داستان لیندا ونزل؛ دختر نوجوان آلمانی که در سن ۱۵ سالگی به داعش پیوست

داستان لیندا ونزل؛ دختر نوجوان آلمانی که در سن ۱۵ سالگی به داعش پیوست

یک نوجوان آلمانی که برای پیوستن به داعش به عراق رفته بود می گوید که فقط می خواهد به خانه اش در آلمان برگردد. لیندا ونزل، که سال گذشته خانه اش در پولسنیتز در نزدیکی شهر درسدن آلمان را به مقصد ترکیه ترک کرد بعد از دستگیری توسط نیروهای عراقی در شهر موصل دستگیر شد مصاحبه ای را با تعدادی از رسانه های آلمانی انجام داد. ونزل ۱۶ ساله در یک پایگاه نظامی با این خبرنگاران صحبت می کرد، جایی که از زمان دستگیری تاکنون در ان جا نگهداشته شده است. وی در این مصاحبه می گوید که می خواهد به خانه و نزد خانواده اش برگردد.

64829a04899d6431081747f61465520e-w700

در جای دیگری از صحبت های می گوید:” فقط می خواهم از این جا بروم. می خواهم از جنگ دور باشم، دور از این همه اسلحه و سروصدا”. روزنامه ی آلمانی «The Süddeutscher Zeitung» که مصاحبه ی مفصلی با این دختر نوجوان انجام داده شرایط این دختر و مصاحبه با او را چنین توصیف می کند:” آن ها روی صندلی های فلزی درمانگاه نشسته اند، جایی که نیروهای جدیدی که قصد پیوستن به گروه طلایی را دارند معمولاً آموزش داده می شوند. صورت هایشان نیز مانند سلاح ها رنگ پریده است زیرا نقاب کامل در زندگی خلافت هر نوع برنزه شدن را غیرممکن می کند. یک سرباز زن عراقی مراقب آنان است و سه پزشکیار و یک سرباز آمریکایی نیز در کنار آن ها حضور دارند”.

BANNER-linda-wenzel-w700

ونزل ۱۵ ساله بود که خانه اش در آلمان را به مقصد ترکیه ترک کرد و سپس با گذشتن از مرز خود را به قلمرو داعش رساند و در نهایت به موصل فرستاده شد. به گفته ی این روزنامه ی آلمانی وی خیلی بی سر و صدا و آرام از طریق اینترنت با داعش و تفکرات رادیکال آن آشنا شده و به این گروه پیوسته است. وی بعد از رسیدن به عراق با یکی از جنگجویان داعش ازدواج کرد. بر اساس گزارش روزنامه ی ساندی تایمز، ونزل در زمان دستگیری یک بچه به همراه داشت و به نظر می رسد خود او مادر بچه باشد اما رسانه های آلمانی هیچ اشاره ای به بچه ی این نوجوان نکردند.

وی همراه با ۲۰ زن دیگر از کشورهای روسیه،ترکیه، کانادا، لیبی و سوریه خود را در تونلی در زیر خرابه های شهر پنهان کرده و مقدار زیادی اسلحه و مواد منفجره همراه داشتند. بر اساس گزارش روزنامه ی اشپیگل ۴ زن آلمانی دیگر که به عضویت داعش درآمده بودند اکنون در زندان های عراق به سر می برند.

برخی از مقامات دولتی عراق از جمله ویان دخیل که از اعضای پارلمان کشور عراق است اعتقاد دارد که ونزل خود نیز برای داعش جنگیده و تک تیزانداز این گروه بوده است. ویان دخیل در توییتر خود به این موضوع اشاره نموده و ادعایش را با عکس هایی از ونزل تکمیل می کند. خبرنگار روزنامه ی آلمانی نیز گفته است که مصاحبه ی او با ونزل چنان کوتاه بوده که فرصت نشده از او درباره ی این موضوع سوال کند.

ممکن است ونزل در عراق یا در صورت استرداد به آلمان نیز به اتهام همکاری با داعش محاکمه شود که بر اساس ادعای روزنامه ی آلمانی علی رغم نوجوان بودن نیز به جرم عبور غیرقانونی از مرز تا ۳ سال و نیم زندان در انتظار وی خواهد بود. دیگر اتهامات او در مورد فعالیت های یک سال گذشته در میان نیروهای داعش نیز محکومیت های بیشتر و جداگانه ای برای وی در پی خواهد داشت.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • وحید مرداد ۱۰, ۱۳۹۶

    خداییش زوره یارو بعد از کشتن فرار کردن و…
    بگه میخوام برم خونه وبقیه هم براش دل بسوزونند

  • ARRIA مرداد ۱۰, ۱۳۹۶

    باید به آلمان فرستاده بشه و اونجا محاکمه بشه. چون تو عراق قطعا دادگاه عادلانه ای وجود نداره. ببینید این دواعیش چقدر بی شرفن که با یه دختر ۱۵ ساله هم ازدواج میکنن.

  • حسین شهریور ۷, ۱۳۹۶

    نوشته بودید داستان …. فک کردم چقدر مطلب دارین راجع بهش
    همش دو پاراگراف !!!

  • viki مهر ۲۴, ۱۳۹۷

    داداش تا عراق نمی خواد بری تو همین ایران ازدواج می کنن تازه قانونی

  • میثم مهر ۹, ۱۳۹۸

    سلام.
    هر آدمی امکان داره در طول زندگی ش مرتکب خطا بشه. ایشون با۱۵ سال سن این مشکل براش پیش اومده.
    گاهی شرایط مسیر زندگی ادم رو ناخواسته تغیر میده. لطفا زود قضاوت نکنیم.