۱۰ راهکار هوشمندانه که ترس شما از پرواز هوایی را کاهش می دهند

۱۰ راهکار هوشمندانه که ترس شما از پرواز هوایی را کاهش می دهند
  • احتمالا برای همه ما و حداقل یک بار پیش آمده که در طول پرواز، حال خوبی را تجربه نکرده و دچار دل آشوبی شده باشیم. البته اندکی ترس و خصوصا در زمان هایی که هواپیما می نشیند و بلند می شود، غیرقابل اجتباب است اما در برخی از افراد استرس حاصل از چنین وضعیتی، مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

اگر به «ترس از ارتفاع» یا «آکروفوبیا» از نوع حاد مبتلا نیستید، به کارگرفتن راهکارهای این گفتار، به شما کمک خواهد کرد تا پرواز آسوده تری را سپری کنید. با مرور این ۱۰ مورد با ما همراه باشید:

قبل از پرواز، یک وعده غذای کامل میل کنید

1

بهتر است که قبل از پرواز، یک وعده غذایی که نه چرب و تند و نه پر نمک باشد مانند یک تکه نان سبوس دار و تخم مرغ میل کنید. پرواز با شکم خالی باعث به هم خوردن حال تان خواهد شد.

پرواز را پیش از سوار شدن به هواپیما متصور شوید

2

بسیاری از افرادی که حال شان در طول پرواز بد می شود، از پرواز می ترسند و همین امر نیز سبب بیماری آنها می شود. اگر می ترسید اندکی پیش از سفر مدیتیشن کنید تا کمی آرام شوید. این کار سبب خواهد شد که وضعیت معده و شکم نیز بهتر شود. یکی دو روز قبل از پرواز تصور کنید که در حال سوار شدن داخل هواپیما هستید و بلند شدن هواپیما از روی زمین را نیز تصور کنید.

به خود اطمینان دهید که حال تان خوب است

3

اگر پس از سوار شدن داخل هواپیما احساس دل آشوبی داشتید، به خود تلقین کنید که حال تان خوب است. به صندلی تکیه داده و به طور نرمال نفس بکشید. یادتان باشد که نیازی به نفس های عمیق نیست و همین روند طبیعی ورود و خروج هوا می تواند به بهبود حال تان کمک کند.

سخت نگیرید

00

کفش های تخت و راحت بپوشید تا بتوانید در صورت لزوم آنها را از پاهای تان خارج کنید. سخت نگیرید و کاملا راحت باشید. دریچه هوای خنک کننده بالای سرتان را نیز روشن کنید تا هوا در اطراف تان به جریان در آید.

آبنبات های زنجیل و نعناع بمکید

5

هم زنجیل و هم نعناع سبب بهبود وضعیت دل آشوبی تان می شوند و بهترین گزینه ها در حین پرواز به شمار می آیند. هر دو هم مزه خوبی دارند و هم وضعیت شکم شما را بهتر می کنند. می توانید از مهماندار پرواز خواهش کنید که این آبنبات ها را در اختیارتان قرار دهد.

از طب فشاری کمک بگیرید

6

طب فشاری یکی از راهکارهایی است که می تواند وضعیت معده شما در طول پرواز را بهبود بخشد. به آرامی و با انگشت شست، ناحیه ای از مچ دست که از آن به Nei-Kuan یاد می شود را فشار دهید. این منطقه در محل اتصال مچ دست به قسمت فوقانی دست است. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این منطقه را فشار دهید تا آرامش بیشتری پیدا کنید.

آب بنوشید، آب بنوشید و تا می توانید آب بنوشید

7

پیش از آنکه وارد هواپیما شوید، در طول پرواز و پس از آن تا آنجا که می توانید آب بنوشید. نوشیدن آب سبب خواهد شد که احساس دل آشوبی کمتری داشته باشید. از خوردن قهوه و نوشیدنی های گازدار نیز پرهیز به عمل آورید. اگر نمی توانید آبنبات های نامبرده در گزینه های قبلی را میل کنید و قادر نیستید از نوشیدن نوشابه نیز صرفنظر کنید، به ازای هر یک فنجان نوشابه، همان مقدار آب بنوشید.

به افق بنگرید

8

هنوز کاملا مشخص نیست که چرا دانشمندان بر آن باور هستند که نگاه کردن به افق می تواند میزان اضطراب افراد را کاهش بدهد اما این تصور وجود دارد که نگاه کردن به یک سطح ثابت و پایدار می تواند حس بهتری را در افراد به وجود آورد. زمانی که احساس می کنید حال تان خوب نیست، خصوصا زمانی که هواپیما تکان های شدیدی می خورد به افق خیره شوید، این کار دل آشوبی تان را کاهش خواهد داد.

نزدیک پنجره بنشینید

9

اگر بخواهید به افق خیره شوید مسلم است که بهترین مکان برای انجام این کار نشستن در کنار پنجره است. نگاه کردن به ابرها خصوصیات مثبت دیگری نیز دارد. زمانی که چشم ها متوجه حرکت نباشند، نشانه های کمتری از حال بد را به مغز گزارش می کنند و به کاهش میزان دل آشوبی و سرگیجه می انجامد.

مطالعه نکنید

10

مطالعه کردن سبب خواهد شد که حرکت را بیشتر احساس کنید و دل آشوبی شما نیز افزایش پیدا کند. کتاب را بسته و به افق خیره شوید. مطمئن باشید با این کار وضع معده شما نیز بهتر خواهد بود.

منبع: rd
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • سعید تیر ۷, ۱۳۹۶

    سلام تشکر … فکر نمیکنم رو من کارساز باشه … ترس از پرواز رو بعد از دیدن فیلم های زیاد تصادفات و سقوط های هواپیما+ بازی های کامپیوتری که درون سقوط بودن و مستندهای پیام اضطراری و البته دیدن هواپیماهای ایرانی از نزدیک الخصوص زاگرس بیشتر و بیشتر شد