باکس آفیس هفته منتهی به ۱۱ تیر؛ صدرنشینی تازه واردهای محبوب

باکس آفیس هفته منتهی به ۱۱ تیر؛ صدرنشینی تازه واردهای محبوب

فیلم های تازه وارد در اواخر هفته ی جاری صدر جدول باکس آفیس را به دست گرفتند و باعث شدند که تابستان گرم سینمایی امسال جان تازه ای بگیرد. در رتبه ی اول باکس آفیس هفته فیلم «من نفرت انگیز ۳» (Despicable Me 3) قرار دارد که با فروش نسبتاً خیره کننده ی ۷۵.۴ میلیون دلار در سه روز اول نمایش بار دیگر خود را به عنوان یک انیمیشن پرطرفدار ثابت کرد. این شروع خوب می تواند نشان دهنده ی این موضوع باشد که باید منتظر موفقیت انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» در روزها و هفته های آتی نیز باشیم. البته نباید فراموش کرد که این میزان فروش از چیزی که انتظار می رفت کمتر بوده است.

1269582-47824-clp-950-w700

نکته ی دیگر این که این میزان فروش با فروش اسپین آف این مجموعه با نام «مینیون ها» (Minions) با ۱۱۵.۷ میلیون دلار و «من نفرت انگیز ۲» (Despicable Me 2) با ۸۳.۵ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران خود فاصله ی نسبتاً زیادی دارد. در کل می توان عکس العمل ها به این انیمیشن را مثبت ارزیابی کرد هرچند در مقایسه با قسمت های قبلی با کاهش استقبال محسوسی روبرو شده است. شاید یکی از دلایل این موضوع را بتوان در همزمانی تقریبی اکران این انیمیشن (با فاصله ی چند هفته ای کوتاه) با انیمیشن «ماشین ها ۳» (Cars 3) از استودیو پیکسار جستجو کرد زیرا در برهه ی زمانی کنونی تقاضا برای یک فیلم خانوادگی جدید از هر زمان دیگری در سال کمتر است.

برای ساخت این انیمیشن ۸۰ میلیون دلار هزینه شده و به لطف بازار بین المللی تاکنون دو برابر این مقدار فروش داشته (۱۹۲.۳ میلیون دلار) و سوددهی آن محرز شده است. البته نبابد فراموش کرد که تا زمان اکران یک انیمیشن برجسته دیگر فاصله زیادی داریم و این موضوع می تواند باعث یکه تازی انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» دستکم برای چند هفته در این حوزه شود. شاید این انیمیشن نتواند در هفته های آینده با دنباله های پر سر و صدایی مانند «اسپایدرمن:بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) و «نبرد برای سیاره میمون ها» (War for the Planet of the Apes) رقابت کند اما می توان ادعا کرد که انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» در مسیر درست و همواری برای تبدیل شدن به یکی از فیلم های پرفروش سال ۲۰۱۷ قرار دارد.

War-Planet-Apes-10-w700

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم «بیبی درایور» (Baby Driver) قرار دارد که یک فیلم تماشاگر پسند در ژانر سرقت و از آثار ادگار رایت است. این فیلم در ۵ روز اول اکران خود توانسته ۳۰ میلیون دلار فروش داشته باشد که نشان می دهد این فیلم پرفروش ترین فیلم ادگار رایت تاکنون خواهد بود.شکی وجود ندارد که اشتیاق تماشاگران به تماشای یک فیلم جدید در حوزه ی سرقت از بانک که ژانر آشنایی برای مخاطبان است به فیلم ادگار رایت کمک خواهد کرد که فروش خوبی داشته باشد.

babydriver-xlarge_trans_NvBQzQNjv4Bqeo_i_u9APj8RuoebjoAHt0k9u7HhRJvuo-ZLenGRumA-w700

در مکان سوم باکس آفیس هفته نیز فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight) قرار دارد. فیلم جدید مایکل بَی در این آخر هفته توانست ۱۷ میلیون دلار فروش داشته باشد که ۶۲ درصد از میزان فروش آن در سه روز ابتدایی اکران است. با این وجود فیلم تاکنون توانسته فروش داخلی خود را به ۱۰۲.۱ میلیون دلار برساند و به نظر می رسد که همانند فیلم های قبلی این مجموعه فروش قابل قبولی داشته باشد. فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» در سطح بین المللی هم فروش نسبتاً خوبی داشته است اما کاهش ۸۲ درصدی در میزان تماشاگران چینی در عرض یک هفته می تواند نشانه ای از افت شدید فروش فیلم در سطح بین المللی باشد.

Transformers-The-Last-Knight-w700

فیلم خوش ساخت و محبوب «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) با فروش ۱۶.۱ میلیون دلاری خود در رتبه ی چهارم باکس آفیس هفته قرار دارد و توانسته فروش داخلی خود را به رقم سرسام آور ۳۴۶.۶ میلیون دلار برساند.

انیمیشن «ماشین ها ۳» نیز با ۹.۵ میلیون دلار فروش توانسته فروش داخلی خود را به ۱۲۰.۷ میلیون دلار افزایش دهد که در مقایسه با بودجه ی ساخت ۱۷۵ میلیون دلاری آن می توان گفت که یک شکست تجاری برای سازندگان خود بوده است. در کل انیمیشن «ماشین ها ۳» درسطح بین المللی تاکنون ۱۷۳.۸ میلیون دلار فروش داشته و کمپانی سونی برای جبران هزینه های ساخت و انتشار این انیمشن نیاز به فروش بیشتری دارد.

در مکان ششم باکس آفیس هفته فیلم کمدی «خانه» (The House) قرار دارد. این فیلم داستان یک زوج با بازی ویل فرل و ایمی پوهلر را روایت می کند که خانه ی دوستشان را تبدیل به یک کازینو زیرزمینی می کنند تا شهریه دانشگاه دخترشان را بپردازند. علی رغم حضور این ستاره ها، فیلم «خانه» بی سر و صدا وارد سینماها شد و انتظار چندانی برای اکران آن وجود نداشت به طوری که در سه روز اول نمایش خود تنها ۹ میلیون دلار فروش داشت. دلیل استقبال ناچیز سینماروها از این فیلم جدید را می توان حضور رقبای تازه وارد قدرتمندی مانند «من نفرت انگیز ۳» و «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» و همچنین نقدهای منفی منتقدان از آن دانست.

the-house (1)-w700

فیلم ترسناک «عمق ۴۷ متری» (۴۷ Meters Down) با ۴.۶ میلیون دلار در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته قرار دارد. این فیلم که داستان حمله ی کوسه ها را روایت می کند تاکنون ۳۲.۵ میلیون دلار در سینماهای داخلی ایالات متحده فروش داشته است.

47-Meters-Down-w700

در مکان هشتم هفته فیلم «فریب خورده» (The Beguiled) جدیدترین ساخته ی سوفیا کاپولا قرار دارد که با افزایش سینماهای نمایش دهنده فروش هفتگی ۳.۲ میلیون دلار را تجربه کرده و توانسته فروش کلی خود را به ۳.۵ میلیون دلار برساند.

4107_d014_03945_r_crop-w700

جدیدترین فیلم تام کروز یعنی «مومیایی» ( The Mummy) که فیلم ناموفقی نیز بوده است با فروش ناامید کننده ۲.۷ میلیون دلاری خود در رتبه ی نهم باکس آفیس هفته قرار دارد. فروش داخلی این فیلم در کل تاکنون به ۷۴.۵ میلیون دلار رسیده است که فروش بسیار ضعیفی به شمار می آید.

در مکان دهم باکس آفیس هفته نیز فیلم «دزدان دریایی کارائیب: مرده ها قصه نمی گویند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) قرار دارد که با فروش ۲.۴ میلیون دلاری خود توانسته فروش کلی خود در سینماهای ایالات متحده را به ۱۶۵.۴ میلیون دلار برساند.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود