often-cancelled-out-by-the-cost-of-living-w900-h600
۹- قطر، ۶۸.۰۶: این کشور از دیگر کشورها کارگر ماهر وارد می کند و دستمزدها در آن بسیار رقابتی است اما مقدار زیادی از این دستمزد را باید بابت هزینه های زندگی مصرف کرد.
er4-w900-h600
۸-امارات متحده عربی، ۶۸.۳۹: این کشور به خانه افراد ثروتمند و مشهور تبدیل شده است و زندگی در دو شهر عمده آن یعنی دوبی و ابوظبی بسیار پرهزینه خواهد بود.
7-bahamas--7363-the-caribbean-state-of-the-bahamas-faces-the-same-problem-as-many-island-nations-that-imports-far-outstrip-exports-pushing-up-the-price-of-goods-w900-h600
۷- باهاماس، ۷۳.۶۳: کشور جزیره ای باهاماس که در سواحل دریای کارائیب واقع شده است نیز مانند دیگر کشورهای جزیره ای دنیا با مشکلاتی مواجه شده و میزان صادرات در آن بسیار کمتر از واردات است که این موضوع باعث بالا رفتن قیمت اجناس در این کشور می شود.
7890-w900-h600
۶- نروژ، ۷۴.۴۷: زندگی در کشورهای اسکاندیناوی بسیار پرهزینه بوده و کشور نروژ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. بر طبق گزارش ها هزینه متوسط ماهانه اجاره یک آپارتمان تک خوابه در این کشور حدود ۹۲۵ پوند است.
43212-w900-h600
۵- سنگاپور، ۷۶.۵۷: به گزارش منابع خبری کشور سنگاپور قیمت یک بطری نوشیدنی در پایتخت این کشور حدود ۸.۵۰ پوند خواهد بود.
4-iceland--8047-cut-off-from-the-rest-of-europe-and-with-very-little-fertile-ground-iceland-is-forced-to-import-much-of-its-food-pushing-up-costs-w900-h600
۴- ایسلند، ۸۰.۴۷: با توجه به این که فنلاند از دیگر کشورهای اروپایی فاصله داشته و زمین های قابل کشت زیادی در آن وجود ندارد، این کشور بیشتر اجناس مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می کند که باعث بالا رفتن قیمت ها در این کشور شده است.
i9076-w900-h600
۳- هنگ کنگ، ۸۱.۹۳: هنگ کنگ یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی کردن به شمار می آید و شهرهای آن بسیار متراکم و شلوغ هستند. این موضوع باعث کوچک شدن آپارتمان ها و افزایش قیمت خرید و اجاره آن ها شده است.
432kh-w900-h600
۲- سویس، ۹۰.۶۸:  کشور سویس با توجه به زیرساخت های فوق العاده و فراوان، سطح سلامت بالا و محیط طبیعی و شهری بسیار تمیز خود همواره به عنوان یکی از بهترین مکان های دنیا برای زندگی شناخته می شود. اما زندگی در این کشور پرهزینه بوده و این کشور گران ترین کشور اروپا برای زندگی کردن محسوب می شود.
wb20yrs0215-bermuda_0-w900-h600
۱- برمودا، ۱۲۶.۳۴: کشور برمودا که در اقیانوس اطلس قرار گرفته رسماً به عنوان گران ترین منطقه دنیا برای زندگی کردن اعلام شده است.پایتخت این کشور نیز شهر همیلتون بوده و به عنوان گران ترین شهر جهان شناخته می شود.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود